Renault Kadjar Energy TCe 130 Intens (2016)

autoreview

Renault Kadjar
Renault KadjarRenault Kadjar BoseRenault Kadjar BoseRenault Kadjar BoseRenault Kadjar X-modRenault Kadjar X-modRenault Kadjar X-modRenault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault Kadjar BoseRenault Kadjar X-modRenault Kadjar X-modRenault Kadjar X-modRenault KadjarRenault KadjarRenault Kadjar

Signalement

UitvoeringKadjar Energy TCe 130 Intens
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2013
KM-stand laatst16.500 km
Lezerswaardering: 70%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eindelijk ruimte!

  • 7.200 km

Na 5 jaar Twingo te hebben gereden, eindelijk weer ruimte. Nu na ruim 7000km is het tijd voor een review. Pluspunten van de auto: lekker ruim, relatief zuinig, compleet uitgerust. Handig vind ik zelf dat het stuk achterbumper bij de kofferklep ongespoten is. Dan beschadig je ook niet zo snel de lak. Ik vind 'm prettig rijden, redelijk strak (weinig overhellen), maar zeker niet te strak. Verbruik halen we gemiddeld 1 :14 a 14,5. Dat is een combinatie van mijn rijstijl (rustig, 100 km/h op cruise control) en die van mijn vrouw (die geeft wat meer gas en rijdt op de snelweg 130km/h). De stoelen ben ik nog niet over uit wat ik daarvan vind. Voordat ik de auto kreeg had ik echt het idee dat er superfauteuils in zaten, zo zien ze er in ieder geval uit. Op langere ritten kan ik vooralsnog niet mijn zit vinden. Krijg last van mijn onderrug. Ongelooflijk maar waar, in de Twingo met zijn simpele stoeltjes had ik daar geen last van. Auto is voorzien van winterpack (stoelverwarming, koplampsproeiers en voorruitverwarming). Zowel de stoelverwarming als de voorruitverwarming is erg prettig. Daarnaast heeft de auto het parkeer pakket, met achteruitrijdcamera en automatisch inparkeren. De camera is best handig, en het automatisch inparkeren is best geinig, maar gebruik ik niet echt veel . Het werkt echt enorm goed overigens, in echt piepkleine gaatjes weet het systeem de auto in te krijgen. Niet dat ik daar graag m'n auto zet met risico op parkeerschade's...

De motor is overwegend ook prettig: je kan redelijk lage toerentallen rijden, en heeft vermogen genoeg voor mij. Enige is dat als je de schakelmomenten van de indicator hanteert de motor licht schokt als deze koud is. Schijnen ze meer last van te hebben.

Daarnaast de R-Link: veel mogelijkheden, soms diep verstopt in de menu's. Los hiervan is het best een overzichtelijk systeem. Muziek is prima, DAB vind ik nog niet ideaal (signaal valt regelmatig weg)Over een paar maanden op wintersport, lijkt mij wel erg prettig om weer eens zonder dakkoffer te gaan, gewoon lekker alles in de kofferbak. Deze week de winterbandjes eronder, dan gaan we zien wat het verbruik doet.

vakantie was heerlijk

  • 16.500 km

In februari met de Kadjar naar Oostenrijk geweest. Het was super om met zo'n ruime auto op vakantie te gaan. Mijn vrouw had zich niet ingehouden met pakken, dus alsnog tot het plafond vol. In Duitsland 140 a 150 gereden, soms tot 160km/h. In NL en Oostenrijk niet te hard gereden. Gemiddeld verbruik op de heenweg 1:12,4. Terugweg 1:12,8. Best netjes volgeladen op snelheid vond ik zelf.

De twijfel over de stoelen blijft. Heb echt wel last van mijn rug gehad. Bij elke tankstop ff rondje lopen en dat gaat ook wel weer goed. Verbruik over alle km's is nu gemiddeld 1:13,7. O.a. door de vakantie, maar ook omdat mijn vrouw meer met de auto op pad is dan ik.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.