en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | Kadjar Energy dCi 110 Intens |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2015 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 116.000 km |
KM-stand laatst | 130.000 km |
Na 17 jaar met een Peugeot 406 break diesel, op zoek gegaan naar een nieuwe diesel. Diesel vind ik lekker rijden, en ik maak prive nogal wat km’s (volgende auto wordt echt wel elektrisch). Ik zocht naar wat hogere carosserie vooral voor familieleden die niet meer zo lenig zijn, en ook wel voor mezelf. Proefrijden in de Kadjar was een fijne ervaring, motor was al euro6, op papier zuinig, relatief laag gewicht, en deze had wat kleur in het interieur, niet alles saai zwart, dus gekocht, nu 14000 km en driekwart jaar geleden. T.o.v. mijn vorige auto: bandengeluid een stuk minder goed geisoleerd (vloerbedekking nogal dun), motorgeluid en windgeruis wel net zo prima als in de 406; zitruimte en zitcomfort prima voor- en achterin; behalve de tegenwoordig niet meer verstelbare hoofdsteunen – dat is waardeloos; kofferbak zou wat groter mogen; audio is ok maar niet zo geweldig als de Clarion installatie in de 406; redelijk zuinig (winter 1:22 a 1:23, zomer 1:24 a 1:25); door slechte stroomlijn en groot frontaal oppervlak verbruik wel sterk afhankelijk van snelheid en tegenwind, ik rij daarom ruwweg 95 op de snelweg; de motor is fijner, sterker, soepeler, dan de 406; schakelen stug, misschien omdat vorige eigenaar weinig subtiel is geweest, daar maak ik me wat zorgen over; lak krast tot mijn verbazing makkelijker in (aan struiken e.d.) dan de 406. Al met al tot dusver best tevreden behalve wat minder over het bandengeluid, het schakelen, en de sterke afhankelijkheid van verbruik van snelheid.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.