Renault Mégane Estate 2.0 16V 140 GT-Line (2011)

autoreview

Renault Mégane Estate 2.0 16V 140 GT-Line (2011)

Signalement

UitvoeringMégane Estate 2.0 16V 140 GT-Line
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst19.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 19.000 km

Nog nooit een review geschreven. Dus nu toch maar eens proberen.

Sinds maart 2011 rijd ik nu deze auto en ben erg tevreden op een paar kleine dingetjes na die ik straks zal benoemen.
Het gaat om een een GT-line met een CVT automaat. Ruim 30 jaar rijd ik alleen nog maar automaat ook onze 2e auto (nu een Clio) heeft ook een automaat. Maar deze cvt is de fijnst automaat die ik ooit gehad heb. In het begin is het even wennen, er zijn geen schakelmomenten wat in het begin vreemd aanvoelt. Na jaren in een Scenic te hebben gereden vond ik het tijd worden eens iets sportievers te gaan rijden.
Was wel wennen uit zo`n "busje" met een zee aan ruimte naar deze wat kleinere auto die ook nog iets verlaagd is. Maar de wegligging en besturing is een verademing, ligt als een blok op de weg. Wel wat stug maar zeker niet oncomfortabel. Je kunt er heerlijk sportief mee rijden maar rustig toeren is met deze auto ook heel aangenaam. De rust van de stille motor en zonder schakelmomenten door alle toeren bereiken heengaan is heel fijn. De kleur Blue Malt vind ik voor deze auto nog steeds de mooiste kleur, heb bij aanschaf de zwarte deurpanelen in kleur laten spuiten. Als extra`s heb ik een Bose audio en een open dak erbij besteld. De woofer zit onder de vloer bij de rechter stoel. Bij zware bas kan de vloer flink trillen dat is soms niet zo fijn.
Wel een formidabel geluid overigens. De navigatie werkt net als in de vorige auto prima en simpel. De knopjes op het stuur van de cruisecontrol zouden in het donker wel iets verlicht mogen zijn. De zit van de stoelen is prima alleen de armsteun tussen de voorstoelen zou in hoogte verstelbaar moeten zijn.
In het begin vielen de prestaties bij optrekken en bij de "kickdown" wat tegen maar nu de wagen goed ingereden is, is hij best lekker snel geworden. Hij is natuurlijk niet echt zuinig in gebruik, 1 op 9 bij flink doortrappen en 1 op 13 bij rustig toeren. Je staat best wel weer snel bij de benzinepomp met mijn rijstijl. Ik moet daar toch eens iets meer op gaan letten met de huidige benzineprijzen. Nog geen mankementen gehad, motorkap alleen open gehad voor olie peilen en ruitensproeier bijvullen.

Soms lees je of hoor je mensen over de matige kwaliteit van Renault. Ik moet zeggen dat ik vanaf m`n 18e Renault rijd, ik ben nu 60 en nog nooit echte problemen gehad. En ik heb er heel wat gehad hoor.
Zijn er ook minpuntjes? Ja die zijn er toch wel. De deurrubbers die knerpen tegen de deurstijlen. Van alles geprobeerd, niets hielp. Vorige week de deurstijlen beplakt met tape nu is het over, zie je niks van als de deuren dicht zijn. Ook is er een knak in het rechter portier bij het rijden ook op een mooie gladde weg, irritant. Deurvangers versteld. scharnieren gesmeerd enzo niets helpt. Nog een klein minpuntje is dat de rechter ruitenwisser voor de rechtse inzittende net te laag veegt dus je zit recht vooruit tegen het niet geveegde gedeelte te kijken. Was bij een van de vorige Renaults (Laguna 2004)ook al zo. Jammer is zoiets. Bij de Scenic had ik last van een fluitend gesloten zonnedak bij hogere snelheden, bij deze auto is dat gelukkig niet het geval.
Wat ik wel mis op deze auto is dat de achterruit in de achterklep niet apart is te openen. Dat is i.v.m. mijn twee honden een nuttige optie als je ergens soms even stopt. Was dat bij de Laguna en De Scenic als extra optie wel gewend.

Ja wat valt er verder te vertellen. Het is gewoon een lekkere wagen die veel te bieden heeft voor z`n geld. Ik hoop er nog een aantal jaartjes plezier van te hebben.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.