Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Renault
  • Laguna Grand Tour

Renault Laguna Grand Tour 2.0 Turbo 16V 170pk Tech Line (2005)

autoreview

2
Renault Laguna Grand Tour 2.0 Turbo 16V 170pk Tech Line (2005)
Renault Laguna Grand Tour 2.0 Turbo 16V 170pk Tech Line (2005)Renault Laguna Grand Tour 2.0 Turbo 16V 170pk Tech Line (2005)Renault Laguna Grand Tour 2.0 Turbo 16V 170pk Tech Line (2005)Renault Laguna Grand Tour 2.0 Turbo 16V 170pk Tech Line (2005)Renault Laguna Grand Tour 2.0 Turbo 16V 170pk Tech Line (2005)Renault Laguna Grand Tour 2.0 Turbo 16V 170pk Tech Line (2005)Renault Laguna Grand Tour 2.0 Turbo 16V 170pk Tech Line (2005)Renault Laguna Grand Tour 2.0 Turbo 16V 170pk Tech Line (2005)Renault Laguna Grand Tour 2.0 Turbo 16V 170pk Tech Line (2005)Renault Laguna Grand Tour 2.0 Turbo 16V 170pk Tech Line (2005)Renault Laguna Grand Tour 2.0 Turbo 16V 170pk Tech Line (2005)
Anoniem
  • Gebruikersreview
6 juni 2006 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringLaguna Grand Tour 2.0 Turbo 16V 170pk Tech Line
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf8 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 5 juni 2006

Het eerste wat opvalt is natuurlijk het uiterlijk. De achterkant is duidelijk wat ronder en sportiever dan de meeste andere stationcars. Over het algemeen ben ik er
wel over te spreken. Het past in ieder geval goed bij de trend van eigentijds design die Renault de laatste tijd lijkt te hebben ingezet. Ik kan me overigens wel voorstellen dat lang niet iedereen blij zal zijn met de achterkant.

Het volgende wat opvalt is het interieur. Het ademt echt luxe. Een zeer mooi en uitnodigend vormgegeven dashboard met een prachtig all-in-one navigatiesysteem wacht daar op je. De bekleding is half leder en de stoelen zijn een soort kuipstoelen. Ze zitten uitermate prettig en lange afstanden zijn geen probleem. Ook de armsteun in het midden is comfortabel. Het enige minpunt in de hoofdruimte. Deze is aan de wat krappe kant, en ik ben toch zeker niet de grootste.

Ook bij het uitdelen van de opties heeft deze auto niet achteraan in de rij gestaan. Meegeleverd met dit model is een navigatiesysteem met kleurenscherm, bluetooth voor communicatie en tenslotte ook nog radio- en CD integratie. Dit alles kan bedient worden met behulp van een joystick en enkele knoppen in het midden, tussen de twee stoelen. Het joystickje was wel even wennen in het begin, maar nu gaat het prima. Het navigatiesysteem is meer dan ik had verwacht voor deze prijs. Het is op de meeste punten erg gebruiksvriendelijk en overzichtelijk. Wat erg irritant is, is dat de stem van het navigatie systeem de woorden ’afslag’ en ’afrit’ niet af weet te maken. Deze worden afgekapt op afsl- resp. afr-. Heel irritant. Ik ben er echter nog niet mee naar de dealer geweest.

Dan het rijden zelf. Onder de motorkap ligt een 2.0 Turbo 170pk. Dat belooft wat. Deze motor is erg levendig, en soms zelfs wat nerveus. Dat nerveuze is slechts in vergelijking met bijvoorbeeld de 2.0 tdci van VAG. Meer ervaring hebben ik niet met motoren in dezelfde klasse. Hoewel de kracht onderin ongeveer gelijk lijkt te zijn, lijkt het net alsof de diesel van VW wat minder moeite hoeft te doen. Maar dat wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de toonhoogte van het geluid dat de beide motoren produceren. De motor in de Laguna brengt een hoger geluid voort, terwijl de diesel meer de neiging heeft tot brommen. Het lijkt mij dus een psychologisch verschil, maar dat kan ik niet met zekerheid stellen.

Een voordeel wat de 2.0T van Renault in ieder geval heeft, is dat hij minder problemen heeft met hoog in de toeren te klimmen. Dit heeft waarschijnlijk te maken met het verschil benzine vs diesel. Een nadeel van deze motor is dan ook dat het verbruik redelijk hoog is: 1:10 gemiddeld. Matig tot redelijk, voor een benzinemotor
van dit kaliber en een auto met die massa. Maar dit valt natuurlijk in het niet bij een diesel.

Het weggedrag is erg stabiel. Je voelt dat het om een zware auto gaat. Dit is natuurlijk veilig. Ik heb echter niet het idee dat het zozeer ten koste gaat van de sportiviteit. Je kunt hem nog heel flink op z’n staart trappen, mocht dat nodig zijn. Hij reageert erg goed op stuurbewegingen. De auto gaat gehoorzaam mee. Ook op wat hogere snelheden. Wat mij betreft is de ESP soms echter wat te aanwezig. Je voelt té duidelijk dat er snelheid uit wordt gehaald op de koers te corrigeren. Wat ook erg goed is uitgewerkt is de variable stuurbekrachtiging.

Nog een groot pluspunt is het geluidsniveau in de auto. De motor is heel erg stil, mits je het niet te gek gaat maken qua toeren natuurlijk. Het meest overheersende
geluid op de snelweg is de banden en andere auto’s. De wind is ook niet altijd hoorbaar, behalve bij harde rukwinden.

Wat overigens een beproefd middel is tegen brieven van het CJB, is de snelheidsbegrenzer. Met zo’n motor zit je zo over de 50 resp 80km/h heen. En dat kan geld kosten als je even niet oplet. Echt een must dus. Gelukkig zit deze er standaard in.

Al met al een uitermate comfortabele en érg snelle auto, voor relatief weinig geld.

PROBLEMEN

  • 5 juni 2006

Nog geen problemen tegengekomen in de elektronica, zoals blijkbaar vaak het geval is (was?) bij Renault. Het enige probleem dusver is dus de woorden afrit en afslag in het navigatiesysteem.

Ook stond de rechterachterband na 7000km wat slap. Na hem te hebben opgepompt echter geen problemen meer mee gehad.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Renault Laguna? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Renault Laguna
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Renault Laguna Grand Tour 2.0-16V T Initiale Leer! Xenon! Trekhaak! 6-bak! Rijdt super! NAP!

    Renault Laguna Grand Tour 2.0-16V T Initiale Leer! Xenon! Trekhaak! 6-bak! Rijdt super! NAP!

    • 2005
    • 188.042 km

    € 2.950

    Renault Laguna Grand Tour 2.0-16v el.Panorama Navi PDC Xenon

    Renault Laguna Grand Tour 2.0-16v el.Panorama Navi PDC Xenon

    • 2007
    • 165.470 km

    € 4.950

    Renault Laguna Grand Tour 1.9 dCi Business/6BAK/NAVI/CRUISE/AIRCO/APK 16-04-2023/

    Renault Laguna Grand Tour 1.9 dCi Business/6BAK/NAVI/CRUISE/AIRCO/APK 16-04-2023/

    • 2006
    • 350.415 km

    € 1.450

Meer Renault Laguna occasions

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Renault Laguna specificaties
  • Renault Laguna occasions
  • Renault Laguna video's
Advies en informatie
  • Renault Laguna tests
  • Renault Laguna gebruikersreviews
  • Renault Laguna index
PREMIUM
Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

De Ford Fiesta is misschien wel de leukst rijdende auto van zijn segment, maar de concurrentie...

Lees meer
 

Renault Laguna reviews

  • Gebruikersreview
    Renault Laguna Grand Tour 2.0 Turbo 16V 170pk Privilège (2006)

    Renault Laguna Grand Tour 2.0 Turbo 16V...

    5
    • 26 mei 2020
  • Gebruikersreview
    Renault Laguna Grand Tour 2.0 16V Tech Line (2007)

    Renault Laguna Grand Tour 2.0 16V Tech...

    7
    • 13 maart 2019
  • Gebruikersreview
    Renault Laguna Grand Tour 2.0 16V Tech Road (2005)

    Renault Laguna Grand Tour 2.0 16V Tech...

    • 12 februari 2012
  • Gebruikersreview
    Renault Laguna Grand Tour 1.9 dCi 130 Tech Line (2005)

    Renault Laguna Grand Tour 1.9 dCi 130 Tech...

    2
    • 24 december 2011
  • Gebruikersreview
    Renault Laguna Grand Tour 1.9 dCi 130 Business Line (2007)

    Renault Laguna Grand Tour 1.9 dCi 130 Business...

    5
    • 10 november 2011
  • Gebruikersreview
    Renault Laguna Grand Tour 2.0 Turbo 16V 170pk Tech Line (2006)

    Renault Laguna Grand Tour 2.0 Turbo 16V...

    1
    • 23 mei 2011
  • Gebruikersreview
    Renault Laguna Grand Tour 3.0 V6 24V Initiale (2006)

    Renault Laguna Grand Tour 3.0 V6 24V Initiale...

    2
    • 22 mei 2011
meer reviews
Renault Laguna Grand Tour 2.0 Turbo 16V – Op de Rollenbank

Renault Laguna Grand Tour 2.0 Turbo 16V – Op de Rollenbank

76

“Als je een Mercedes of een BMW met zo veel vermogen koopt, ben je het dubbele kwijt,”...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Vooruitblik op de Renault Laguna - Uit de Oude Doos

    Vooruitblik op de Renault Laguna - Uit...

    29
    • 9 maart 2022
  • Renault Laguna Estate 2.0 dCi GT – 2008 – 503.410 km - Klokje Rond

    Renault Laguna Estate 2.0 dCi GT – 2008...

    • 10 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Laguna Estate 2.0 16V 140 Dynamique (2009)

    Renault Laguna Estate 2.0 16V 140 Dynamique...

    15
    • 24 december 2021
  • Nieuws
    Renault Laguna V6 Baccara (1995) - Liefhebber gezocht

    Renault Laguna V6 Baccara (1995) - Liefhebber...

    59
    • 6 december 2021
  • Achtergrond
    De pretentieloze middenklassers van 20 jaar geleden

    De pretentieloze middenklassers van 20...

    68
    • 28 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Renault Laguna Estate 1.5 dCi 110 Dynamique (2011)

    Renault Laguna Estate 1.5 dCi 110 Dynamique...

    3
    • 8 mei 2021
  • Gebruikersreview
    Renault Laguna RT 1.8 (1997)

    Renault Laguna RT 1.8 (1997)

    12
    • 21 april 2021
Merk
Merk
  • Nieuws
    Officieel: Renault verkoopt belang in Russische AvtoVaz

    Officieel: Renault verkoopt belang in Russische...

    13
    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Renault 21 - Facelift Friday

    Renault 21 - Facelift Friday

    68
    • 13 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Twingo Electric Intens (2021)

    Renault Twingo Electric Intens (2021)

    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    Renault verkoopt groot aandeel Zuid-Koreaanse tak aan Geely

    Renault verkoopt groot aandeel Zuid-Koreaanse...

    23
    • 10 mei 2022
  • PREMIUM
    Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

    Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen...

    • 10 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Scénic 1.6 16V Expression Luxe (2006)

    Renault Scénic 1.6 16V Expression Luxe...

    2
    • 1 mei 2022
  • Het afscheid van de Renault Scénic - Reportage

    Het afscheid van de Renault Scénic - Reportage

    98
    • 29 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden