Renault Scénic TCe 140 Intens (2018)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Scénic TCe 140 Intens |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 15.296 km |
KM-stand laatst | 28.500 km |
De eerste ervaring
- 16.300 km
Nadat de Captur 4 jaar was geworden, toe was aan een beurt en de banden al wat minder begonnen te worden, eens rond gekeken voor een auto waar de kop vanaf was. Oorspronkelijk wel smoel op een Subaru XV die als demo was gebruikt en 1 jaar oud was. Maar helaas gezien de vraagprijs en de inruilprijs voor de Captur, boven het budget. Wij rijden over het algemeen 10 tot 12 duizend kilometer per jaar. Tegenover de Subaru dealer zat de Reanault dealer en had een Scenic Intense staan die hij uit Duitslang ge-importeerd had. 15 duizend kilometer, prachtige kleur blauw en voorzien van bose boxen en glazen dak. Tevens heeft deze auto de TCE140. Motor waarvan ik gelezen had dat dit een fijne motor is. Dit laatste kan ik bevestigen, veel trekkracht en fijne rij eigenschappen. Confort van de auto is fijn, hij is stil en niet zo brommerig als de 3 cilinder Captur. Ik zit met mijn 1.85 meter prima en kan ook als het zou moeten achter mijzelf zitten zonder de voorstoel of dak te raken. De stoelen hebben geen tafel en dat scheelt in de ruimte. Vooralsnog is de auto zuinig, na net een lange rit van +400 km een verbruik van 16,4km/liter, waarbij ik mij over het algemeen aan de max snelheid heb gehouden.
Het eerste bezoek aan de wasstraat, verlor de linker buitenspiegel zijn afdekkap, ik weet niet of ik dit de auto mag aanrekenen, hij was immers niet nieuw aangeschaft en ik weet niet wat de vorige eigenaar hier mee heeft gehad. De secondenlijm heeft uitkomst gebracht.
Ik ben voornemens met de auto een lange vakantie rit te gaan maken met rondrit in Italie, waarvan later meer.
Tijd voor een update
- 24.000 km
Tijd voor een update. Van de zomer naar Neurenberg gereden en daar aangekomen getroffen door een Hernia. Vakantie afgebroken en terug naar huis. Ik ben blij dat de passagier stoel ook in hoogte verstelbaar is, en het zitcomfort fijn is. Wat opvalt is de soepel en gretigheid van deze motor en tevens hoe stil de auto is. Dit is een uitvoering zonder klaptafels waardoor de ruimte achterin goed te doen is. Een van de passagiers merkte op dat je zo lekker hoog op de achterbank zit. Zelf zit ik nooit achterin dus zal ik dit moeten aannemen. We rijden hoofdzakelijk kleine afstanden met de auto, waarbij we regelmatig ook in een file staan, waardoor de zuinigheid nog meevalt. Zie hiervoor de verbruiksmonitor.
Ik waardeer het formaat van de auto waardoor er zo lekker veel ingaat bij de Ikea.
Verkocht
- 28.500 km
Vandaag de knoop doorgehakt, Scenic is ingeruild en zal vervangen worden door een Mazda CX30. Laatste probleem wat we met de auto hebben gehad was een airco die geen koele lucht meer gaf (bijvullen) en het niet willen updaten van de navigatie kaarten. Het was een fijne auto om te rijden, maar een nieuw auto avontuur gaat beginnen. Binnen kort de eerste indrukken van de CX30
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.