Renault null (2020)
autoreview

Signalement
Bouwjaar | 2020 |
---|---|
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 7 km |
KM-stand laatst | 88.000 km |
De Zen uitvoering, je wordt wat je rijdt
- 7.000 km
Geimporteerd uit Duitsland, rijdt ik deze auto sinds 3 maanden. Twijfels van te voren of ik met mijn zakelijke kilometrage van 25-30.000 km per jaar hier wel aan moest beginnen. Maar ik ben helemaal om. Eerst reed ik deze zakelijk kilometers allemaal met onze prive auto, en kon 19 cent per kilometer opvoeren als kosten. Deze auto staat op de zakelijke balans en is in de tweedehands versie met minder dan 2/3 van de nieuwprijs in nederland en 7 kilomter op de teller (6 maanden oud) een hele aantrekkelijke optie voor ondernemers.....
Goed, nu over de auto:
Ik rij soms zelfs 410 a 425 kilometer op een accu, als ik extreem mijn best doe (ecostand, niet harder dan 100, bandjes goed opgepompt). Dan is het natuurlijk nog zomer, in de winter zal dat anders zijn.
Goed, de plussen en de minnen:
+:
zeer efficient, prima range, stuurverwarming en stoelverwarming raad ik iedereen aan, prima weggedrag, geen last van zijwindgevoeligheid door hoge gewicht, voor kleine auto prima comfort. Met 1,92 geen enkel probleem voorin, nog 10 centimeter over boven mijn hoofd en prima beenruimte vooruit en naar zijkanten. Prima te berijden met kinderen achterin, maar tot 1:80 !
- :
Stoelen zijn niet wat ik vroeger gewend was van kleine franse auto's, maar altijd nog beter dan de duitse merken.
- afdichting deuren, de gevallen berkenblaadjes op de auto vallen steevast naar binnen als je de deur opendoet
- veel water en vuil in de portiersponningen door tekort rubber aan de onderzijde
- remblokken maken herrie bij aangrijpen laatste centimeters voor stilstand, een paar keer fors de remblokken "schoon"remmen lost het probleem een dag op, maar het keert dan weer terug. Geen idee of dit inherent is aan een automaat of bij deze auto hoort
- kinderen van boven de 1:75 hebben problemen achterin. Hoofd raakt plafond. Niet geschikt voor lange volwassenen achterin.
wintertijd
- 17.000 km
De eerste beurt is net achter de rug a 118€. Ik heb de auto nu ruim een halfjaar en bijna 17000 km ermee afgelegd. Geweldig genot is de stuur en stoelverwarming, dat wil ik in mijn toekomstige electrische auto's nooit meer missen.... Verbruik in de winter valt mij heel erg mee. Als de buitentemperatuuur tussen de 5 en 10 graden zit dan haal ik nog zo'n 300-340 km op een accu. De michelin CC's dan wel opgepompt tot 2.9 bar.
Verder geen technische problemen gehad. Bij de beurt is de software geupdate. Het rijden bevalt me nog steeds prima, de familie auto (C4 Grand Picasso,benzin) heeft het laatste half jaar maar 2000 km afgelegd...... Daar zat ik eerst die 17000km per half jaar alleen in.....
31000 KM per jaar
- 30.000 km
Heb nu de auto 11 maanden en 30.000 km afgelegd. Ook bij deze kilometrages geen enkele spijt van electrisch rijden. Snelladen 1 keer nodig gehad in Duistland. Maximum is dan 22 kw bij deze auto zonder CCS.
Verder zeer tevreden, al mis ik bij dit vele rijden wel het comfort van de ouderwetse Franse stoelen zoals in mijn C4 Grand Picasso. Wat ik echt een gemiste kans vind is dat (ik heb een duurdere luxe uitvoering) er geen kantelbare hoofdsteun op de voorstoelen zit, ook niet in hoogte verstelbaar. Het is een vast geheel waar je als "steun van het hoofd" niets aan hebt want je moet je hoofd achterover houden om de hoofdsteun te raken. Daar zijn eventueel after-market oplossingen voor maar heb die voor een hoofdsteun uit 1 geheel vast aan de stoel, nog niet kunnen vinden helaas.
Verder werkt alles naar behoren, nog geen enkele storing en geen kraakjes of piepjes na 30.000 km
geen problemen
- 50.000 km
Eerste 50.000 k volbracht met een totaal aan onderhoudskosten van 248€. Dat wekt tevredenheid. Geen enkel probleem gehad tot nu toe.
0,6 cent per kilometer aan onderhoud
- 65.000 km
Afgelopen week beurt en aircoreiniging gedaan, probleemloze auto tot nu toe. Met 0,6 cent per kilometer onderhoud over de eerste 65000 km zeer tevreden.
goedkoop in onderhoud
- 88.000 km
Geen enkel probleem tot nu toe, onderhoudskosten zijn gedaald naar 0,45 cent per kilometer (400€ in 88000 km). laatste onderhoudsbeurt die in december had moeten plaatsvinden heb ik nog niet gedaan, stel ik uit tot het voorjaar
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.