Renault Mégane Estate TCe 130 Limited (2017)

autoreview

Renault Mégane Estate TCe 130 Limited (2017)

Signalement

UitvoeringMégane Estate TCe 130 Limited
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf21 km
KM-stand laatst100.000 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste kilometers

  • 600 km

Na pakweg 63 maanden in het vorige Megane model gereden te hebben, stond bij de plaatselijke dealer een nieuwe gereed.
Na een korte introductie direct de weg op.

Het vorige model was een 110 pk sterke diesel en was hetzelfde uitgerust als deze Limited versie. Na een weekend en 600 km verder valt het volgende op.

Het huidige model is een strak ogend model met mooie lijnen, welke ook 's avonds sterk naar voren komt.
De auto stuurt prima, zacht geveerd en zit heerlijk comfortabel. Sterk beter dan het vorige, waar ik geregeld moest de stoel moest verzetten.

Het dashboard is overzichtelijk en volwassener met zacht kunststof. De Limited heeft een gemiddeld groot navigatie scherm met zowel touchscreen als knopbedient.
Met de boardcomputer kun je zowel de km en toerenteller persoonlijk instellen evenals het startscherm.

Verder is de auto iets langer, breeder en minder hoog en is de kofferbak kleiner. Ik kan 1 krat van 40x60 cm minder meenemen.

Zaken die opdit moment opvallen zijn:
De auto sleutel kan niet aan een sleutelbos, De motor is veel minder zuinig dan de vorige 1.5/110 pk sterke diesel, dit scheeld zo'n 600 km (tijdens het inrijden en op de E stand.).

Wordt vervolgt...

Ingereden

  • 2.000 km

Na twee weken is de megane lekker ingereden.
De motor voelt soepel en lekker aan.
Ik rij nog steeds in de ECO stand om het verbruik zo laag mogelijk te houden. Zo nu en dan haal ik hem van de ECO
om eens even lekker door te trekken bij het inhalen of op de snelweg.

De board computer is inmiddels geen vreemde meer voor me en ik kan inmiddels alles blindelings bedienen althans. Sommige zaken lukt me niet en zijn volgens mij nutteloos.

Nu het kouder is valt me wel op dat de auto sneller warmer is dan de vorige megane, die was pas na 10km warm en deze na een kleine km.

Ook de stoelen zijn echt een stuk beter. Hier zit je meteen in een zetel. Aan de vorige kon ik zelfs na 5 jaar niet wennen.

Verder kom ik wat vaker bij het tankstation - precies om de vijf dagen ben ik aan de beurt in plaats van 1 maal per 2 weken.

Verder ben ik met de afwerking en rij eigenschappen zeer tevreden.

waar blijft de tijd?

  • 60.000 km

Deze auto is 22 maanden oud en krijgt volgende week een grote onderhoudsbeurt. Ik denk niet dat ze veel zullen vinden.

De auto rijdt prima en behoudens 2 nieuwe voor banden en een lekke band kom ik nooit bij de garage.

Dingen die ik wel opmerk zijn:
1.2 en 130 pk is wat weinig om volbeladen in de bergen op vakantie te gaan. De boortcomputer gaan geregeld uit. En 1x was de accu spontaan helemaal leeg en moesten er startkabels aan te paskomen. Een pikant detail: 1 week later heeft mijn buurman met zo'n zelfde megane het zelfde probleem. Wordt vervolgt.!

een ton

  • 100.000 km

Door corona ging het net iets minder hard (vooral prive nauwelijks km)
maar de ton zin er op na bijna 40 maanden.

Zaken die opvallen zijn: het wordt allemaal wat minder binnen. vooral de bestuurders stoel piept en kraakt en maar de bediening van de navigatie lukt me inmiddels wel.

Wat ik inmiddels heb gehad:
3 lekke banden
2 lege accu's
3 bekeuringen
4 nieuwe banden voor en 1 achter
nieuwe versnellingsbak
gereinigde cilinderkoppen
Verder rijdt de auto lekker soepel en heeft geen moeite me alle drempels in mijn woonplaats.
Het lease contract is sowieso opengebroken en met 12 maanden verlengd.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.