Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TTiD 180pk Aero (2010)

autoreview

Saab 9-3 facelift
Saab 9-3Saab 9-3 faceliftSaab 9-3Saab 9-3 Sport EstateSaab 9-3 Sport EstateSaab 9-3 Sport EstateSaab 9-3 Sport EstateSaab 9-3 Sport EstateSaab 9-3 Sport EstateSaab 9-3 Sport EstateSaab 9-3 Sport EstateSaab 9-3 Sport EstateSaab 9-3 Sport EstateSaab 9-3 Sport EstateSaab 9-3 Sport EstateSaab 9-3 Sport EstateSaab 9-3Saab 9-3

Signalement

Uitvoering9-3 Sport Estate 1.9 TTiD 180pk Aero
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf80.000 km
KM-stand laatst245.000 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ervaringen na een jaar ongeveer

  • 145.000 km

kocht deze auto, bijna twee jaar oud met 80.000 km op de teller in december 2011. Super krachtige motor met 6 bak automaat en de dag na aankoop op wintersport ermee.
Heerlijk rijdende bak, die ik sindsdien nooit rijd in de sportstand, maakt veel toeren en trekt dan iets harder op, maar vermogen is in Normal al geweldig, ook als je tegen 160 fors t gaspedaal intrapt schiet ze nog naar voren. Die twee turbo's werken perfect en de automaat ook!
Inmiddels ruim 60.000 km gestuurd: probleemloos, comfortabel en heb n exemplaar met Bose installatie!
Maar er zijn wel zaken die fors tegenvallen:
1.de ingebouwde navigatie, die geregeld de weg kwijt is.
2. zitruimte achterin: zeer beperkt
3. lak kwaliteit van de diverse knoppen e.d.
4. gekraak en gepiep van de hard plastic delen.
Da's wel wat tegenvallend voor een auto van bijna 50.000€

2 jaar verder...

  • 240.000 km

Ze blijft het perfect doen, hoegenaamd geen storingen: een maal betrof het het roetfilter dat geregenereerd (?) moest worden door de dealer, een blower die vastgeroest was.. recent ging het contactslot stuk en moest vervangen (230,- incl)
Onderhoud doe ik keurig vlgs het boekje, opvallend daarbij is dat onderdelen stukken duurder en net weer effe anders zijn dan andere GM vehikels....
Verder blijft het een superfijne reiswagen, supersterke motor gekoppeld aan de 6traps automaat is een goede combinatie.
Eigenlijk wil ik wel weer eens een andere auto, maar weet dat deze inmiddels niets meer opbrengt bij inruil, dus karren we nog even door.

weg toch maar

  • 245.000 km

ik weet niet of de lezer het volgende herkent, maar voor mij gold:
ik heb ontzettend veel lol met/van de Saab gehad, ma
ar door weet ik veel wat voor oorzaak veel kleine schades gehad waardoor de auto her en der fiks gebutst is geraakt. mijn auto is geen status symbool maar ze moet er wel toonbaar uitzien en dat was inmiddels niet meer het geval... Dus ingeruild. En op een onbewaakt ogenblik een volvo v50 drive E aangeschaft.
Zie ik later hoe men mijn Saab heeft opgeknapt...Hoop dat de vlg eigenaar er veel lol mee heeft!

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.