Renault Scénic 1.9 dCi 120 Dynamique Luxe (2005)

autoreview

Renault Scénic
Renault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault Scénic - interieurRenault Scénic - interieurRenault Scénic - interieur

Signalement

UitvoeringScénic 1.9 dCi 120 Dynamique Luxe
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf54.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 84%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

In juli ben ik begonnen bij mijn nieuwe werkgever. Nieuwe werkgever = afscheid nemen van de Seat Toledo 2005 die ik net had aangeschaft en 8 maanden heb mogen rijden. Bij mijn nieuwe werkgever stond een Renault Scenic voor mij klaar. Hij was 1 1/2 jaar oud en had 54000 km gereden.

De Toledo had nagenoeg geen luxe, maar de Scenic heeft, airco - ECC, stoelen in alle mogelijke manier te verstellen, regelbare cruise control, nav. systeem etc etc. Deze slag is gewonnen door de Fransoos. Nu de tweede slag, het rijden.

De Toledo rijdt geweldig en snel, met een straf afgesteld onderstel is het moeilijk om niet lekker hard door de bochten te gaan en het maximum op te zoeken. En dan de Renault. Hmmm, ja wat zal ik zeggen. De Fransen hebben werkelijk alles gedaan om elke vorm van sportiviteit weg te werken. Deze job hebben ze geweldig geklaard, wat nou Franse slag.

Daar en tegen heb ik in de afgelopen 4 maanden met de auto 33.000 km gereden. Het zijn ook prettige km’s geweest. Super comfortabel. Het Pioneer CD / nav systeem / DVD systeem draagt hier zeker aan bij. Geweldig. Lange stukken snel weg vliegen werkelijk onder je door. Een N weg wordt ook verslonden, maar de stad is niet zijn / mijn grootste vriend. Bij het optrekken slippen de wielen erg vaak, vooral wanneer het nat is. Een rotonde is ook gevaarlijk! Meerdere keren per week voel ik de achterkant weg daaien. Die anti slip cursus in Lelystand is niet voor niets geweest. ESP is niet aanwezig, maar als optie zeker aan te raden.

Van de zomer 3500 km gereden in Frankrijk. Op de autoroute prima te doen met de cruise control op 150 met de airco aan op 16 graden. In de bergen werkt de diesel uitstekend wat een trekkracht. De andgeschakelde 6 bak heeft niet mijn voorkeur. Eigenlijk vind ik het een drama. Te veel schakelen, met 80 moet je al naar de 5e, ivm trekkracht in de 4 en het lawaai. File rijden is echt een ramp met deze bak, ik blijf maar schakelen.

Ondanks de 6 bak, wat een laag verbruik moet garanderen, is het vebruik tussen de 1:16,6 en de 1:15,6 (90% snelweg). Ik vind dit aan de hoge kant voor een diesel. BV met de Saab 9-5 doe ik met 85% snelweg 1 op 12,5 op benzine deze wagen is ook nog 150kg zwaarder.

PROBLEMEN

Het enige wat kapot gegaan is, is de motor van raammechaniek. Door de Renault dealer in Roggel prima verholpen.

Over het algemeen: ik zal nooit kiezen voor een Scenic. Ik mis sportiviteit. Het is leuke auto voor een gezin. Wellicht wanneer ik een nieuwe wagen mag kiezen wordt het een kleine, sportieve en snelle wagen. Denk aan Volvo C30, Honda Civic of de nieuwe Fiat Bravo. Wellicht wanneer Saab met een kleine wagen komt wordt deze het beslist. PLOFFF dag droom voorbij.... ik moet nog 80.000 km.

UPDATE ---- 7-12-2006

In 5 maanden 45000 km gereden. Bij de 95000 km een grote beurt: Resultaat de draagarmen voor zijn versleten, schutbord los, 4 nieuwe banden en raammechaniek (na te late terugroep actie zie boven) nagekeken.

Het verbruik is ook gestegen tot een astronomische 7 liter op 100 km. Moet wel toegeven dat het gaspedaal diep wordt ingetrapt.

ANDERE WAGEN GAAT KOMEN... de Scenic gaat geruild worden met een collega. Deze rijdt een BMW 1 High Excecutive 118d. Dat zal wat worden, ik kan niet wachten.

Gisteren de laatste rit gemaakt in de Fransoos a revior ami. Binnenkort de review van de 1 serie. In een dag 400km gereden en ERG LEUK und am wochende nach Deutschland.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Scénic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.