Renault Mégane dCi 110 Bose (2017)

autoreview

Renault Mégane dCi 110 Bose (2017)

Signalement

UitvoeringMégane dCi 110 Bose
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 64%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nooit meer Renault

Als Lease auto een fonkelnieuwe Renault Megane 1.5DCI Bose (automaat) met 6 km op de teller bij aflevering. (augustus 2017)
Op het eerste gezicht een fraai uitziende auto in een prachtige blauwe kleur.

Na anderhalf jaar en ruim 75500 kilometer zal ik er niet om treuren om deze leaseauto in te leveren. Vanaf week 1 heeft deze Megane storingen; in de automatische versnellingsbak, met het start/stop systeem, met de elektrische handrem en hill assist. In het eerste jaar heeft de auto 5x! bij de dealer gestaan om foutmeldingen en gebreken en die werden gewoon niet gevonden door de dealer. Iedere x weer resette men de software en dan ging het maximaal een paar weken goed, totdat alles weer terug kwam. De Renault dealer ontkende op een gegeven moment gewoon de gebreken omdat HIJ ze niet kon vinden en stuurde mij weg met steeds weer een geresette auto. Na een jaar met storingen wilde ik deze auto het liefst de sloot in rijden. Toen adviseerde de leasemaatschappij mij om een andere Renault dealer met frisse blik ernaar te laten kijken. Auto een week kwijt geweest en inderdaad zaten er 9! storingen in het systeem die niet verholpen konden worden. Uiteindelijk na lang zeuren heeft het hoofdkantoor van Renault toegestaan om de boordcomputer te laten vervangen. En ja, uiteindelijk zijn 7 van de 9 storingen niet meer teruggekomen. Maar goed, alsnog niet 100% opgelost.

De Megane heeft een automatische versnellingsbak van het kaliber Intertoys. Als je stilstaat voor een stoplicht en je laat de rem los dan zou de auto direct grip op de koppeling moeten hebben en vooruit moeten rijden. Deze Megane dus niet; de koppeling pakt slecht op en de auto gaat eerst een paar centimeter achteruit voordat de grip er is en wegrijden mogelijk is. Het verschil tussen de 'comfort-, sport- en eco-stand' is totaal te verwaarlozen. De onderlinge verschillen slaan werkelijk nergens op.
Vlot rijden is met deze auto redelijk mogelijk door de automatische versnellingsbak, maar vaak brult de motor harder dan dat de snelheid toeneemt. De trekkracht van deze auto is wel bijzonder te noemen. Deze Mégane mag geremd 1600kg trekken, wat uitzonderlijk en eigenlijk ook niet aan te bevelen is met deze relatief lichte auto.
Eenmaal op cruisesnelheid is de auto verder ok.

Het interieur is futuristisch maar volgepropt met nutteloze zaken als diverse interieurkleuren en stoelmassage. Het dashboard is goed af te lezen nadat je er aan gewend bent. Verder is alles afgewerkt met goedkoop plastic.
De ontvangst van diverse digitale radiozenders is ook dramatisch te noemen.
De Mégane heeft een keyless systeem; op het moment dat je in de buurt van de auto bent, zou de ontgrendeling al plaats moeten vinden. Ik vind het werkelijk een dramatisch systeem. Soms ontgrendeld de auto in het geheel niet, of de buitenspiegels ontvouwen wel, maar dan blijft het slot van het portier nog gesloten. Vaak met het keyless apparaatje op zak uitstappen om te tanken en zodra ik bij de tankdop sta, schiet de vergrendeling er opeens op. Drama en allesbehalve vriendelijk in gebruik.

Kortom; binnenkort lever ik deze auto in en vervolg ik mijn weg in mijn privé net aangeschafte Volvo V60. Ik zal van mijn leven nooit meer een Renault aanschaffen. Voor mij drama ten top en dat in een fonkelnieuwe 2017 Mégane.

Mijn ervaring ten opzichte van (te) veel software in auto's is slecht. Om het minste geringste gaan lampjes branden of weigeren onderdelen. Nee, geef mij maar gewoon ouderwetse mechanische onderdelen i.p.v. dat getrut met nutteloze software.

4,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.