Seat Alhambra 1.9 TDi 115pk Signo (2002)

autoreview

Seat Alhambra
Seat AlhambraSeat AlhambraSeat AlhambraSeat AlhambraSeat AlhambraSeat AlhambraSeat Alhambra - interieur

Signalement

UitvoeringAlhambra 1.9 TDi 115pk Signo
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst230.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze auto bevalt prima. Lekker ruim, dus goed in te zetten op zaterdag bij voetbal/hockey. Stoelen kunnen er per stuk uit. Erg handig bij opruimen garage of zolder.
Ideaal voor vakantie, prima caravantrekker.
Diesel is lekker vlot. Rijdt ook erg fijn, vooral op de snelweg. Is natuurlijk geen Golf of Focus qua wegligging. Verbruik 1:13 - 1:14, met caravan 1:10.
Ruime stoelen zitten goed, dubbele armsteunen bevallen ook goed. Goed zicht rondom. Mijn auto heeft donkere ruiten na de B-stijl voor meer privacy.
De Signo zit ruim in de accessoires, bij VW en Ford zou deze versie veel duurder uitpakken. Komt toch uit dezelfde fabriek.

PROBLEMEN

Vlekken gaan slecht uit de stoelen.
Koplampen gaan zeer vaak kapot en zijn erg lastig te vervangen.
Stabilisatorstangen al tweemaal vervangen.
Elektrische bediening rechter portierraam kapot.
Storingparkeersensor (vanzelf overgegaan, een keer reset gehad)
Inbreken is kennelijk erg eenvoudig ondanks alarm. Schijnt bij alle VW, Audi, Seat en Skoda’s zo te gaan. Ze rammen iets in je slot, draaien het slot open en daardoor gaat de deur open EN het alarm er af, net alsof je de sleutel omdraait. Geen haan kraait er naar, wel radio en zonnebril verdwenen plus een hoop ellende.

Valt al-met-al toch mee. Kosten weet ik niet (lease-auto)
---------
Na 4 jaar de lease-auto overgenomen, nu 2 jaar in bezit (jan. 2008). Helaas direct enkele dure reparaties gehad : turbo en airco. Daarna weer probleemloos mee gereden. Blijft goed bevallen.

Veel te duur in onderhoud

  • 230.000 km

Nu we weer 20.000 km verder zijn, blijkt het onderhoud toch wel erg duur te zijn. In 2008 voor de grote vakantie maar even door de dealer een beurt laten geven: € 2.400!! Een hele lijst van allerlei zaken (o.a. 2 nieuwe banden, distributieriem, deel uilaat, etc.). Na veel gemopper korting van € 300 gekregen.

Vandaag (een jaar later dus) weer naar dealer wegens niet werken van de airo. Droger en pomp kapot, terwijl die 2 jaar geleden ook al vervangen zijn. Gaat weer € 1000 of zo kosten. Dealer vind het allemaal erg vervelend en biedt korting aan, maar dit mag toch niet kunnen!!!

Sinds we de auto 3,5 jaar geleden over hebben genomen van de leasemaatschappij hebben we straks in totaal meer dan € 6.000 aan onderhoudskosten gehad. Dat vind ik absurd veel.
De auto zelf bevalt wel nog steeds erg goed. Onlangs (zonder airco want die is kapot) 's avonds een rit van 100 km op de A2 gemaakt met een verbruik van 4,8 l/100 km.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.