Renault Modus 1.5 dCi 80 Expression Luxe (2005)

autoreview

Renault Modus
Renault ModusRenault ModusRenault ModusRenault ModusRenault ModusRenault ModusRenault Modus - interieurRenault Modus - interieur

Signalement

UitvoeringModus 1.5 dCi 80 Expression Luxe
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf14 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Bij het uitzoeken van een auto heb ik veel merkdealers bezocht, maar het was al vrij snel duidelijk dat het Frans zou worden. Franse auto’s staan bekend om hun comfortabele rijgedrag. Dit wordt zeker ook waargemaakt door de Modus.
De verschillende punten op een rijtje.

Vormgeving:
Ik heb deze auto niet uitgekozen vanwege het exterieur, hoewel ik dat niet lelijk vind, maar voor het interieur. Het dashbord is werkelijk prachtig! Ik heb gekozen voor de Expression blauw stijl, omdat ik dat wat speelser vind dan (saai) zwart. Licht beige (Privilege) werd me door de dealer afgeraden omdat die lichte kleur heel snel grauw wordt. Nadeel van deze kleurenstijl is wel dat de handgrepen niet vergroomd zijn en de auto geen lichtmetalen velgen heeft. Een optie die veel invloed heeft op het interieur is de automatische airco. De tiptoetsen van de automatische airco maken het dashbord een stuk luxer dan de grote zwarte knoppen van een handmatige airco.

Rijden:
De auto rijdt prima! Ik heb geen probleem om met welk verkeer dan ook mee te komen. Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om de maximum snelheid te testen, maar even versnellen van 120 naar 140 km/h gaat heel snel. Dan heeft de auto nog zat kracht over, en daar gaat het toch om. Mijn GPS ontvanger heb ik moeten vastzetten, want die had ik vaak op schoot liggen na enthousiast wegrijden bij het stoplicht.
Minpuntje is dat de auto bij hoge snalheid ruim meer lawaai maakt dan de benzine-auto waarin ik een proefrit gemaakt heb.

Ruimte:
De kofferruimte is een probleem. Die is echt krap. De achterbank kan versteld worden en de kofferruimte groeit/krimp navenant mee. Met de bank in de achterste positie hebben de 2 passagiers overdreven veel beenruimte, zelfs met de voorstoelen in de achterste stand, dus die bank kan gerust wat naar voren. Maar met de achterbank in een fatsoenlijke beenruimte-stand kan ik achterin maar 1 grote en 1 kleine koffer kwijt.
Een fors nadeel vind ik het volgende: de achterbank helemaal opklappen om een vlak laadruim te krijgen kan alleen als de voorstoelen vrijwel in de voorste stand staan. Met mijn lengte (1m87) valt dan bijna niet te rijden.

De ruimte voorin is magnifiek. Je denkt echt een klasse hoger te rijden. Dit komt vooral omdat de voorruit zo ver weg is. De hoge zit zorgt zelfs dat je (net) op het dak van de meeste auto’s kunt kijken. De Modus is een prettige rij-auto.

PROBLEMEN

Bij de aflevering bleek het panoramisch schuifdak niet vanzelf te kunnen sluiten bij stilstaande auto.
Dit probleem werd (uiteraard kosteloos) snel verholpen door de dealer.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.