Renault Scénic TCe 160 Initiale Paris (2019)

autoreview

Renault Scénic TCe 160 Initiale Paris (2019)

Signalement

UitvoeringScénic TCe 160 Initiale Paris
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf4 km
KM-stand laatst2 km
Lezerswaardering: 76%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

6500 km met een Scenic

  • 2 km

In maart verleden jaar hebben wij een nieuwe Renault Scenic besteld. De bedoeling was een Bose uitvoering te nemen maar het is uiteindelijk een Initiale Paris 160 EDC geworden, met als opties Blanc Nacre, panoramisch dak en trekhaak.
Begin Juli werd hij eindelijk geleverd . De oplevering gebeurde vlekkeloos, de verkoper legde ook juist het voornaamste uit van het R- Link systeem,. Het heeft geen zin dat ik alles tot in het detail ga bespreken , het is te veel . Lees thuis in alle rust het instructie boekje en probeer uit. Kom binnen enkele dagen terug en zal ik al u vragen beantwoorden en kunnen we het eens grondig doornemen .
Eens je het gewoon bent werkt het vlekkeloos , maar om de airco krachtiger te laten werken moet je in het systeem gaan, dit kon toch veel eenvoudiger .Moet wel zeggen dat airco en verwarming goed werken Verder zijn er veel zaken .Het is allemaal leuk, maar infeite totaal nutteloos.( (verschillende kleuren kan je instellen snelheids meter en sfeer verlichting , regeling van geluid knipperlichten, motor geluid stil hoog sport enz….. )
Dan heb je multi-sense daarmee kan je instellingen regelen en heb je steeds een ander sfeer lichtje lichtje heb normaal , comfort, persoonlijk , eco en sport.
Eco gebruik ik niet, schakel gangen van EDC zeer traag , de motor houd zijn eigen in , niet fijn om te rijden en het verbruik blijft hetzelfde
Ik gebruik normaal comfort modus wagen reageert goed soepel en verbruik blijft goed.
Zet je hem in sport modus heb je een heel andere auto, gaat heel snel reageren en je voelt dan ook werkelijk de 160 paarden werken, maar dat gaat dan ook ten koste van het verbruik
Wat het verbruik betreft in het begin had ik een verbruik van een 8/ 100km nu is dat gedaald tot een kleine 7/100km liter met winterbanden , normaal moet ik met zomerbanden onder de 7 liter komen ( op computer zo een halve liter minder dan de realiteit); Ben daar heel tevreden over zeker voor dergelijke auto. Moet daarbij wel vertellen dat ik tussen Leuven en Brussel woon één van de drukste plaatsen in Belgie
Al de rij hulp middelen werken goed de adaptieve snelheidsregelaar zet je best op de minst gevoelige instelling hij kan nog al brut afremmen , Wat wel heel gemakkelijk is de achteruit camera waar door ook parkeren heel gemakkelijk is
Hij parkeert ook zelf je moet juist gas geven en in de juiste versnelling zetten , moet zeggen dit werkt feilloos was gisteren nog in Brussel en hij zat de wagen perfect tussen 2 wagens in waar ik dacht dit gaat nooit lukken
GPS werkt vlug en heeft mij steeds gebracht waar ik naartoe wou.
Bose systeem van radio werkt voortreffelijk maar 13 luidsprekers is toch van het goede teveel
Stoelen zitten ook voortreffelijk en zijn verwarmt je hebt verschillende opbergmogelijkheden, het handschoenkastje of spreken we hier over schuif deze is gekoeld
De ledverlichting is ook top en als je bochten neemt verlichten ook de mistlichten, zodat je een goed zicht hebt ( Belgie dooft na 23 uur de straatverlichting)
De afwerking zeker in IP uitvoering met hoogwaardig napa leder is goed zonder meer en de gebruikte materialen voelen zacht aan en zijn van een hoogwaardige kwaliteit , neen het is nog geen Mercedes deze zijn dan ook nog een stuk duurder.
Voor de aankoop hebben we de Scenic uitvoerig test gereden , had een beetje schrik van de 20inch wielen, maar dat was onterecht. Hij is veel minder stug dan de Megane die hij vervangt zelfs op kinderkoppen. Dus comfort van een hoog niveau .
De motor in combinatie met de 7 trapautomaat is echt een juweeltje heel wat koppel en een overschot van kracht. Om u een idee te geven 130 km: uur en toerental van 2500 en daarbij is deze vlug op bedrijfstemperatuur

Tot nu heb ik de Scenic in de hemel geprezen , heeft ook zeker zijn mindere kantjes.
Hij mag dan tal van opbergplaatsen hebbende ruimte achter in is te beperkt hier krijg je nooit 5 volwassenen in op een comfortabele manier . Die Nederlandse ontwerper met zijn gekke schoenen mag dan een toffe MPV ontworpen hebben maar die tafeltjes aan de voorstoelen zijn echt een miskleun Dit is een auto voor 2 volwassenen en 2 of 3 kinderen . Bij de Grand Scenic is dat probleem wel veel minder.
De kofferruimte is oke, om de achterstoelen plat de leggen is er een knop en deze gaat automatisch naar beneden. Maar terug recht zetten moet manueel gebeuren en deze zijn toch aan de zware kant. Konden deze ook niet automatisch terug recht komen .
De achterklep gaat ook niet automatisch open dit zijn beide futiliteiten, maar in deze prijsklasse zou het toch mogen
Ook spijtig dat er geen CD player is
Dus kort samen gevat dit is een fijne auto, maar het grootste gebrek is de achter ruimte

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Scénic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.