Renault Zoe R135 Intens (2020) #3

autoreview

Renault Zoe
Renault ZoeRenault ZoeRenault ZoeRenault ZoeRenault ZoeRenault ZoeRenault ZoeRenault ZoeRenault ZoeRenault ZoeRenault ZoeRenault ZoeRenault ZoeRenault ZoeRenault ZoeRenault ZoeRenault ZoeRenault ZoeRenault ZoeRenault ZoeRenault ZoeRenault ZoeRenault ZoeRenault Zoe

Signalement

UitvoeringZoe R135 Intens
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 77%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nieuw tijdperk

KEUZE
Het is welhaast onontkoombaar, we gaan straks allemaal 'elektrisch' rijden. In diverse landen zullen er vanaf 2030 geen nieuwe auto's met verbrandingsmotoren meer verkocht gaan worden, in enkele landen al vanaf 2025. Ik had natuurlijk nog kunnen wachten, maar om diverse redenen heb ik in 2020 'al' voor een BEV gekozen.
Al staat tussen haakjes, want de het huidige EV-tijdperk is rond 2010 ingezet, daarvoor zijn er natuurlijk ook al diverse pogingen gedaan, de eerste al rond 1900, maar die zijn nooit doorgezet.
Door/met Renault wordt er al sinds de jaren '60 geëxperimenteerd met BEV's en ook nu waren zij er weer vroeg bij: in 2009 kwam de volelektrische Fluence op de markt. In 2010 kwam de praktische Kangoo erbij en kort daarna volde de geinige Twizy en in 2012 de Zoe. Ook van de Renault Master is een jaar of wat geleden weer een elektrische versie verschenen. Weer, want ook in de jaren '80 was er een elektrische Master en ook een Clio trouwens. En een Express.

In ieder geval leek de ervaring die Renault heeft opgedaan mij genoeg zekerheid te bieden om bij hen te gaan shoppen. Ook de 2019-facelift van de Zoe gaf daar aanleiding toe. De auto is (bijna) nu precies zoals ik hem hebben wilde. Hoewel de Zoe altijd al een leuke auto was, vind ik, is hij nu een stuk beter geworden. De kleine aanpassingen aan de buitenkant geven de auto een net iets volwassener uitstraling en het interieur heeft een grote sprong voorwaarts gemaakt. Het dashboard is nu gewoon keurig. Nette materialen, logische en ergonomisch uitgevoerd. Daarbij heeft de techniek ook een upgrade gehad: nu 136pk, waarbij de eerste Zoe nog 90pk had, en een grotere batterijcapaciteit (52kWh) voor een autonomie van 385km.
Dat alles in combinatie met ons autogebruik, veel korte ritten (

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Zoe

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens