Renault Safrane RTE Alizé 2.0 (1997)

autoreview

Renault Safrane RTE Alizé 2.0 (1997)

Signalement

UitvoeringSafrane RTE Alizé 2.0
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf63.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Safrane phase II is standaard redelijk rijk uitgerust. Met gescheiden CC is het een feest om in deze comfortabele huiskamer Europa door te zoeven! Het comfort is hoog. Stoelen geven een redelijk goede zit en het geluidsniveau is, zelfs bij deze 2.0 16V zeer acceptabel. De wegligging is erg netjes voor een schuit van deze afmetingen.

De 2.0 versie is qua motorisering net aan. Je merkt dat bij snel accelereren het blok toch behoorlijk moet werken. Maar eenmaal op gang trekt hij de schuit door tot zo’n 210 km/uur. Een prima motor voor het Nederlandse werk dus en wanneer je je laat beinvloeden door het rustgevende comfort, is 1:12 gecombineerd verbruik prima haalbaar.

PROBLEMEN

Dit is een exemplaar dat erg goed verzorgd werd, dus dat is een gelukje. Onlangs heb ik de multiriem moeten vervangen, maar dat is alles.

Mijn rechteraandrijfas begon te tikken en bij het optrekken trilde het stuur, dus die moest vervangen worden. Tot overmaat van ramp bleek het om zowel de linker als de rechter as te gaan, dus beide maar vervangen. Probleem: de rechter aandrijfas is een zwak punt van de Safrane, dus die gaan relatief vaak kapot, maar aangezien Renault ze alleen in batches laat maken, duurde het 3 maanden voordat ik er eentje te pakken had (à € 230... ai...). Maar met twee nieuwe assen is het rijplezier weer prima voor elkaar.

Het Renaultsafrane.nl forum is een prima plek om informatie uit te wisselen en Safranofielen te raadplegen over kleine reparaties!

4,0
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens