Renault Safrane RXE 2.5 (1998)

autoreview

Renault Safrane RXE 2.5 (1998)

Signalement

UitvoeringSafrane RXE 2.5
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf309.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Renault Safrane is een ondergewaardeerde auto. Erg comfortabel en, indien voorzien van de 2.5 Volvo motor, met erg betrouwbare techniek. Electronica echter is en blijft een zwak punt. Bij mijn auto vanaf het begin geen toerenteller en af en toe geen snelheidsmeter. Vlak na aanschaf liep hij 3 maal erg warm onderweg. Na een garagebezoek waar men niets heeft vervangen heb ik er geen last meer van gehad. Het tellerblok is echter een ander probleem. Heb inmiddels een gebruikt blok gekocht. De auto is nu verkocht, hopelijk krijgt de nieuwe eigenaar het opgelost.

Rijden doet hij voortreffelijk, niet langzaam, maar ook niet supersnel. Met bijna 1600kg en een automaat is de 168pk ook wel gewoon nodig. Hij rijdt goed, maar het is geen bochtenridder. Als reisauto is hij fantastisch, de stoelen bieden erg veel comfort. De airco werkt goed en de ruimte om je heen is goed, met veel opbergvakjes en vakken. De kofferbak is goed bereikbaar en lekker veel ruimte vanwege het hatchback design. Je ziet het niet veel in deze klasse, maar handig is het wel.

Ik rij op LPG G3 met een installatie van Eurogas. Deze installatie is bij aanschaf als nieuwe auto direct ingebouwd door de 1e eigenaar. Na 315000 km begaf de gascomputer het. Gezien de km-stand erg netjes. Het verbruik op gas met een redelijk zware rechtervoet is 1 op 7.5, soms 8. Het feit dat deze Volvo motor een van de beste europese motoren is voor LPG zorgt er voor dat deze hoge km-stand geen enkel probleem is.

PROBLEMEN

Bij aanschaf was de airco net gevuld en gereinigd, zat er een ’nieuwe’ radiateur en koelventilatoren in, recent onderhoud was ook een nieuwe distributieriem en katalysator. Ik heb alleen nieuwe banden en een nieuwe gas computer laten doen.
Verder viel het wel mee, zeker gezien de 327.000. Het bleek alleen dat aan het einde de leiding van de stuurbekrachtiging naar het stuurhuis doorgereost was en was gaan lekken.

Gezien de lage aanschafprijs heb ik geen spijt van de auto.
Hij heeft een tijdje in de verkoop gestaan, maar is nu verkocht. En dan blijkt plots dat de vraag erg laag is naar deze auto’s. En dat de hogere km-stand mensen afschrikt. Nergens voor nodig want hij rijdt nog steeds erg goed en fijn.

Ik weet dan ook wel zeker dat de nieuwe eigenaar er nog veel plezier aan gaat beleven. Op naar de 400.000!

3,8
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens