Seat Alhambra 2.0 TDI 140pk 4WD (2014)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Alhambra 2.0 TDI 140pk 4WD |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand laatst | 1.500 km |
Seat Alhambra 4 Drive "Eerste kilometers gemaakt"
- 1.500 km
Vorige week heb ik mijn nieuwe leaseauto mogen ophalen, ditmaal een Seat Alhambra. de specificaties van de auto;
Kleur: wit
Motor: 2.0 TDI 140 pk
Versnellingsbak: 6 handmatig
Aandrijving: 4 Drive (Seat vierwielaandrijving)
Interieur: London grey stoffen bekleding
Uitvoering: style pakket
Extra uitvoering: Family Edition (7 zitplaatsen met klimaatbeheersing voor tweede zitrij)
Mijn autoervaringen en dus mijn referenties zijn;
2001 VW Golf IV Highline
2007 Seat Leon 1.6 stylance
2004 Peugeot 307cc
2011 Skoda Superb 1.6 TDI greenline businessline
2013 Skoda Superb 1.8 TSI businessline
2008 VW Eos 2.0 TSI DSG (tweede auto)
Mijn ervaringen met de Alhambra;
bijzonder is de vierwielaandrijving welke niet in Nederland te bestellen is maar wel in Zweden waar ik momenteel woon.
Verder is de auto compleet uitgerust met navigatie, Bluetooth carkit, parkassist, cruisecontrol, en alle denkbare zaken welke een nieuwe auto biedt.
Wat een mooie auto is mijn eerste gedachte bij het zien van de wagen. Na het rijden van vele VAG modellen ben ik gewend aan het kwaliteitsniveau van de verschillende merken, ook de Alhambra weet mij tevreden te stellen, ook de productielocatie Volkswagen Autoeuropa in Portugal heeft mij wederom niet teleurgesteld (mijn privé gereden VW Eos komt er ook vandaan). De auto wordt zonder deuken, kleurverschil of beschadiging in het interieur afgeleverd, netjes, toch leuk om te zien dat dit soort fabrieken die minder zeker zijn van productievolume betere afwerkingskwaliteit leveren dan fabrieken die meer zeker zijn.
Na twee Superb's gereden te hebben (waar ik zeer tevreden mee was en nog zeer te spreken over ben) was het tijd voor meer zitruimte om familie en vrienden die ons bezoeken mee te kunnen nemen. De tweede Serb was met vierwielaandrijving en eenmaal gewent daaraan wil je niet meer zonder, zeker niet in het sneeuwzekere Zweden. Ik ben afgelopen weekend met de auto naar Nederland gereden via Duitsland met totaal 3 personen wat bagage in de kofferbak en een dakkoffer op het dak voor de kinderwagen.
De rit naar Nederland verliep zeer comfortabel, de Alhambra is een echte reisauto en maakt langere afstanden minder vermoeiend dan een normale personenwagen. De auto functioneerd naar behoren en weet tevreden te stellen. Ook met hogere snelheden rond de 140 km per uur met dakkoffer en behoorlijke wind afgelopen weekeind is de auto makkelijk te besturen op de Duitse autobahn.
Enkele andere ervaringen tot nu toe;
Zeer veel bergruimte!
Zeer fraai afwerkingsniveau
Voldoende vlot in het verkeer met de 140 pk dieselmotor
Kan makkelijk meekomen met het snelle verkeer op de linkerrijbaan in Duitsland bij inhaalmanoeuvres. Zelf rijd ik nooit te hard maar gebruik extra vermogen om de juiste snelheid te halen bij inhalen, dit is geen enkel probleem.
Parkasssist is een functie die ik niet gekozen heb maar er wel opzit, ik heb het niet nodig vindt ik maar na enige tests kan ik zeggen dat net systeem ver boven mijn verwachtingen werkt, ongelooflijk hoe keurig de auto zichzelf parkeert, kan handig zijn met zo'n grote auto.
Ik zal de auto de komende tijd gaan rijden en zal mijn ervaring delen op het gebied van de multifunctionaliteit van de auto, ik heb een trekhaak en zal de auto ook testen als trekauto met een zwaardere aanhanger.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.