Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Renault
  • Safrane

Renault Safrane RTE Alizé 2.0 (1997)

autoreview

3
Renault Safrane RTE Alizé 2.0 (1997)
Anoniem
  • Gebruikersreview
5 mei 2006 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringSafrane RTE Alizé 2.0
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf204.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 4 mei 2006

Dit is een buitengewoon supercomfortable limousine. Deze auto heb ik aangeschaft omdat ik een goede, zeer betrouwbare auto zocht omdat ik 45000km per jaar rijdt, maar niet voor de prijs van een BMW of Mercedes. De reviews van Autoweek hebben mij geholpen met de keuze van deze auto. En het is een goede keuze geweest. Mijn auto is voorzien van een Eurogas LPG g3 installatie met een grote 80 ltr. gastank in de kofferbak. Ondanks de grote tank, geen onderbouw dus, toch nog steeds de ruimte van bv een Clio.
Deze auto is voorzien van automatiche climate control. Dit kan ik zeer aanraden. Een auto van deze klasse moet dat gewoon hebben. Bovendien; het wordt steeds warmer in NL. Het rijden met een Safrane met een 2.0 motor is een heerlijke ervaring. Er is voldoende vermogen (140pk) om de auto op snelheid te krijgen. Het is geen echte sprinter, maar als het moet, kan hij wel in zo’n 10 sec. naar de 100km/u. Het is een echte 16-klepper, boven de 4000rpm begint hij er echt aan te trekken.
Op lpg heb ik wel iets vermogenverlies tov benzine, maar het is niet dramatisch. Natuurlijk heb je ook nog de 2.5 motor met 5 cilinders. Dan heb je 170pk. Maar je moet wel bedenken dat hij aanzienlijk meer verbruikt en duurder is in onderhoud. Een verbruik van 1:8 op gas is dan eerder regelmaat dan uitzondering. De 2.0 4-pitter is gezien het gewicht van bijna 1500 kg relatief zuinig en probleemloos op LPG. Op LPG doet hij 1:11 en op benzine 1:13. Niet slecht dacht ik zo. Wat verder opvalt is natuurlijk de gigantische ruimte binnen in de auto. Zowel voor als achter heb je beenruimte over. Achter is hij veel ruimer dan bv de mercedes E-klasse. De stoelen zijn absoluut fantastisch. Je hebt zeer goede steun en is uitstekend te verstellen. Het is absoluut te merken dat Renault deze auto gebouwd heeft om afstanden mee te rijden. Daar komt bij dat er niet zo veel van rond rijden. Je rijdt toch wel exclusief. Al met al: zeer aan te raden.

Update: 09 december 2006

km-stand is nu 310000 !!!
De Safrane rijdt nog steeds als een tierelier. Geen merkbare speling.
Alles is nog steeds strak. Onderhoud nog altijd volgens voorschrift Renault gehad. Verbruik is nog steeds hetzelfde: 1:10 tot 1:11 op LPG. Geen olieverbruik, geen problemen met koeling, geen irritante rammeltjes, gewoon goed. Waanzinnig goede auto. We gaan gewoon door. Ik denk er nog steeds niet aan om deze in te ruilen, trouwens, welke auto biedt zoveel voor zo weinig?

Update: 04 juni 2007

Km-stand: 330000
Er zijn wat onderhoudswerkzaamheden geweest bij 225000km: distibutieriem is vervangen + beurt gehad. De airco is opnieuw bijgevuld en de remschijven voor zijn afgedraaid (trillen bij het remmen) De remmen zijn verholpen onder garantie, bedankt Renault Postema). Voor de rest: auto is in prima staat. Gewoon doorrijden, niets aan de hand.

Wordt weer vervolgd....

PROBLEMEN

  • 4 mei 2006

Natuurlijk zijn er wel wat problemen geweest. Direct na aanschaf is de motor van het electrische raam aan de bestuurderskant vervangen. Deze weigerde dienst. Bij 218000 km is de gascomputer vervangen. Dit schijnt bij LPG auto’s rond deze kmstand vaker voor te komen. De computer geeft er dan gewoon de brui aan en wil niet meer op LPG rijden. Vervangen heeft €450,- gekost. Maar goed, hij kan er weer ruim 2 ton ertegenaan. Bij een kmstand van 265000 is de verdamper vervangen. Deze begon te lekken en veroorzaakte een chemische lucht in de auto. Ook nu weer een defect aan het LPG-systeem. Niet aan de Safrane zelf dus. Deze heeft buiten gewoon normaal onderhoud en slijtage van onderdelen (denk aan banden, remblokken, remschijven, uitlaat etc.) geen abnormale defecten vertoont. Olieverbruik is vrijwel niets. Bijvullen van olie tussen de onderhoudsbeurten is niet nodig. Er zijn geen koeling of verwarmingsproblemen. Mijn auto is in onderhoud bij een Renault dealer en krijgt onderhoud volgens Renault voorschrift. De onderhoudskosten van een Safrane vind ik niet goedkoop, maar is nog altijd goedkoper dan een vergelijkbare BMW, Volvo of Mercedes. Nu kun je veel zelf doen aan de auto als je handig bent, alleen dat ben ik niet. Dus ben ik op de dealer aangewezen. Overigens een pluim voor mijn dealer: Renault Postema in Haren(GN). Ze weten hoe een Renault in elkaar zit. Absoluut een vakgarage.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Renault Safrane? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Renault Safrane
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Renault Safrane specificaties
  • Renault Safrane occasions
  • Renault Safrane video's
Advies en informatie
  • Renault Safrane tests
  • Renault Safrane gebruikersreviews
  • Renault Safrane index
PREMIUM
Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

De Ford Fiesta is misschien wel de leukst rijdende auto van zijn segment, maar de concurrentie...

Lees meer
 

Renault Safrane reviews

  • Gebruikersreview
    Renault Safrane RXE 2.5 (1999)

    Renault Safrane RXE 2.5 (1999)

    4
    • 21 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Renault Safrane 2.0 (1997)

    Renault Safrane 2.0 (1997)

    23
    • 10 mei 2016
  • Gebruikersreview
    Renault Safrane RTE Alizé 2.0 (1997)

    Renault Safrane RTE Alizé 2.0 (1997)

    2
    • 20 november 2010
  • Gebruikersreview
    Renault Safrane RXT 2.2 dT (2000)

    Renault Safrane RXT 2.2 dT (2000)

    10
    • 23 juni 2009
  • Gebruikersreview
    Renault Safrane RXT 2.5 (1997)

    Renault Safrane RXT 2.5 (1997)

    5
    • 3 september 2008
  • Gebruikersreview
    Renault Safrane RXE 2.5 (1998)

    Renault Safrane RXE 2.5 (1998)

    8
    • 21 mei 2008
  • Gebruikersreview
    Renault Safrane RTE Alizé 2.0 (1997)

    Renault Safrane RTE Alizé 2.0 (1997)

    1
    • 31 januari 2007
meer reviews
Klokje rond - Renault Safrane 3.0 V6

Klokje rond - Renault Safrane 3.0 V6

104

Deze keer een grote fransoos met ruim drie ton op de teller. Heeft deze Renault Safrane de...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Renault Safrane RXE 2.5 (1999)

    Renault Safrane RXE 2.5 (1999)

    4
    • 21 oktober 2021
  • Nieuws
    Renault Safrane - Facelift Friday

    Renault Safrane - Facelift Friday

    38
    • 24 september 2021
  • Nieuws
    De Tweeling: Nissan Teana - Renault Safrane - Renault Samsung SM5/SM7

    De Tweeling: Nissan Teana - Renault Safrane...

    32
    • 7 april 2019
  • Gebruikersreview
    Renault Safrane 2.0 (1997)

    Renault Safrane 2.0 (1997)

    23
    • 10 mei 2016
  • Nieuws
    In het Wild: Renault Safrane (1995)

    In het Wild: Renault Safrane (1995)

    46
    • 20 januari 2016
  • Nieuws
    Toen in het nieuws: Renault Safrane

    Toen in het nieuws: Renault Safrane

    24
    • 23 mei 2015
  • Klokje rond - Renault Safrane 3.0 V6

    Klokje rond - Renault Safrane 3.0 V6

    104
    • 15 september 2014
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Renault Laguna Grand Tour 3.0 V6 24V Initiale (2002)

    Renault Laguna Grand Tour 3.0 V6 24V Initiale...

    1
    • 26 mei 2022
  • Renault Zoe - 2013 - 187.101 km - Accudegradatie

    Renault Zoe - 2013 - 187.101 km - Accudegradatie

    241
    • 26 mei 2022
  • Nieuws
    Op zoek naar ... een occasion voor gezin met twee jonge kinderen

    Op zoek naar ... een occasion voor gezin...

    99
    • 26 mei 2022
  • Nieuws
    Renault-topman over Euro 7: 'Ik zie extremisme en mis gezond verstand'

    Renault-topman over Euro 7: 'Ik zie extremisme...

    237
    • 25 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Twingo 1.2 16V ECO2 Authentique (2011)

    Renault Twingo 1.2 16V ECO2 Authentique...

    4
    • 21 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Captur TCe 140 Intens (2021)

    Renault Captur TCe 140 Intens (2021)

    8
    • 20 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Twingo TCe 90 Dynamique (2016)

    Renault Twingo TCe 90 Dynamique (2016)

    • 20 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden