Seat Altea 1.2 TSI Good Stuff (2010)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Altea 1.2 TSI Good Stuff |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 39 km |
KM-stand laatst | 138.500 km |
De eerste stapjes
- 250 km
Vrijdag 2 juli kon ik mijn nieuwe leaseauto ophalen bij de dealer.
Na 14 jaar Opel's gereden te hebben heb ik nu een ander merk gekozen. Niet omdat ik ontevreden zou zijn over Opel.
Deze Seat Altea kwam, voor mij, op meerdere punten beter naar voren dan de Astra. Voor ons was het van belang dat de auto een redelijke bagageruimte moest hebben, binnen het leasebudget blijven en zo mogelijk ook in de 20% bijtelling categorie.
Proefrijden kon nog niet toen ik de auto wilde bestellen.
Dus heb ik met een VW Golf 1.2 TSI gereden om een beetje de 1.2 motor te kunnen proberen.
De Seat Altea 1.2 TSI is er in twee motorvarianten.
Zonder- en met Start/Stop systeem.De Ecomotiv Technology heeft het Start/Stop systeem. Beiden vallen in de 20% bijtelling. Van mij hoefde dat Start/Stop systeem niet dus ik heb geen Ecomotiv Technology.
Wat mij direct al opviel bij het instappen, dat de voorportieren best groot zijn. Vooral op parkeerplaatsen moet je daar wel iets op letten. De achterportieren zijn een stuk kleiner. En dat is best wel handig als je kinderen hebt. Maar voor volwassenen is het achterin instappen ook geen enkel probleem.
De voorstoelen zien eruit als sportstoelen. Het zitvlak heeft redelijk hoge wangen wat een goede steun geeft. Maar ook de rugleuning geeft zeer goede steun in de bochten. Wel zijn de stoelen, net als die van een Astra, redelijk hard. Zelf vind ik dat wel prettig maar van mijn vrouw mochten ze wel wat zachter.
Het stuur is vrij klein. De tellers zijn goed zichtbaar en de bediening is vrij eenvoudig en goed bereikbaar. Behalve de cruisecontrol is wat lastig uit te schakelen. Er zit bovenop de hendel en klein knopje waar je iets tegenaan moet drukken om de cruisecontrol uit te zetten. Dat zit toch een beetje vreemd.
Het dashboardkastje mocht van mij ook wel iets ruimer.
De radio/cd/MP3 geeft een geweldig mooi geluid i.c.m. de 6 speakers. De bediening is vrij eenvoudig en door de vrij grote knoppen ook goed onder het rijden te bedienen.
In het donker is de display van de radio rood van kleur. De zwarte letters zijn daardoor wat slechter te lezen.
Dit had van mij ook wel anders gemogen.
De tellers op het dashbaord zijn wit verlicht wat een heel mooi en duidelijk beeld geeft.
De achterzijramen als ook de achterruit zijn donkerder getint. Ook in het donker kun je daar nog voldoende doorheen
zien. Eigenlijk merk je er heel weinig van.
De zijspiegels zijn vrij groot en geven een zeer goed zicht naar achteren.
Het schakelen gaat ook heel gemakkelijk alleen moet ik wel even wennen aan het optrekken vanuit stilstand. Als je heel gedoseerd gas geeft dan gaat het accellereren wat sloom maar zodra je teveel gas geeft dan spurt de auto weg. Misschien dat mijn rechtervoet hiermee moet leren omgaan.
Het is ongelooflijk hoe soepel deze 1.2 TSI motor rijdt. De auto wil goed van zijn plaats en ook de tussen accelleratie
valt zeker niet tegen.
Wat jammer is, is dat het tankdopklepje niet d.m.v. de centrale deurvergrendeling op slot gaat. De tankdop moet je met de sleutel op slot doen. Dat heeft mijn oldtimer uit 1971 ook.
Maar voorlopig ben ik aangenaam verrast door de auto. De wegligging is geweldig en je merkt in bochten nauwelijks dat het een hogere auto betreft. En ook merk je niet dat de auto wordt aangedreven door een 1.2 motor
1e keer tanken en audio
- 500 km
De auto rijdt geweldig.
Op die eerste versnelling na. Het lukt mij nog maar matig om netjes op te trekken. Meestal gaat het heel traag of als ik wat meer gas geef dan blaast de auto vooruit. Hier moet ik nog wat meer mee oefenen denk ik.
En ja, de eerste keer getankt. Nog steeds erg jammer dat de tankdop met een sleutel op slot en open gemaakt moet worden. Na het tanken even een berekening gemaakt. En dan kom ik uit op 1:12
Maar dit was door de dealer ook al genoemd. De eerste kilometers zul je de fabrieksopgave niet direct halen. Na het inrijden van zo'n 1000km zou dat beter moeten lukken.
Verder nog een klein probleempje gehad met de Media functie van de radio. Het duurde vreselijk lang voordat de radio mijn 4Gb USBstick met amper 1Gb aan MP3 ge-initialiseerd had. Ik kon daar niet direct iets over vinden maar heb een andere USBstick van 4Gb gekocht van een bekender merk. En dat was blijkbaar de oplossing want nu staat er bijna 3Gb aan MP3 op en het duurt maar een 20seconden en dan kan ik al nummers selecteren.
Verder nog even een leuk uitlaat sierstuk geplaatst. Zelf vond dat de standaard uitlaatbuis niet echt mooi.
Verbruik
- 2.850 km
1e tank = 1:12
2e tank = 1:11,3
3e tank = 1:12,2
4e tank = 1:11,2
5e tank = 1:13,1 (lange rit op snelweg)
6e tank = 1:10,6
7e tank = 1:12,1
Het verbruik valt me erg tegen. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik veel binnenwegen en veel korte stukjes rijd.
Nu,aug 2012, een paar jaar na de aanschaf van deze auto kan ik zeggen dat het verbruik bij mij gemiddeld op 1:13 a 1:14 zit. Het is mij ook wel gelukt om nog zuiniger te rijden maar ik houd van een beetje doorrijden dus vind ik 1:13 al heel netjes :)
Opmerkelijke instellingen
- 5.500 km
Ik heb de auto nu al enige tijd maar rij niet echt veel omdat ik nu bij een klant zit die via de trein beter te bereiken is dan met de auto.
Toch zijn mij diverse zaken opgevallen die ik opmerkelijk vind
Als ik de ruitenwissers aan heb staan en ik zet de auto in de achteruit dan gaat de achterruitenwisser ook aan. Omdat ik de achterruit nooit schoonmaak van sneeuw en ijs heb ik dit liever niet maar de dealer liet mij weten dat ze dit niet konden uitschakelen.
Wanneer ik de verlichting aan heb staan en dan de auto in de achteruit zet dan gaan voor de breedstralers aan. Ik heb liever achter wat meer licht dan voor. De achteruitrijverlichting is vreselijk slecht en verlicht het rijoppervlak achter je maar amper.
Als de auto op slot staat en je wilt deze om welke reden dan ook met de reservesleutel openen dan lukt dat wel maar alleen het linker voorportier gaat dan open. Pas wanneer je het contact aanzet gaan ook de andere portieren open.
Wat ik zelf niet zo mooi vind is dat wanneer je je bijvoorbeeld de linker richtingaanwijzer aanzet, dat dan ook meteen de linker breedstraler aan gaat. Als je dan voor een stoplicht staat te wachten dan lijkt het net of er 1 breedstraler stuk is.
Een paar kleine schades maar verder veel plezier
- 9.800 km
Het 'probleem' van de achterruitenwisser heeft een kennis opgelost met een laptop en kabeltje. Binnenkort gaan we nog eens kijken wat er nog meer mogelijk is ;)
Zoals te zien is aan de datum en kilometerstand rijd ik niet veel met de Altea.
Wel heb ik in de wintermaanden de rechtervoorvelg krom gereden toen de auto ging glijden. Het ging niet hard maar toch hard genoeg. De dealer heeft dat prima weten op te lossen.
En een maand geleden viel mij bij het autowassen op dat de breedstraler rechtsvoor stuk was. Het glas was gebroken, waarschijnlijk door steenslag. Ook dat heeft de dealer weer prima opgelost.
De bagageruimte is net groot genoeg voor het onderstel van onze wandelwagen. Toch zou de optie om de achterbank naar voor- en achter verstelbaar te maken, zoals de VW Golf Plus en Altea XL dat hebben, een geweldige optie zijn. Helaas vind ik de prijs hiervoor wat aan de hoge kant.
Wat mij de laatste tijd ook opvalt is dat de motor meer geluid maakt dan dat deze in het begin deed. Niet dat ik mij daar aan stoor.
Maar verder alleen maar lof voor deze auto !
Bijna aan de eerste beurt toe
- 13.000 km
Het is wat. Heb je al een jaar een nieuwe leaseauto en heb je er nog niet eens 15.000 mee gereden.
Maargoed, de auto is bijna toe aan zijn/haar eerste onderhouds beurt. De afspraak heb ik al gemaakt omdat de boordcomputer eerst Service met een kilometerstand aan maar nu alleen Service aangeeft.
Ik heb bij de garage aangegeven dat de auto regelmatig bij het starten een heel rauw geluid laat horen. Dit geluid hoor je ook maar een paar seconden en het lijkt een beetje op een drooglopende motor of een olie tekort. Maar de olie staat netjes op het juiste peil. Ik heb in de hele periode dat ik de auto heb maar 2x olie bijgevuld. En in totaal is dat ongeveer 0,5 liter.
Verder trilt het stuur een beetje als ik boven de 120km/h kom.
Ik ben benieuwd of de garage nog wat te melden heeft.
Eerste beurt uitgevoerd
- 13.500 km
De zogenoemde 15.000 kilometerbeurt is uitgevoerd. Waarom de auto bij 13.000 als 'Service' aangeeft op het dashboard heb ik maar niet gevraagd.
De auto loopt prima. Ik heb het idee dat de nieuwe olie toch het geheel wat soepeler gemaakt heeft maar dat kan ik me ook inbeelden.
De voorwielen heeft men opnieuw gebalanceerd en het stuur trilt niet meer.
Voor wat betreft het geluid bij het starten, kreeg ik als antwoord dat dit te maken zou hebben met de oliedruk en dat de auto bij het starten wel eens teweinig druk zou hebben. Ik moest me daar niet druk om maken. Daar heeft men dan ook niets aan gedaan en inderdaad is dit geluid er nog steeds. Niet altijd maar toch regelmatig.
Het duurt slechts een paar seconden dus ik vind het prima zo.
Mocht het erger worden dan meld ik me wel weer bij de garage.
Tweede beurt uitgevoerd
- 29.500 km
De Service indicator gaf aan dat het tijd was om een afspraak te gaan maken. Deze via de website van de dealer gemaakt. met de volgende punten:
- Bij starten rammelt de distributie ketting, graag repareren
- verwarmingsklepjes onder dashboard maken ratelend geluid bij contact aanzetten
- Verwarming controleren, moet soms deze instellen boven 22graden
- Voorbanden controleren
Toen ik de auto ging ophalen nadat de beurt was uitgevoerd waren de voorbanden vervangen. Het ratelend geluid van de verwarmingsklepjes kwam waarschijnlijk door vuil, dit was nu schoongemaakt en de klepjes waren weer goed afgesteld. De verwarming en het koelsysteem evenals de airco waren gecontroleerd en er was ergens een afdichtring vervangen.
En voor het ratelen van de distributie ketting moest een nieuwe afspraak gemaakt worden. Deze ketting en toebehoren worden binnenkort vervangen.
Ondanks de toch wel wat negatieve geluiden rondom de TSI motoren hoor je mij niet klagen. De auto rijdt fantastisch. De stoelen en het overzicht op de weg is erg goed. Ik ben zeer tevreden over deze Seat Altea 1.2 TSI
Distributie ketting vervangen
- 31.000 km
Zoals al te lezen was ging de dealer de distributie ketting vervangen.
Dit hebben ze gisteren gedaan.
Het scheen een hele klus geweest te zijn.
De auto starte gisteren en vanochtend heel mooi stil. Dat is wel lekker als je heel vroeg naar je werk gaat. Dan kunnen de buren lekker doorslapen.
Er wordt wel heel druk gedaan in de media over de TSI motoren maar als VW / SEAT / SKODA het op deze manier oplossen is dat volgens mij toch heel netjes.
Vakantie
- 40.000 km
Een paar weken geleden zijn we met de Altea op vakantie geweest in Duitsland.
De kinderen ook mee en natuurlijk een berg aan bagage. Wellicht wat teveel meegenomen maarja zo gaat dat denk ik bij de meeste mensen wel.
Vooral een kinderwagen neemt veel ruimte in beslag en daarom dakdragers en een dakkoffer aangeschaft.
In de maand voor onze vakantie dit allemaal maar eens op de auto gemonteerd om eens te kijken hoe dat nu werkt. Eigenlijk vrij eenvoudig allemaal.
Dus met dakkoffer de bergen in en ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik verwacht had dat hierin nog wel iets zou tegen gaan vallen maar de 1.2 TSI had daar allemaal geen moeite mee.
Wel merk je dat er meer weerstand is maar het was niet hinderlijk. Het brandstofverbruik lag wel iets hoger maar bij een snelheid van 140 op de autobahn stond het gebruik op 8.4 op 100km.
Ook van de autobahn af, over binnen wegen door de bergen merk je wel dat je iets minder koppel hebt en wellicht wat vaker moet terugschakelen. De 1.2 TSI is ook hier een fantastische motor.
Wel merkten we dat de auto wat lager lag door de bagage. Op verschillende drempels raakte de bodem de drempel. Waarschijnlijk is een hitteschild bij de uitlaat hierdoor los gaan zitten want nu rammelt er iets als ik over een drempel of putdeksel rijd.
Daarvoor zal ik binnenkort een afspraak maken bij de dealer om hier naar te laten kijken.
Service
- 47.000 km
De computer liet al enige tijd weten dat de auto binnenkort service nodig had.
Afspraak gemaakt en toen naar de dealer gebracht.
Er waren geen bijzonderheden waar men aandacht aan moest besteden.
Ik had geen klachten of andere zaken te melden.
Sinds dat de distributie ketting vervangen is loopt de auto fantastisch goed.
Zoals naar het verloop van tijd en kilometers te zien is rijd ik tegenwoordig redelijk wat kilomters in vergelijking met een jaar geleden. Het werk is iets veranderd en nu moet ik wat meer reizen maar met de Altea 1.2 TSI is dat geen probleem.
Na de servicebeurt de auto weer opgehaald en ook de dealer had geen bijzonderheden te vermelden.
De auto was blijkbaar aan onderhoud toe want de motor loopt nu wat rustiger. Minder rauw of hoe zeg je dat.
Dus voorlopig kan ie er weer tegenaan.
Stotteren, inhouden en veel controle lampjes
- 56.500 km
Vanmorgen in alle vroegte, terwijl ik onderweg was naar mijn werk, begon de auto zich vreemd te gedragen.
Bij het invoegen hield de auto in en leek het in eerste instantie alsof de voorwielen slipten en het ESP-systeem hierop ingreep.
Maar dit was niet het geval.
De auto stotterde en hield flink in en dat is op de snelweg toch minder prettig.
Terwijl ik in snelheid begon terug te vallen probeerde ik van rijbaan te wisselen om mij richting de vluchtstrook of naderende afrit te begeven.
En ineens was het, hoe toepasselijk op dit moment van het jaar, kerstfeest in de auto. Meerdere dashboard lampjes begonnen te branden waarvan ik van een paar niet direct wist wat daar de betekenis van moest zijn.
Eenmaal op de vluchtstrook aangekomen heb ik de auto zo veilig mogelijk daar neergezet en ben toen eens in het manual gaan bladeren wat deze lampjes mij wilden vertellen.
EPC, Bandenspanning, ESP, Uitlaatgas en motorstoring. (zo even uit het hoofd)
Wat hebben die nou met elkaar te maken?
Omdat ik niet ver van mijn dealer af stil stond had ik het plan om zelf richting de dealer te gaan rijden (voor zover de auto het toestond) Ik heb eerst de auto uitgeschakeld en kort daarna weer gestart. Alles leek weer in orde maar toen ik gas gaf om snelheid te maken was het 'kerstgevoel' weer terug op het dashboard. Rustig over de vluchtstrook naar de afrit gereden en onderaan de afrit de auto weer ergens geparkeerd.
Uiteindelijk maar rustig richting de dealer gereden en zo af en toe de auto maar weer geparkeerd en uitgezet. Heel veel harder dan zo'n 50km/h heb ik niet gereden. Denk ook niet dat het sneller zou kunnen overigens.
Uiteindelijk bij de dealer wist men al snel te vertellen dat het de bougiekabels en/of bobine(s) moesten zijn die dit probleem veroorzaakten.
Ik kon zelfs op de reparatie wachten. Dus een lekker kopje koffie gedronken. En omdat ze ook wifi hebben heb ik ook nog even mijn email kunnen lezen en beantwoorden.
Ik dacht dat men 1 bougie-kabel vervangen heeft. Helemaal zeker ben ik niet.
Maar de auto rijdt weer heerlijk zoals ik het gewend ben. Okee het is vervelend maar het is prima opgelost en het 1.2 TSI motortje loopt weer fantastisch
Grote beurt 60.000km
- 62.000 km
Afgelopen week was het weer zover. Op de display onder de kilometerteller stond al enige tijd Service en telde een teller van 2000 naar 0. Afspraak gemaakt bij de dealer en gevraagd om ook even naar de ruitenwissers te kijken. Door het winterweer met sneeuw en ijs was 1 wisser waarschijnlijk beschadigd waardoor er steeds een streepje in het zichtveld bleef staan.
En verder had ik echt helemaal geen enkel ander punt te noemen.
De auto heeft nu een nieuw olie- en interieurfilter, nieuwe olie, nieuwe bougies en nieuwe wissers.
Grappig is dan wel weer dat ie er blijkbaar toch aan toe was want nu loopt de auto toch minder rauw dan net voor de beurt.
Tijdens de werkzaamheden had ik de nieuwe Seat Leon mee met 1.6 TDI motor. De auto reed lekker zag er ook heel goed uit maar was vreselijk stug geveerd wat mij vrij snel begon te irriteren. Dus voorlopig houd ik het nog even bij mijn Altea met 1.2 TSI motortje
Service 75000km
- 77.500 km
Het was weer zover, de 75000km beurt stond eraan te komen.
En na enige tijd verscheen de teller die bij het aanzetten van het contact laat zien over hoeveel kilometer je naar de garage moet. En als deze teller van 2000 naar 0 is gegaan verschijnt daar iedere keer dat je het contact aanzet het woord SERVICE.
Ik had al een afspraak gemaakt en gisteren de auto gebracht voor de servicebeurt.
Op de vraag of er nog bijzonderheden waren kon ik alleen noemen dat de voorbanden waarschijnlijk aan vervanging toe waren.
Eind van de middag de auto opgehaald en gevraagd of er nog bijzonderheden waren.
Nou, de voorbanden waren inderdaad aan vervanging toe maar de achterbanden ook.
Dat verbaasde mij zeer maar dit had men gedaan omdat de achterbanden erg veel lawaai maakten. Nu was mij dit zelf nooit opgevallen.
Het zou te maken hebben met de manier van slijtage waardoor de buitenkanten van het loopprofiel meer lawaai gaan maken wat door de vorm van de auto een bepaalde resonantie veroorzaakt.
De leasemaatschappij had het goed gekeurd dus de banden waren vervangen.
En ik moet eerlijk toegeven dat de auto nu veel stiller is, héél veel stiller !
De motor loopt ook niet meer zo rauw als voor de servicebeurt, dat is ook altijd wel prettig.
Op naar de volgende 15000km
Koelvloeistof lekkage
- 81.500 km
Net voor de laatste servicebeurt heb ik koelvloeistof bijgevuld. Het lampje op het dashboard knipperde en het niveau van de vloeistof stond onder de minimaal niveau indicator op het expansievat.
Bij de servicebeurt heb ik dit wel genoemd maar omdat ik het zelf al had bijgevuld is er verder geen aandacht meer aan geschonken.
Alleen begon vorige week het lampje weer te knipperen en inderdaad was het koelvloeistofniveau weer veel te laag. Dus nu eens iets meer aandacht hieraan besteed en zodoende kwam ik er achter dat de auto koelvloeistof lekte. Even bij de dealer langs gegaan om hier naar te laten kijken. en daar bevestigde men dat er een lekkage bij de waterpomp zat. Afspraak gemaakt en afgelopen dinsdag de 16e heeft men een nieuwe waterpomp en een keerring geplaatst. Het lekken zou nu verholpen moeten zijn.
Een cijfer meer in de kilometerstand
- 100.000 km
Het is alweer even geleden dat ik hier een nieuwe ervaring heb toegevoegd in deze review.
Op 30 december 2013 reed ik er 1 cijfertje bij in de kilomterstand.
De auto passeerde de 100.000km
En eigenlijk kan ik niet veel meer zeggen dan dat de auto nog steeds heerlijk rijd zonder noemenswaardige problemen.
Nu de temperatuur weer wat aan het dalen is valt mij wel op dat de auto bij het starten wat meer rauw klinkt. Dit duurt 2 a 3 seconden en dan is dat ook weer weer. Dat heeft ie altijd al wel een beetje gedaan als het koud is en volgens de dealer heeft dit te maken met het oppompen van olie. Ik vind het niet echt storend.
Wel is er iets anders wat me is opgevallen. Wanneer ik met 4 volwassenen in de auto rijd dan raakt de onderkant van de auto al vrij snel een drempel. Er zitten van die shotjes onder de auto en ik vermoed dat die geraakt worden. Maar het zijn vrij normale drempels en de inzittenden zijn nog niet eens zo zwaarlijvig. En ik rijd toch vrij voorzichting over een drempel.
Verder ben ik nog steeds zeer tevreden over deze Seat Altea met zijn 1.2 TSI motortje.
Servicebeurt en ervaring update
- 107.000 km
De auto begon weer met de mededeling dat deze service nodig had.
Afspraak gemaakt bij de dealer. En ik had verder geen bijzonderheden te melden. De auto functioneerde prima.
Eind van de dag was de auto klaar en toen ik hem ophaalde vertelde de medewerker dat er toch nog wel het een en ander aan gedaan was naast de standaard service.
De bougies waren vervangen en men had geconstateerd dat er een aantal bougie-kabels last hadden van oxidatie. Dus deze kabels had men ook vervangen.
Dit was al een keer eerder gebeurd met 1 bougiekabel. Nu blijkbaar de rest ook.
De auto rijdt weer prima en ik heb het idee dat hij ook was vlotter oppakt. Maar dat kan ik mij wellicht ook verbeelden.
Ervaring Update:
Na al die kilometers ben ik toch best wel tevreden over deze Seat Altea met 1.2 TSI motor. Goed overzicht op de weg en een fijne zithouden. Wel een vrij grote dode hoek maar welke moderne auto heeft dat nu niet.
Toch moet ik er wel bij zeggen dat het brandstofverbruik me toch wel wat tegenvalt. Vooral wanneer je boven de 100km/h uitkomt begint het brandstofverbruik toch wel toe te nemen.
Verder vind ik de verwarming ook maar vreemd functioneren. Als ik met koude motor wegrijd dan zet ik de verwarming op net iets boven de 18 graden. Als de motor warm wordt dan word het ook warm in de auto maar na enige tijd koelt het weer af. Zet ik de verwarming hoger dan wordt het weer warm en het koelt na enige tijd weer af enz.
Ik rijd ruim een uur naar mijn werk en op mijn werk aangekomen staat de verwarming vaak boven de 22 graden. Men heeft al eens de sensoren gecontroleerd maar daar bleek niets mis mee te zijn.
Het einde is gekomen
- 138.500 km
Tja dat klinkt een beetje eng maar het valt gelukkig wel mee.
Vandaag was het dan zover dat ik de Seat Altea 1.2 TSI in heb geleverd bij wagenpark-beheer van het bedrijf waar ik werkzaam ben.
Helaas dus geen Altea meer voor mij en het helaas is nog gemeend ook.
Ik heb het altijd een zeer fijne auto gevonden.
Naast dat ik het ook een mooie auto vond had de auto ook een zeer prettig weggedrag. Stuurde fijn, gaf door zijn hoge zitpositie ook een goed verkeersoverzicht en het interieur en de bediening werkten prettig.
De 1.2 TSI motor vond ik een zeer prettige motor. Het is geen racewonder maar wel een zeer fijn motortje om prettig mee rond te rijden.
Ik heb de laatste periode eigenlijk geen bijzondere problemen gehad. Gewoon lekker gereden en op de service intervallen voor onderhoud aangeboden.
Wel 1 punt wat ik zeer vervelend vond maar de garage heeft er 2x naar gekeken en heeft niets kunnen vinden. De verwarming.
Deze moest ik iedere keer weer een standje hoger zetten om het prettig warm in de auto te houden. In eerste instantie zou je zeggen dat het aan mijn gevoel zou liggen maar verschillende keren reden er mensen met mij mee en waren het er mee eens dat het eerst warm was maar daarna werd het dan weer koud, dan zette je de verwarming weer wat hoger en werd het weer prettig warm maar kort daarna voelde het dan toch weer koud aan enz.... enz....
Dat is denk ik wel het enige wat ik als probleem kan noemen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.