Renault Mégane Cabriolet 1.6e (1998)

autoreview

Renault Mégane Cabriolet 1.6e (1998)

Signalement

UitvoeringMégane Cabriolet 1.6e
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf89.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Bij aanschaf van de auto waren we opzoek naar een comfortabele cabriolet die 4 zitplaatsen had. Het ging uiteindelijk tussen de Peugeot 306 cabriolet en de Megane cabriolet. Het is uiteindelijk de Megane geworden omdat we hem gewoonweg mooier vinden en daarnaast hebben we de nodige goede dingen gehoord over dit type.

De auto rijdt heel goed, mist af en toe wat kracht onderin maar het is dan ook geen sportauto. Wel hebben we een open K&N luchtfilter gemonteerd die net even een leuker geluid geeft en net dat beetje meer kracht met inhalen. Verder is de auto voorzien van een elektrische kap en airco. Kortom geen klagen over deze auto.

Wel een minpuntje is het slechte zicht bij dichte kap. De achterruit (van plastic overigens) werkt zeker in het donker niet mee aan een beter zicht. Verder is het een redelijk lage auto waardoor je af en toe twijfelt over iedereen je wel ziet aankomen... zeker vrachtauto’s. Het verbruik houd ik niet echt bij maar is in ieder geval meer dan dezelfde motor in een coupe (van een vriend). Nou is de cabriolet natuurlijk ook wat zwaarder, maar dat zou op zicht niet veel uit moeten maken. Vooral met het rijden met open kap stijgt het verbruik behoorlijk.

PROBLEMEN

In het begin hebben we wat problemen gehad met het stationair lopen van de motor. Omdat we niet precies konden ontdekken wat de oorzaak van het probleem was hebben we de luchtmassa meter vervangen en andere bougies gemonteerd (met 3 vonks ontsteking). Uiteindelijk bleek het een haperende brandstofpomp te zijn die zeker bij een koude motor moeite had met genoeg brandstof aan te voeren.

Verder een gebroken motorsteun. Volgens de garage was dit het gevolg van ouderdom.

Wat een algemeen probleem is bij auto’s uit deze reeks is de afstandsbediening in de sleutel. Deze moet je zodanig op de ontvanger richten (deze zit boven de achteruitkijkspiegel) dat je soms gewoon om je auto heen moet lopen voor hij pakt. Met open dak heb je dit probleem overigens niet.

Tot slot de airco. In een auto als deze rijd je eerder met open kap dan met airco. Dit zorgt ervoor dat de kopelingen in het aircosysteem makkelijk uitdrogen. De vorige eigenaar liet de airco blijkbaar niet eens in de zoveel tijd even draaien om het systeem vochtig te houden. Hierdoor is verliest het systeem heel langzaam wat druk. Dit is niks ernstigs maar resulteerd wel in het toe voegen van gas (eerder dan normaal gesproken de bedoeling is).

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.