Rover 420 Di (1999) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | 420 Di |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand bij aanschaf | 142.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Toch wel een beetje een ondergewaardeerde auto; daar waar de meeste mensen "op veilig" gaan (dus saai!) en kiezen voor de standaard (kale) Golf TDI, levert dit pittige motortje (2 liter) behoorlijk wat prestaties.
Buiten de prima uitrusting (vier electrische raampjes, handbediende airco, lichtmetalen wielen, mistlampen) heeft deze auto een sjieke uitstraling (ook aan de binnenkant: mooie bekleding en houtaccenten).
Ook de kofferbak is behoorlijk aan de grote kant, handig is de achterbank, die in twee afzonderlijke delen neerklapbaar is (handig met het kinderstoeltje).
Vanaf 2000 toeren voel je de turbo (met intercooler) z"n werk doen, met 105 PK en 210 Nm beslist geen suffe diesel, met airco regelmatig aan en af en toe 140 op de snelweg, is het gemiddelde verbruik 1 op 17.
Nadeel is wel het windgeruis, vanaf 110 km/u is dat goed te horen. Dat was met de Safrane wel anders (maar dat is dan ook een compleet andere auto).
Verder ligt-ie prima op de weg, nauwelijks overhellen, best communicatief.
Al met al een mooie en sterke auto voor een prijs die onder die van de concurrentie ligt; een aanrader dus.
PROBLEMEN
Kapotte accu, van de ene op de andere dag. Keurig door de verkoper (autohandelaar in enkel Rovers, MG"s en Land Rovers) verholpen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren