Renault Kadjar Energy TCe 160 Intens (2019) #3
autoreview

Signalement
Uitvoering | Kadjar Energy TCe 160 Intens |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 24.000 km |
KM-stand laatst | 66.000 km |
De eerste kilometers
- 24.200 km
Als opvolger van de Scenic 1.5 dci nu voor een Kadjar gekozen. Wat een heerlijke comfortabele auto. Goede stoelen en de automaat nodigt uit tot rustig en relaxed rijden. De automaat komt traag op gang maar dat wist ik al uit verschillende tests. Dat speelt vooral bij koude motor. Zodra er wat meer kilometers op zitten zal ik een update plaatsen.
Twee maanden ervaring
- 28.200 km
We zijn 4.000 km verder en zeer tevreden. Het windgeruis is minder, portier is wat strakker gezet. Waarschijnlijk vooral door de stille motor ( kom uit een diesel) dat je buitengeluiden nu meer hoort. Auto is heerlijk comfortabel, gebruik Google- maps via Android Auto en heb een wireless verbinding via Carsife . Werkt prima. Verbruik is normaal 1:16, volgeladen met fietsenrek 1:13. Vind ik mooi voor zo’ n flinke auto.
Het is overigens een 140 pk versie die in België met EDC geleverd is. Toen was deze versie hier niet verkrijgbaar. Binnenkort gaat de caravan uit de stalling. Na de zomervakantie het vervolg.
Vakantierit met caravan
- 36.000 km
De vakantierit door Oostenrijk en Slovenië met caravan is goed verlopen.
Voldoende trekkracht en de motor doet zijn werk in alle rust, tenzij die flink moet klimmen.
Wat valt op: bij 94 km/ uur gaat de automaat in de 7e versnelling en maakt dan 1900 toeren. Ik vraag me af of dat wel goed is voor motor en bak.
Met de caravan er achter is de cruisecontrol een irritant ding. Bij het instellen gaat die eerst 3km terug om dan weer op te pakken. In het interieur valt op dat de bestuurdersstoel nu al kraakt maar dat heb ik opgelost met W40. Bij de bekerhouders zit de armsteun een beetje in de weg, ook als je die helemaal naar achteren schuift.
Maar over het algemeen een fijne reisgenoot en een verbruik van bijna 1:9 met caravan vind ik heel netjes.
Eerste extra kosten
- 52.000 km
Voor de zomervakantie tot twee keer toe een rood stopsignaal, iets met het elektrische systeem. Auto stilgezet en opnieuw gestart waarna de melding verdween. Laten uitlezen bij de dealer, bleek de sensor op de accupool te zijn. Toch een geintje van dik € 250,-.
Caravanrijden met automaat blijkt toch een dingetje. Omdat de automaat al snel kiest voor de 7e versnelling en dan maar 1900 toeren maakt (bij 94 km per uur) probeer ik handmatig terug te schakelen maar na een klein uur gaat hij toch zelf weer naar de 7e versnelling. Erg vreemd, de rest van de vakantie toch maar in de automaat laten staan.
Still going strong
- 66.000 km
Net weer terug met caravan uit Zuid Frankrijk. Ging opnieuw probleemloos.
Voor de vakantie airco gerepareerd. Bleek oude schade, condensor en balk die daarvoor ligt ingedeukt en is gaan lekken. Ondanks dat de auto al ruim 2 jaar heb heeft de verkoper, RVM automotive, 30% van de schade betaald. Zeer tevreden over. We rijden weer rustig verder, hopelijk komend jaar zonder verrassingen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Renault Kadjar TCe *Intens* | Carplay | Camera | Cruise & Climate Control | PDC | Navigatie | Bluetooth | Privacy |
- 2019
- 148.623 km

Renault Kadjar 1.2 TCe Limited
- 2018
- 87.904 km

Renault Kadjar TCe 130 Zen | Trekhaak | lage kilometerstand!! | Climate control | Cruise control |
- 2018
- 53.854 km