Renault Kangoo 1.6 16V Privilge (2005)

autoreview

Renault Kangoo 1.6 16V Privilège (2005)

Signalement

UitvoeringKangoo 1.6 16V Privilège
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf6 km
KM-stand laatst152.900 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ervaringen

  • 152.900 km

Deze Renault Kangoo 1.6 16V Privillege met automatische versnellingsbak is door mij nieuw aangeschaft en afgeleverd in juli 2005.

De auto is aangepast voor minder validen. Dat houdt in dat de auto volledig handbediend is, verder is er een standverwarming geplaatst om de ruiten te kunnen ontdooien en is er een deel van de achterbank verwijderd om een lift voor het meenemen van een rolstoel te kunnen plaatsen.

Hij heeft zich inmiddels bewezen als een fijne reiswagen met af en toe wat mankementjes. Voor wat betreft rijcomfort een hele verbetering ten opzichte van de Toyota Starlet. De Toyota reed op zich prima, maar op die auto was een daklift gemonteerd voor het meenemen van een rolstoel en dat maakte de auto zeer windgevoelig. De auto is niet zo betrouwbaar als de Toyota, maar heeft een groter onderhoudsinterval (30000 km i.p.v. 10000 km). Daardoor zijn de standaard onderhoudskosten van de Toyota lager dan die van de Renault. Helaas is een automatische versnellingsbak op de meeste auto’s uit dit segment niet leverbaar. Voor zover bij bekend is een automaat leverbaar op de VW Caddy en de Renault Kangoo. De VW is stukken duurder in aanschaf en daarnaast flink zwaarder dan de Renault.

Het verbruik van de Renault Kangoo is gezien de bouw van de auto en de aanwezigheid van een automaat en airco acceptabel. Tot nu toe ongeveer 1 liter op 12 km. De auto wordt gebruikt voor woon werk verkeer van 25 km enkele reis, waarbij er ongeveer 18 km snelweg wordt gereden en regelmatig in de file.

De auto is lekker ruim en vergeleken met andere auto’s uit hetzelfde segment (VW Caddy, Citroen Berlingo, Peugeot Partner, Fiat Doblo) licht van gewicht en daardoor relatief gunstig in de kosten voor wegenbelasting.

De stoelen zijn niet van uitstekende kwaliteit, vergeleken met mijn vorige auto. Die vergelijking is niet helemaal eerlijk omdat in mijn vorige auto een Recaro stoel was geplaatst.

In 2006 ben ik met de auto op vakantie geweest naar Italie en ook in bergachtige omgevingen doet de auto het prima. De motor heeft voldoende vermogen. De automaat schakelt soms wat schokkerig en bij overschakelen van de tweede naar de derde versnelling bij rustig rijden (ca. 40 km/uur) schokt de auto iets.

Er zijn wat dingen die ik mis aan de auto. Wellicht zit dit wel op een nieuw model.

- interval op de ruitenwisser achter
- in hoogte verstelbare stoel
- verstelbaar stuur
- mogelijkheid om cruise control af fabriek te leveren

update 16-08-2007

Gisteren een grip en slip training gedaan bij de ANWB in Lelystad. Leuk om te doen en ook een manier om te weten wat een auto in grensgebieden gaat doen en hoe te reageren. Ik kan het iedereen aanraden.

update 14-01-2008

In de periode vlak voor de kerst heeft de standkachel zijn diensten weer bewezen. Ik gebruik hem niet vaak, maar bij flinke sneeuw is het ideaal om de ruiten ermee te kunnen ontdooien.

Ik ben weer een aantal keren bij de garage geweest. 1 keer voor regulier onderhoud en daarbij is de dashboardverlichting gerepareerd. Daarna ging het lampje ernaast stuk. Het kan domme pech zijn, maar ook onzorgvuldig aansluiten vanuit de garage. De garage is wel altijd super behulpzaam, dus houd ik het maar op domme pech. Verder een lampje van de koplamp deffect en een ster in de voorruit door steenslag.

update 29-04-2008

afgelopen week weer een aantal keren een brandend airbag en service lampje gehad. Even aankijken. Verder de airco laten controleren en opnieuw laten vullen omdat na controle de airco niet voldoende bleek te koelen. Auto rijdt nog steeds prima. Tegen het eind van dit jaar zullen waarschijnlijk de voorbanden vervangen moeten worden, maar dat mag ook als er tegen die tijd 60.000 km op zit.

Update 16-10-2008

Inmiddels staat de teller al op meer dan 60000 km. Bij 57000 km maakte de auto een schurend geluid bij het remmen. Omdat ik het niet vertrouwde ben ik naar de garage gegaan. Daar bleken de remblokken tot op de draad versleten. Vreemd omdat er bij de onderhoudsbeurt van 45000 km helemaal geen opmerking over gemaakt is en ik heb ook geen noodstop hoeven maken o.i.d. Doordat de blokken te ver afgesleten waren moesten ook de remschijven worden vervangen. Ik kon het bedrag van 260 euro aftikken. Wel snel als de remmen maar 50-60000 km mee gaan. Bij mijn vorige auto zijn de blokken na 80000 vervangen. Ik lees dit overigens bij meer mensen met een Kangoo. Ik houd het zelf ook maar in de gaten om de kosten van remschijven bij de volgende vervanging voor te kunnen zijn. Enkele weken later ben ik voor de 60000 km onderhoudsbeurt geweest. Naast het gebruikelijke onderhoud bleek het smoorklephuis vervuild te zijn. Dit schijnt te gebeuren als je veel korte stukjes met de auto rijdt. Ik rij minimaal 20 km per rit, dus met de korte afstanden valt het wel mee. Preventief kun je er volgens de garage niets tegen beginnen. Er was ook een storing in meerdere airbags. De verbindingsstekkers zijn aan elkaar gesoldeerd. De voorbanden bleken nog een poosje mee te kunnen. Naar verwachting 10-15000 kilometer. Het loont trouwens de moeite om te shoppen voor banden. Nu ga ik niet voor een onbekend merk banden, waarbij het risico bestaat dat de wegligging van de auto vermindert, maar kijk wel of er prijsverschillen zijn tussen verschillende leveranciers van Michelin Energy Saver banden. Deze banden schijnen langer mee te gaan en daarnaast het brandstofverbruik gunstig te beinvloeden. Dat is niet verkeerd met de huidige brandstofprijzen. Ik heb het brandstofverbruik over 60000 km bijgehouden en kom op 1 op 12. Met een automaat niet gek. De fabrieksopgave komt op 1 op 12,5. De auto rijdt heerlijk, maar al met al vallen de kosten en levensduur van deze auto (of onderdelen) me wat tegen. Waardering kosten aangepast van 4 naar 3 sterren. Na ca. 70000 km de voorbanden voor het eerst vernieuwd. De huidige achterbanden zijn naar voren gegaan en achter zijn de nieuwe exemplaren gemonteerd. Dit op advies van de ANWB tijdens de slipcursus die ik gevolgd heb. Ongeacht de aandrijving van de auto (voorwiel, achterwiel of alle 4) is het het beste om de banden met het meeste profiel op de achterwielen te monteren. Dit omdat een voorwielslip makkelijker is te corrigeren dan een achterwielslip. Ik heb voor Michelin Energy Saver banden gekozen. Dit vanwege de veiligheid, de lange levensduur (vorige banden waren Michelin Energy's die ca 70000 km zijn meegegaan) en het gunstige effect op het brandstofverbruik.

Update 11-07-2009

Afgelopen week is de auto voor het eerst gekeurd. Er was een stadslichtje deffect, maar verder geen op of aanmerkingen vanuit de garage. De Michelin Energy Saver banden zitten er inmiddels ongeveer 10000 kilometer onder. Het brandstofverbruik lijkt wel gunstig beinvloed te worden. Daarnaast tank ik tegenwoordig Shell FuelSave Euro 95. Dit heeft vermoedelijk ook een gunstig effect op het verbruik. De laatste maanden loop ik eens per 3-4 weken de bandenspanning na en pomp de banden op indien nodig. Tijdens de warme dagen deze zomer haal ik op langere ritten een verbruik van ongeveer 1 op 13,5. Lijkt me niet slecht voor een rijdende windvanger met automaat en gebruik van de airco. Vermoedelijk werkt ik deze review bij na de 90000 km beurt, of eerder indien er belangrijke veranderingen te melden zijn.

Update 25-12-2009

De 90000 km grens is doorbroken. Onlangs de onderhoudsbeurt laten uitvoeren, waarbij dit keer geen gebreken zijn geconstateerd. Wel heb ik nog een keer de remblokken moeten laten vernieuwen bij ca. 820000 km. Bij de APK had ik al een opmerking gemaakt over een schurend geluid wat ik hoorde. Dit had ik al eens eerder gehad en toen waren blokken en schijven vervangen. Het geluid heb ik bij de APK zo goed mogelijk omschreven en ook aangegeven dat ik de remmen niet vertrouwde. Niets gevonden zei de monteur toen. Nu kort na de APK dus wel een probleem: vuile remgeleiders waardoor de blokken tegen de schijven aan bleven schuren en scheef zijn afgesleten. Toen ik de garage vroeg waarom dit bij de APK niet was geconstateerd ondanks mijn opmerking over de remmen bleef het stil ... Na enkele weken gereden te hebben met de nieuwe blokken hoorde ik opnieuw een schurend geluid bij het remmen. Nu was ik gelukkig vlak in de buurt van de garage en ben direct langs gereden. Daar gaven ze aan dat er een stuk ijzerdraad tussen de blokken en schijven terecht was gekomen. Vlak voor de 90000 km beurt heb ik bij de bandenspecialist het profiel van de voorbanden op laten meten. Hier werd gek genoeg meer profiel gemeten dan bij de laatste onderhoudsbeurt door de garage (en ja ik heb er reke ning mee gehouden dat de achterbanden naar voren zijn verhuisd bij ca. 70000 km). De 90000 km beurt heb ik bij een andere Renault dealer laten uitvoeren om te zien hoe de kwaliteit van het onderhoud daar is. Dit beviel de eerste keer goed. Nu kijken hoe e.e.a. op de langere termijn bevalt. Mijn volgende garagebezoek zal naar verwachting in juli 2010 zijn voor vervangen van de distributieriem. Kan 1 van de lezers aangeven of het verstandig is direct de waterpomp te laten vervangen? Indien mogelijk zou ik ook graag een kostenindicatie ontvangen voor vervangen van de distributieriem + waterpomp bij de Renault dealer. Heeft 1 van jullie wellicht de factuur nog van een dergelijke actie?

Update 04-04-2010

Auto doet het nog steeds prima en heeft zich goed gehouden in de koude winterperiode!

Update 04-06-2010

De auto blijft goed rijden. Binnenkort naar de garage voor het vervangen van de distributieriem, spanrollen en ik laat gelijk de waterpomp meenemen omdat de auto toch grondig onder handen wordt genomen voor de distributieriem. Sinds een tijdje weer een brandend airbag lampje. Ik laat de stekkerverbinding onder de bijrijdersstoel aan elkaar solderen. De motor slaat soms wel af bij stapvoets rijden (woonerf/file) met warme motor. Heeft iemand dit ook meegemaakt met een Kangoo? Ik tank altijd shell benzine, dus kan volgens mij niet met de kwaliteit van de brandstof te maken hebben. Bij 60.000 km is al wel het smoorklephuis schoongemaakt. Misschien maar eens proberen een flesje wyns injector reiniger in de tank leeg te kiepen. Suggesties zijn welkom.

Update 23-01-2011

Afgelopen zomer zijn de distrubutieriem incl. spanrollen en waterpomp vervangen. Kort daarna vielen de ruitewisserbladen voor bijna uit elkaar. Nieuwe erop dus. Daarna soms nog een lastig startende auto gehad met het koude weer. Zodra de temperratuur boven de 0 graden zit gaat het beter. Ik kijk het even aan en laat waarschijnlijk voor de winter van 2011/2012 een nieuwe accu monteren zoat ik niet stil kom te staan. Verder is er een bolletje van de komlamp vervangen. Niets bijzonders als je altijd met dimlicht aan op de weg zit. Bij ca. 117000 km heb ik de voorbanden laten vervangen. De oude voorbanden hebben eerst ca. 70000 km als achterbanden gediend en daarna nog een kleine 50000 km als voorbanden. Lijkt me gewoon netjes. Er zitten momenteel 4 Michelin Energy Saver banden onder de auto. De huidige achterbanden zijn naar voren gegaan en de nieuwe banden achter (advies na de ANWB grip- en slip training die ik enkele jaren geleden heb gedaan omdat een voorwielslip makkelijker te corrigeren is dan een achterwielslip). Met het koude weer gebruikt de auto wat meer brandstof. Gemiddeld verbruik over 117000 km zit op 1 op 12,2. Niet slecht voor een luchtkasteel op wielen met automaat, airco en standkachel. Binnenkort laat ik de 120000 km beurt uitvoeren. Mochten daar bijzonderheden uit komen dan meld ik me hier weer.

Update 30-06-2011

Het was alweer even geleden dat ik de review had aangevuld. Bij de 120000 km beurt zijn wat deffecte lampjes in het dashboard en de remvloeistof vervangen. Verder alleen de gebruikelijke werkzaamheden. Vandaag is de APK uitgevoerd. Ook hier geen bijzonderheden. Alleen een kapot lampje van de kentekenplaatverlichting vervangen. Wat positief opviel was dat ze bij de dealer de auto hebben gestofzuigd en gewassen. Dat was hard nodig en het mooie is dat ik dat nu zelf niet hoef te doen. De eerstvolgende onderhoudsbeurt zal over een maand of 5 zijn, bij 135000 km. Daarna doe ik weer een update, tenzij er al eerder nieuws is.

update 01-01-2012

De afgelopen tijd is er op autogebied best het een en ander gebeurd. Helaas heeft er iemand tegen de auto aangereden terwijl deze geparkeerd stond. Het zou een kleine moeite zijn om een briefje achter te laten, maar nee dat is helaas niet gebeurd. De schade is intussen weer netjes hersteld. Enkele weken na de schade begon de auto te schokken en onregelmatig te lopen. De ANWB gebeld. Toen de auto aan de computer van de dienstdoende wegenwacht was gekoppeld, was er geen storing te zien, maar de monteur erkende dat de auto vreemd liep en schokte. Ik had zelf al wat rond gespeurd en vermoedde een deffecte bobine. Dit bleek te kloppen. Na even zoeken en het vervangen van de bobine op de eerste cilinder reed de auto weer prima. Eind 2011 ben ik voor de 135000 km controlebeurt naar de dealer gegaan. Hier bleken de remblokken en opnieuw de remschijven aan vervanging toe te zijn.

update 13-04-2012

In februari 2012 helaas opnieuw een schade aan mijn auto geconstateerd. Hij stond gewoon op de parkeerplaats en toen heeft iemand de rechter zijkant flink beschadigd. Mensen laten geen briefje achter helaas. Gelukkig kan de auto nog rijden, maar de zijkant is flink beschadigd op het voorscherm, de bijrijdersdeur en de rechter achterdeur. Er hebben zich getuigen gemeld en daardoor kon de schade via het waarborgfonds worden vergoed. Het kost wel eigen risico, wat tijd en een aantal dagen zonder auto, maar dat is beter dan zelf volledig voor de schade op te moeten draaien. Vermoedelijk meld ik mij weer nadat de 150.000 km beurt is uitgevoerd.

Bij deze een kort laatste bericht. Ik heb de auto in oktober 2012 ingeruild. Hij reed nog prima en beviel niet slecht, maar ik had de mogelijkheid het aanpassen van een andere auto nog een keer gesubsidieerd te krijgen. Mijn verwachting is dat deze mogelijkheden de komende jaren minder gaan worden en daarom heb ik in 2012 nog een keer mijn kans gegrepen. De auto die ik heb aangeschaft is een Ford Grand C-Max 2.0 TDCI Powershift uit april 2011. Ik zal hier in de toekomst ook een review over schrijven als ik wat meer kilometers met de Ford gereden heb.

Onderhoud en problemen

  • 152.900 km

Er zijn al wat dingen aan de auto geweest, maar de meeste items zijn snel door de dealer opgelost.

1200 meerdere keren problemen met brandstofmeter. Uiteindelijk foute plaatsing vlotter door aanpasbedrijf bij inbouw standkachel
2600 problemen met vol tanken. Blijkt vaker voor te komen door bochten het het leiding werk
6200 raam bestuurderszijde piept
6200 schakelaar achterruit verwarming vernieuwd omdat deze bleef hangen
6200 nieuwe voorruit vanwege barst door steenslag
6375 onderzoek vanwege grote hoeveelheden water onder de mat aan de bestuurderskant. Deffect in de kitlaag van de voorruit is de oorzaak van de lekkage
7122 opnieuw plaatsen voorruit wegens lekkage
7600 auto terug wegens nattigheid onder de mat. Mat gedroogd
7660 auto terug wegens nattigheid onder de mat. Nieuwe bekleding
8774 wederom nattigheid aan de bestuurderskant. Passagierskant niets te vinden. Aan beide kanten kranten onder de bekleding gelegd om nattigheid aan te kunnen tonen
9556 Auto naar de garage voor nattigheid. Auto heeft onder de brandslang gestaan en is door de wasstraat geweest. Garage geeft aan dat water vermoedelijk nog ergens achter vandaan is gekomen. Geen lek gevonden. Indien het niet is opgelost zal vanaf de onderkan
13758 Schuifdeur bestuurderskant geblokkeerd. Renault Route service gebeld omdat ik opgesloten zat. Zij hebben me kunnen bevrijden. Na het loskoppelen van een kabeltje werkt alles weer. Morgen de garage bellen voor definitieve reparatie.
13783 Auto naar de garage voor reparatie vergendeling. Geen oorzaak gevonden. Vergrendeling zijdeur bij verwijderen tankdop uit voorzorg buiten gebruik gesteld.
17520 Er piept iets bij de wielen. Afspraak gemaakt met de garage voor onderzoek
17652 Remblokken gesmeerd. Schijnt een bekende Kangoo klacht te zijn sinds er koper i.p.v. asbest in de remblokken verwerkt is. Smeren wordt standaard al bij een onderhoudsbeurt uitgevoerd.
17750 Service en Airbaglampje gaan regelmatig aan. Onderzoek forum. Kan een probleem zijn met bekabeling onder de stoelen. Na het weekend de garage bellen.
18096 stekkers onder de stoelen gemodificeerd wegens airbag storing
20720 centrale vergrendeling werkt niet. opeens weer opgelost
21452 Service en Airbaglampje gaan weer af en toe aan. Een beetje aan de stekkers onder de bestuurdersstoel gefriemeld. Komt niet meer voor.
22384 brandstof ron91 getankt in Duitsland. Zou de Kangoo hiermee rijden. Boekje bekeken. Moet in noodgevallen geen probleem zijn.
23481 Service en Airbaglampje gaan weer af en toe aan. Garage gebeld. De boel zal gesoldeerd worden.
26936 koplamp bestuurderszijde deffect
30470 onderhoudsbeurt 30000 km
36980 dasboardverlichting kachel deffect
39950 deelname grip en slip training bij de ANWB
40631 buitenspiegel bestuurderszijde omgeklapt. Zo te zien is er niets beschadigd
44274 onderhoudsbeurt 45000 km en reparatie dashboardverlichting kachel. Deffecte lampje gemaakt, andere lampje hapert nu.
45115 Reparatie haperende lampje dashboardverlichting kachel. Paneel scheef terug geplaatst
45403 Kachelpaneel hersteld
46640 koplamp bijrijderszijde defect
46848 reparatie koplamp bijrijderszijde
46885 put in de voorruit door steenslag
46999 harsen van de put in de voorruit
52776 Controleren en opnieuw vullen airco
57717 Remmen maken een schurend geluid. Remblokken voor en
remschijven vervangen. Remschijven deffect door te ver afgesleten blokken
60366 onderhoudsbeurt 60000 km. Verder reparatie airbagstoring links
(voor en zij airbag stekkerverbinding gesoldeerd). Reinigen gasklephuis
61200 koortje rolstoellift deffect. Laten vervangen
69643 koplamp bestuurderszijde deffect
69768 vervangen voorbanden. Achterbanden naar voren. Nieuwe exemplaren achter
77325 mistlamp rechtsvoor vervangen vanwege een deffect mislampglaasje. Vanwege hoge prijs originele mistlamp heb ik gekozen voor immitatie. Het prijsverschil van ca. 90 euro
79760 APK en vervangen stadslicht rechtsvoor + nakijken remmen (schurend geluid). Niets gevonden
81938 Opnieuw schurend geluid bij het remmen. Na onderzoek vuile remgeleiders waardoor remblokken ongelijk zijn afgesleten. Remblokken wederom vervangen. Toen ik vroeg hoe dit kon en waarom dit na mijn melding voor de APK niet naar boven is gekomen bleef het stil ...
82885 Auto wil niet starten nadat gisteren heel kort de motor heeft gelopen om de wielen bij te draaien. ANWB gebeld. Vol gas en dan starten. Motor verzopen en/of bougies vet geslagen
85071 Opnieuw schurend geluid bij het remmen. Na onderzoek bleek er een stuk ijzerdraad tussen remblokken en remschijven te zitten..
87642 profiel voorbanden laten opmeten bij de bandenspecialist. Deze hadden meer profiel dan bij de laatste onderhoudsbeurt. De eerstvolgende onderhoudsbeurt maar eens bij een andere dealer laten uitvoeren om te zien of hierbij ook vaak dingen gemeld worden die aan vervanging toe zijn
90840 onderhoudbeurt 90000 km. Lampje kentekenverlichting vervangen. Werkplaatschef is meegereden vanwege een tikkend geluid bij remmen en optrekken. Net als bij de tandarts was er op de dag van het bezoek niets aan de hand
91371 verlichting kachel deffect. Ik laat het maar even zo.
91753 standkachel geeft foutcode F14. Zou iets met de koeling van de kachel te maken kunnen hebben. Even in de gaten houden. Na uit/in schakelen kachel werkte een en ander weer gewoon
95201 motor slaat soms af als ie warm is bij stapvoets rijden. Even aankijken.
97302 airbag lampje gaat regelmatig branden. Bij eerstvolgende onderhoud de stekkerverbindingen onder de bijrijdersstoel laten solderen.
101847 motor slaat wederom soms af als ie warm is bij stapvoets rijden. Binnenkort eens injector reiniger in de tank gooien.
108150 uitvoering 105000 controlebeurt. Hierbij is tevens de distributieriem en waterpomp vervangen. Daarnaast is een airbagstoring verholpen. Verder geen bijzonderheden.
108723 vervangen ruitewiserbladen voor
114846 komlamp bestuurderszijde deffect.
116981 vervangen voorbanden. Achterbanden naar voren. Nieuwe exemplaren achter.
118904 onderhoudsbeurt 120000 km. Vernieuwen pollenfilter, bougies, luchtfilter, remvloeistof, diverse dashboard lampjes, stadslicht.
126109 uitvoeren APK. Op het vervangen van een lampje van de kentekenplaatverlichting geen opmerkingen.
132995 schade aan linker voorscherm geconstateerd. Geen briefje van de dader aangetroffen. Aangifte gedaan bij de politie en schade na taxatie laten herstellen
133917 auto loopt onregelmatig en schokt bij lage toeren en tijdens het optrekken. Slaat soms ook af. ANWB gebeld. Computer geeft geen storing aan. De ANWB monteur ziet een onregelmatig beeld bij de eerste cilinder. Na het vervangen van de penbobine op de eerste cilinder loopt de auto weer prima. Eventueel bij de garage nog preventief de werking van overige penbobines laten controleren. Mocht het gedrag van onregelmatig lopen weer terugkomen dan wordt doorrijden niet geadviseerd vanwege mogelijke schade aan de katalysator of andere onderdelen.
134233 schade aan linker voorscherm en bumper hersteld
136652 onderhoudsbeurt 135000 km laten uitvoeren. Hierbij geconstateerd dat de stekkerverbinding van de gordelspanner rechtsvoor een storing heeft. Deze is gerepareerd. Remblokken en remschijven voorzijde vervangen wegens slijtage. Aangegeven dat de blokken en schijven elke 15000 km door de garage op slijtage worden gecontroleerd zodat de remschijven niet onnodig snel vervangen hoeven te worden. Toen ik dit heb aangegeven werd het feit dat ik met een automaat rijd als excuus gebruikt voor slijtage aan de remschijven. Blokken zijn ca. 55000 km meegegaan en schijven ca. 75000 km.
139102 schade aan de rechter zijkant geconstateerd (voorscherm, passagiersdeuren voor en achter). Geen briefje van de dader aangetroffen. Aangifte gedaan bij de politie. Mogelijk heeft de huismeester bruikbare informatie om de vergoeding via het waarborgfonds voor elkaar te krijgen.
142150 Schade van ca. € 3000 is via het waarborgfonds gerepareerd. 2 nieuwe deuren, een nieuwe rechter buitenspiegel, een nieuw voorscherm en het nodige spuitwerk.
152900 auto ingeruild op een Ford Grand C-Max 2.0 TDCI Powershift Titanium

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.