Renault Symbioz full hybrid 145 Iconic (2025) #2

autoreview

Renault Symbioz
Renault SymbiozRenault SymbiozRenault SymbiozRenault SymbiozRenault SymbiozRenault SymbiozRenault SymbiozRenault SymbiozRenault SymbiozRenault SymbiozRenault SymbiozRenault SymbiozRenault SymbiozRenault SymbiozRenault SymbiozRenault SymbiozRenault SymbiozRenault SymbiozRenault SymbiozRenault SymbiozRenault SymbiozRenault SymbiozRenault SymbiozRenault SymbiozRenault SymbiozRenault SymbiozRenault SymbiozRenault Symbioz

Signalement

UitvoeringSymbioz full hybrid 145 Iconic
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst5.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste 5000+ km

  • 5.500 km

Eind juni heb ik mijn Symbioz (zwart) gekregen, de Iconic uitvoering met het Light & Sound pakket en en afneembare trekhaak.
Ik heb gekozen voor een Full Hybride omdat ik nu niet de mogelijkheid heb om aan te laden anders was ik voor een Plug-in of volledig elektrische auto gegaan.

De eerste kilometers nog wat onwennig, het duurde 2 dagen voordat ik door had dat er een lende steun in de bestuurdersstoel zat die verstelbaar was. Nee niet omdat het zo klein is maar deze zit rechts aan de rugleuning en tja ik stap altijd links in :)
De wagen rijd erg soepel weg, eigenlijk altijd elektrisch en onder het rijden ook op de snelweg bij 120km/h schakelt de EV geregeld in en dat merk je bijna niet.
Ook het makkelijk uitschakelen van de irritante piepjes als je iets te hard rijd is fijn.

Comfort: Stoelen zitten fijn, ik heb wat last van mijn rug en heb daar bij de keuze extra op gelet. Ook het sturen gaat fijn al moet ik wel aan Adaptive Cruise Control wennen wat ook meteen mijn enige min punt is, ik heb in de laatste 2 weken een aantal keren gehad dat de auto zomaar (op de snelweg) ging remmen.
Ook zelfs toen ik net had ingehaald, wat natuurlijk erg irritant (en gevaarlijk) is voor het achterop komend verkeer.
Het glazen dak geeft een superruim gevoel en is makkelijk ondoorzichtig te maken.
Ok handig is dat de achterbank in een beweging 16 cm naar voren gaat, ik moet wel eens voor het werk grootere spullen meenemen en dan hoef je niet meteen de bank plat te gooien

Prestaties:
Hij trek lekker snel op, ok inhalen gat snel en soepel.

Betrouwbaarheid: Behalve dus dat ACC dingetje nog niet aan te merken

Kosten: Verbruik tot nu toe net onder de 1:20

Ik zal nog wel wat updates geven.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Symbioz

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.