Renault Mégane dCi 110 Bose (2016) #2

autoreview

Renault Mégane dCi 110 Bose (2016)

Signalement

UitvoeringMégane dCi 110 Bose
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf23.500 km
KM-stand laatst47.000 km
Lezerswaardering: 79%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne Mégane IV hatchback 1,5 Dci

  • 39.500 km

Ik ben nu een half jaar in het bezit van deze zeer rijkelijk uitgevoerde Renault Mégane IV 1.5 Dci van mei 2016.
Doordat het een demo was is hij rijkelijk met alle luxe uitgevoerd.
Door mijn verhuizing maak ik nu minimaal 4x per week een reis van 58 km (enkele reis, hoofdzakelijk snelweg), en rijd ik dus al snel 30000 km per jaar, dus was een jonge diesel met weinig kilometers een welkome aanvulling.
Mijn eerste keuze voor een auto met een laag eigen gewicht (wegenbelasting) en zuinig met de brandstof, kwam al snel op een Renault Clio omdat mijn zoon ook een Clio op benzine had.
Mijn oog viel echter op een prachtige Mégane in de keur "Rouge Flamme".
Tuurlijk een Mégane is een klasse hoger, maar ook (veel) mooier om te zien, en qua wegenbelasting maar enkele euro's duurder per maand.
Daar krijg je dan ook veel meer auto voor terug.
Ik kocht hem met net 23000 km op de teller en precies 2 jaar oud als ex demo van de dealer.
Nu een half jaar (en dik 15000 km) verder kan ik alleen maar concluderen dat het een zeer fijne auto is die prima rijd en zeker bevalt.
De vele luxe zaken die deze auto heeft zijn altijd leuk om andere mensen jaloers te maken, zoals het grote 8,7 inch scherm en radio met DAB+ en de instelbare kleuren in het dashboard en in de portieren, alsmede dode hoek assistent, en automatisch inparkeren en meer van dat soort zaken.
Is dan alles perfect aan deze Mégane???
Helaas niet nee, ondanks dat hij heerlijk rijd, en nog geen mankementen heeft vertoond, zijn er ook "dingen" die storend zijn.
Ik ben een zéér rustige rijder die gemiddeld 100 km per uur rijd (tja als je de hele dag met een vrachtwagen rijd heb je niets met snelheid), en dan vindt ik een gemiddeld verbruik van 4,3 liter (1 op 23) toch minder zuinig dan wat Renault ons doet geloven.
- Ik stoor mij ook aan het feit dat Renault de navigatie van Tomtom alleen laat updaten als je de (veel te dure kaarten die ook nog eens een jaar achter lopen bij de reguliere Tomtom kaarten) alleen kan betalen, via de R-link store, alleen met een creditcard.
Een andere betaal mogelijkheid is niet mogelijk, en ik vertik het om hier speciaal een creditcard voor te kopen.
- De DAB+ radio is een prachtig instrument, echter is het ontvangst niet altijd goed te noemen van bepaalde zenders zoals (mijn favoriet) NPO Sterren.nl, en vslt het ontvangst met name in de vroege ochtend (tussen 3 en 5 uur) vaak weg.
- De (vaste) midden armsteun is ook een aanfluiting. Deze kan alleen enkel centimeters naar voren/achteren geschoven worden, en is verder niet in hoogte of anders te verstellen.
Wel is de ruimte eronder handig voor kleine spullen.
- Deze Mégane beschikt ook over een groot licht assistent.
Dan gaat het groot licht dus automatisch aan (als de computer dat nodig acht).
Het licht springt dus op de vreemdste keren aan (of juist niet), en de richting aanwijzer handel komt verder van je af te staan (meer naar het dashboard toe) waardoor hij slechter te gebruiken is als je dat wilt doen met je handen aan het stuur.
Het automatisch inparkeren heb ik zelf nog nooit gebruikt. Tja als trucker denk ik het altijd beter en sneller te kunnen hé.
Net de winter banden die ik gekocht heb met velgen eronder gezet, en u geeft de bandenspanning-indicator weer een storing omdat de computer deze velgen weer niet herkend.......

Al met al ben ik zeer zeker wel met deze prachtige auto met zijn mooie led verlichting in deze kleur te spreken, en hoop er nog vele jaren mee te mogen sturen.



Helaas, hij moet het veld ruimen,,,,.

  • 47.000 km

Helaas, voor de prachtige Mégane.......
Ik heb een andere werkgever gevonden, en kan op mijn fiets naar het werk.
Een diesel is dus veel te duur geworden qua wegen belasting om de hele week voor de deur te laten staan.
Hij moet dus het veld ruimen voor een goedkope benzine variant, die mij ook qua belasting maandelijks 63 Euro scheelt, en zuinig is met brandstof.
Ik zal dan ook binnenkort een nieuwe review opstarten van de Peugeot 2008 Alure.
Al met al, neem ik met spijt afscheid van die mooie Mégane Bose. Een auto waar ik veel plezier aan gehad heb.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.