Renault Grand Scénic 2.0 16V Dynamique Luxe (2005)

autoreview

Renault Grand Scénic 2.0 16V Dynamique Luxe (2005)

Signalement

UitvoeringGrand Scénic 2.0 16V Dynamique Luxe
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand laatst209.255 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Afscheid van mijn Renault Grand Scenic

  • 209.255 km

Aan het einde van de leasetermijn wil ik toch nog even een review schrijven over mijn Renault Grand Scenic. Lijkt me nuttig voor degenen die zo’n auto tweedehands zouden willen kopen om mijn ervaringen te lezen.

Ruim 5 jaar heb ik met deze auto gereden. De combinatie van de 2.0 16v motor met LPG is mij, als echte LPG liefhebber, weer prima bevallen. Geen enkel probleem gehad met de LPG installatie en ook het vermogensverlies was beperkt.

Wat betreft de onderhouds- en reparatiekosten kan ik ook niet anders dan positief zijn. Ik hoef dan wel de rekeningen niet zelf te betalen, maar heb wel in de gaten gehouden wat er aan onkosten aan de auto is geweest. Dat is dus eigenlijk niet veel bijzonders buiten de normale onderhoudsbeurten.

Slechts twee zwakke punten van deze auto:
1. De elektrische ruitbediening is na een jaar geheel vervangen toen kort na elkaar twee ramen niet meer ophoog wilden. Bleek uiteindelijk ook een algemeen bekend zwak punt te zijn en is voor zover mij bekend onder garantie verholpen.
2. De handsfree functie om de deuren te openen werkt prima, maar de sensoren zijn nogal kwetsbaar. Van enkele deuren werken die sensoren niet meer optimaal, maar van het bestuurdersportier heb ik ‘m laten vervangen. Het is toch wel erg handig zo’n handsfree functie en die zal ik straks best missen.

De afgelopen jaren hebben we erg genoten van onze Scenic. De veelzijdigheid van het interieur, de comfortabele stoelen, de soepele motor en algeheel rijcomfort zijn prima bevallen. Ook de 7 zitplaatsen hebben we regelmatig gebruikt om dochters en vriendinnen ergens naartoe te brengen.

De kwaliteit van deze auto is ook nu nog zo goed dat ik er probleemloos nog minimaal een jaar (35.000 km) mee had kunnen en willen rijden. ’t Is dat de leasemaatschappij het contract niet meer wilde verlengen, dus moest ik wel een nieuwe uitzoeken. Met een kilometerstand van 209.255 km is het voor mij nu over.

Die nieuwe leaseauto is geen Renault geworden, hoewel ik wel heb gekeken naar de nieuwe Grand Scenic.
Keuze bij volgende leaseauto ging tussen Renault Grand Scenic (110 pk diesel) en Peugeot 5008 (112 pk diesel). Qua vermogen en basis rijgedrag waren ze gelijk. Waar de Peugeot sterker was naar mening was het bochten gedrag. Peugeot 5008 ligt lekker stevig in de bochten en stuurt echt strak.
Leaseprijzen van de Renault en Peugeot lagen ook gelijk, hoewel de fiscale bijtelling van de Renault gunstiger is voor eenzelfde uitrustingsniveau. Speelde voor mij geen rol omdat ik de auto alleen zakelijk gebruik dus geen bijtelling heb.
Uiteindelijke keuze is bij mij bepaald door het betere stuurgedrag en het design dat mij meer aansprak.

Mijn volgende auto is dus een Peugeot 5008, waarvoor ik zal proberen regelmatig een review te schrijven.

PRIVATE LEASE Renault Scénic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.