Renault Mégane 2.0 16V 140 Dynamique (2011)

autoreview

Renault Mégane 2.0 16V 140 Dynamique (2011)

Signalement

UitvoeringMégane 2.0 16V 140 Dynamique
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf41.560 km
KM-stand laatst86.000 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Opa Ben

  • 86.000 km

We schrijven 2019. Opa Ben, levensgenieter 1e klas, moet helaas toegeven dat autorijden niet zo goed meer gaat als je 97 jaar oud bent. Met pijn in het hart neemt hij afscheid van zijn Megane. Mijn vrouw, zijn lievelings kleindochter krijgt de auto.

Wat is het?

Een Renault Megane 3, met een schamele 40.000 km op de teller, 2011, met een 2.0 140 pk motor, gekoppeld aan een CVT transmissie. Navi, cc, airco, parkeersensoren rondom, dat was het wel. Lekker basic t.o.v. Mijn Kona electric priemieum ?

Wat doet het?

Zuipen als een tempelier. Met de dagelijkse woon-werk van mijn vrouw is 10 liter per 100 km net haalbaar. Sinds ik van baan gewisseld ben en de Megane de enige auto is, ( ik kan fietsen naar het werk, hoe lekker is dat ) worden ook de langere ritten in de Megane gedaan en is 7,5 liter per 100 km haalbaar. Maar dat is het dan ook.

Hoe doet ie dat?

Met een hoop CVT geloei kan het best snel. De kunst is om het gaspedaal met enig beleid te beroeren, na wat oefening kom je lekker mee met het verkeer, zonder geloei en dan is de auto in zijn element. Het is geen Franse comfort-dweil, besturing is lekker direct en de vering en demping doen Duits aan.

Wat is goed?

Over het algemeen is de bediening intuïtief. De radio satelliet vergt wat gewenning, maar eenmaal aan gewend wekt het top. Het rijden met de CVT is even wennen, maar afgezien van het onnatuurlijke geloei bij snel optrekken is het een feestje. Altijd de juiste pk’s en koppel. Anticiperen was nog nooit zo makkelijk, behalve bij mijn Kona electric, maar da’s niet eerlijk.
Best een fijne rijdersauto, niets bijzonders, gewoon goed.

Wat is minder?

Het verbruik. Voor mij reden om de auto direct een rotschop te geven, ware het niet dat we het ding destijds gratis gekregen hebben van Opa Ben, en we dus niets afschrijven. Ook de raambediening wil nog wel eens haperen, even resetten helpt.
Het soundsystem is ondermaats, daar ga ik nog wat aan doen.
De ruimte in de auto is prima voor ons gezin met 5 personen. Ja, het kan beter, maar ik kom uit de tijd dat je met 5 personen in een Opel Kadett naar Spanje reed.

Problemen?

Tot een maand of twee geleden niet. Beurtjes, APK, niets aan de hand. Opa lag intussen op sterven, en wilde ons ( en zijn auto, echt waar ) nog een keer zien. We zagen elkaar elke maand, maar dit keer was het menens. Na zijn 100e verjaardag was het wel klaar vond hij. Dus wij in de ochtend de auto in, en wat denk je? Precies. Rij zelf maar. Starten, geen zin in.
Gelukkig de auto van de baas mogen lenen, en afscheid kunnen nemen. Godzijdank vroeg hij niet naar zijn auto ?
Lang verhaal kort, nokkenas verstelling, distributie ketting, met alle randzaken een flink bedrag armer, maar de auto is het waard. Meteen 4 nieuwe crossclimate pantoffels laten monteren, de huidige waren zowat op.

Ja, en dus?

En dus hebben we een Megane met een verhaal, een die voor ons emotionele waarde heeft, en die meer zuipt dan een gemiddelde Brabander tijdens Carnaval Opa Ben leeft voort, en het verbruik nemen we voor lief omdat het geen kosten in aanschaf heeft gehad. Mocht je de aanschaf ook zelf moeten betalen zou ik een iets zuiniger auto overwegen!

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.