Renault Mégane Estate dCi 130 Energy Bose (2014)

autoreview

Renault Mégane Estate dCi 130 Energy Bose (2014)

Signalement

UitvoeringMégane Estate dCi 130 Energy Bose
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand laatst3.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

eerste indrukken

  • 3.500 km

Nu 3 weken in mijn bezit en wordt het tijd mijn eerste indrukken hier te plaatsen. Het betreft en lease auto en verwacht ongeveer 60.000 km per jaar te gaan rijden.

Uitzoeken:
Na bijna 3 jaar met de Skoda werd het tijd om te kijken naar een opvolger. De citeria werd beperkt door mijn werkgever tot 5 merken (Volvo, Audi, BMW, VW en Renault) en daardoor vielen een hoop modellen die ik op het oog had af. Oa zafira, 508 sw en de nieuwe octavia konden niet meer. Ik twijelde over een station of een mpv, verder moest het een diesel (20% klasse) zijn natuurlijk.

De Scenic viel af, daar had ik geen klik mee en bleven de Megane en de Golf variant over. Verder wilde ik niet veel meer bijtelling betalen als met de Skoda en wilde wel de luxe en als het kon wat meer pk's.

Doorslag voor de Megane was de recente facelift en gunstige prijsstelling tov de Golf.

Keuze:
Uiteindelijk gekozen voor de 1,6 dci, 6 bak 130 pk estate in de Bose trim.
Kleur: Rouge Dyna
Bekleding, stanaard stof/ leder
Opties: schuifdak,
handsfree pack (keyless, elek handrem en hillstart,
tech update (visio en parkeerensoren v/a met camra)
R-link update (tomtom live europa en rlink)
Assessoires: trekhaak en dakdragers
Spiegelkappen in kleur (standaard zwart)
Achterbumperkap in kleur (standaard zwart)
Andere wielen

Hoe rijdt het nou:
Erg stil viel me op, vermogen ook prima, alleen boven de 1500 toeren houden.
Wegligging is prima, lekker comfortabel ook.
Toen ik voor het eerst wegreed bij de dealer dacht ik wat stuurt dat licht! Maar naarmate je harder rijdt stuurt het op snelheid lekker zwaar waardoor die goed op koers blijft.
Waar ik wel een kritische noot wil plaatsen is de versnellingsbak, deden de Skoda en vooral de Honda veel beter.

De opties:
groot lichtass, nog niet ervaren.
Navi(lifeservices TomTom) en carkit prima
Lane departure warning stond na een week al uit en dat blijft ook zo.
Parkeersensoren zijn ook prima maar de camera bij achteruitrijden is mooi maar gebruik liever de spiegels.
Bediening van de centrale computer is met een soort i-drive en werkt op zich wel, maar na 3 weken nog niet op de tast. Je kunt het ook met touchscreen werken maar daarvoor zit het scherm te ver weg. Aan alles merk je dat na bijna 3 jaar skoda met columbus rijden dit veel beter ging.

Positief:
Looks, uitrusting, stoelen, vermogen, rust, navi met goede vertragings meldingen, bose geluid.

Negatief:
Opbergmogelijkheden, nadeel van een bedieningsateliet (1 bekerhouder die bovendien lastig te bereiken is en ook een te lage en te ver naar achteren middenarmsteun, transmissie gaat hakerig en voelt niet solide aan.
Verder blijft er veel water in de gootjes van het schuifdak staan na een regenbui, als je dan weggrijdt en een bocht neemt loopt er een flinke waterstraal langs de voorste zijramen.
Je krijgt een melding dat je bradstofniveau laag is (1 blokje) en daarna geeft de actieradius in de boordcomputer alleen een streepje aan wat niet prettig is. Er zit een tank in met 60 liter inhoud en op dit moment kan ik dan bij gem 6L/100 km theoretisch 1000 km rijden, nu krijg ik er bij tanken dan ook niet meer dan 53 liter in.
Als ik aan het werk ga heb ik een tas bij me die ik alijd op de passagierstoel zet, maar als ik wegrij wil de megane dmv piepen dat ook daar de gordel om moet.

Voor zover de eerste indrukken!



7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.