Renault Twingo 1.5 dCi ECO2 Dynamique (2012)

autoreview

Renault Twingo 1.5 dCi ECO2 Dynamique (2012)

Signalement

UitvoeringTwingo 1.5 dCi ECO2 Dynamique
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst96.700 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste indrukken

  • 700 km

In december zagen we hem voor het eerst staan. De nieuwe Twingo 2 phase 2. Mijn vriendin was meteen onder de indruk. Laurens heeft zijn werk keurig gedaan. Er staat een volwassen auto. De voorkant is zeer geslaagd en de achterkant iets opgeleukt. Het intereur is volgens mij niet heel veel veranderd behalve wat kleur accenten in de uitvoering Collection.

Na te hebben proefgereden in een diesel, zijn we een dag later overstag gegaan en hebben een Bermuda Blauwe dCi Dynamique besteld. De uitvoering is zeer kompleet. Bluethooth radio Climate Controle Cruise Controle horen er allemaal bij. Tevens de separaat van elkaar te verstellen achterstoelen. Er zijn lichtmetalen velgen onder gekomen en de achterste ruiten zijn donkerder gemaakt.

Al met al een auto die gewoon af is. De inruil op onze 206 aut AirLine uit 2006 met 24000 was dermate goed dat Arend in Eindhoven de deal heeft mogen maken.

Op 20-2-2012 hebben we hem afgehaald en de wijn was lekker die we erbij kregen. Top regelt aldaar. We hebben nu 700 kilometer gereden en over de betrouwbaarheid kan ik natuurlijk nog niet veel zeggen. Wel over het rijgedrag. Dit is beter als in de Peus. Hij rijdt zeer volwassen en laat zich als een allemansvriend bedienen. De diesel is stil en rolgeluiden zijn boven de 100 het enige wat je nog hoort. De bediening is prima. Al voelen de stengels niet zo degelijk aan als in de Megane die ik zakelijk rijd. Je zit wat hoog in de Twingo maar dat stoort mij niet. Hij is in bochten heel precies en hij geeft je plezier in het rijden.

De kosten dan.De tank is nog niet leeg. De boordcomp geeft aan 4,8 per 100km. Niet slecht kan beter. Geen wegenbel. De auto is doodeenvoudig super goedkoop.

Volgend verslag op 10000 km.

Echt een leuk karretje

  • 5.240 km

Mijn lieve vriendin rijdt in deze vrolijke vriend. Ze is blij met 'm. Hij is mooi stil, ligt goed op de weg, comfortabel, en bovenal leuk om te zien.

Het verbruik is 4,5 per 100km. Met redelijk veel stadsverkeer redelijk. Verder, wat je mag verwachten, heeft zich geen enkel probleem voorgedaan.

Kort na aanschaf zijn er parkeersensoren op gemonteerd. De gelijdsinstalatie heeft een speakerupgrade gehad en de steun voor de navigatie is op de A-stijl gemonteerd.

Deze auto rijdt dus 1000 km per maand. 12000 per jaar. En in 10 jaar 120000. Geen wegenbelasting tot 1-1-2014. 14 euro allrisk verzekerd. De gebruikskosten zijn echt enorm laag.

Hij lijkt me goed in elkaar gemonteerd. Geen rammeltje kraakje of what so ever.

Als er een minpuntje is dan is dat de geluidskwaliteit van de BlueThooth radio. Je kan diegene die in de auto zit niet verstaan.

Verder niets dan lof. Echt een goed wagentje

Blijft prima

  • 13.900 km

De auto is nu 14 mannden oud. Nog geen enkel probleem heeft zicht voor gedaan. Hij blijft ongeveer 4,5 per 100km verbruiken. De komende tijd blijft hij in ons bezit.
Het kleurtje bevalt ook nog steeds goed. Veel positieve reacties. Bij 25000 de volgende update.

Prima

  • 26.780 km

Deze maand verloopt de garantie. Toch eens kijken wat er zoal aan mankeert. De auto is voor een beurt bij Arend Veghel geweest. Uiteraard niets gevonden.
Ongeveer 1000 kilometer per maand maakt de auto. Verbruik ligt op 1 op 21. Heel netjes als het mij vraagt.
Het motortje is het sterke punt. Heerlijk veel trekkracht. Hij doet altijd zijn werk prima. De flexibiliteit van het interieur is geniaal. Van de week met 4 grote mannen op pad geweest. Geen enkel probleem. Stoelen naar achteren en men zit als een koning in Frankrijk.
Verder blijft de auto een leuke verschijning. Bermuda blauw staat 'm gewoon goed.
De stereo met verbeterde speakers is goed. Streamen met Iphone gaat uitstekend.
ook nu we belasting moeten betalen blijft de auto bij ons. Benzine is nog altijd niet goedkoper. En daarbij is de dieselmotor een lust om te rijden

Geweldig

  • 40.800 km

Deze Twingo is nog altijd storingsvrij. Er heeft zich in 3 jaar tijd niets voorgedaan wat niet hoort. Nu heeft ie een sterretje in de voorruit. En dat is het.

Hij rijdt uitstekend en het verbruikt blijft op 4,9 l/100km Geen rammeltjes.. niets.

Hij blijft gewoon bij ons als vervoersmiddel van het vrouwelijk deel van het huishouden.

Bij 52K krijgt ie een grote beurt. Dan update ik deze review.

Toch een mankement

  • 55.430 km

Na 4 jaar en 55430 km gaat er voor het eerst iets kapot. De condensor lekt. Renault stelt voor om 50% coulance te geven op het bedrag van 820. Tis een duur ding.
De kwaliteit van de radiator/condensor is van een matige kwaliteit.

Ik pas wel de kosten aan.

De Twingo rijdt verder gewoon prima. Rammelen doet ie nog niet. Verbruik blijft 4,9 op de 100km. Al met al nog tevreden. Nu hopen dat er geen kosten meer komen

Gaat uitstekend

  • 66.300 km

En weer een stuk verder. De auto is nu 5 en een half jaar oud.
Op de radiator na is alles heel gebleven. Het rijd nog prima. Verder verbruikt ie 4,9 liter per 100 km. Sinds de aanschaf zitten er winterbanden plus velgen bij. Nog altijd geen enkele band hoeven vervangen.

De zitting van de rechtervoorstoel is door onze teckel aangevallen en door Arend Veghel vervangen. En er heeft een vandaal een krasje op de achterbumper achtergelaten. Dit is bijgewerkt door mezelf.

Hij blijft de komende tijd keurig zijn werk doen.

Nog altijd prima

  • 90.450 km

De Twingo loopt nog steeds als een zonnetje. De beurt vorig jaar was wel pittig. Distributie riem plus alle vloeistoffen zijn vervangen. Hij rijdt nog altijd 20 km op 1 liter diesel. De remmen en banden zijn nog altijd de originele. De lat blijft mooi. Demping en vering is in orde. Zo ook motor en bak. Het interieur vertoont geen slijtage. Accu is de eerste. De wissers heb ik vorig jaar voor het eerst vervangen.
Al met al tevreden. We hebben laatst wel gekeken naar een Mazda 2 als vervanger. .

Claxon en schade

  • 93.500 km

Het wagentje blijft zijn werk goed doen. Laatst de claxon defect. De stengel vervangen. Kosten 175 euro. Het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn. Verder is er schade gereden door iemand die niet zat op te letten. De hele voorwielophanging links is vervangen. Tevens een nieuwe velg en wat spuitwerk.

Hij blijft voorlopig is het bezit. Ding loopt verder gewoon lekker.

Verkocht

  • 96.700 km

De Twingo is ingeruild voor een nieuwe Mazda 2.
De Renault is over het algemeen goed bevallen. Hij heeft ons nooit in de steek gelaten. Verbruik is 1 op 20 gebleven. Niet de fabrieksopgave. Diesel rijden is niet meer rendabel en na bijna 8 jaar was het ook tijd voor iets anders. Een Mazda 2 is net iets groter en degelijker. Net als de CX 5 ook een Soul Red Crystal .

De. Volgende eigenaar heeft aan de Twingo een heerlijk autootje.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.