Renault Clio TCe 90 ECO2 Expression (2013) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Clio TCe 90 ECO2 Expression |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand laatst | 49.867 km |
- 1.100 km
Sinds 12 januari in het bezit van deze Clio expression met introductiepack met pack bleu. Hierbij krijgt de auto blauwe accenten, zowel exterieur in interieur. De combinatie wit met blauwe accenten krijgen we veel positieve reacties op.
De auto presteert met de 3 cilinder boven verwachting, het motorgeluid blijft keurig op de achtergrond, alleen bij accelereren hoor je wat geluid, maar dit doet nog enigszins sportief aan.
Het is uiteraard geen sprintwonder, maar je komt prima mee met het dagelijks verkeer. De auto is tenslotte gemaakt om zuinig mee te rijden. Op dit punt maakt ook deze auto de verwachting nog niet waar. Tot op heden is het resultaat 1:15. Ik moet er wel bij vermelden dat het koud weer is geweest en dit heeft natuurlijk gevolgen voor het verbruik. Bovendien heeft het start/stop systeem zijn werk nog niet gedaan dit i.v.m. De lage temperaturen. Ik ga er vanuit dat het verbruik nog wel gaat verbeteren.
De auto bevalt tot hier prima, wel jammer is dat de passagiersstoel niet in hoogte verstelbaar is, de bestuurdersstoel is dat wel, wat een sportievere zit mogelijk maakt.
De auto is in de expression uitvoering incl. genoemde packs goed uitgerust. De auto is o.a. voorzien van:
-airco
-radio met audiostreaming via bluetooth ( muziek heeft soms een kleine hapering)
-navigatiesysteem
-cruise control
-licht metalen velgen
Het multimediasysteem werkt prima, het geluid is goed en het koppelen van de iphone werkt perfect.
Binnenkort meer.
- 2.700 km
Nu bijna 3 maanden verder en 2700 km gereden. De auto bevalt prima tot hiertoe, de auto begint zuiniger te worden, dit zal bij warmer weer nog wel verbeteren, deze kilometers zijn voornamelijk gereden met lage buitentemperaturen.
Op meerdere reviews lees ik opmerkingen over krakende veren, dit euvel hebben wij ook, een typische kwaal denk ik.
Wat ook opvalt is dat het erg lang duurt voordat de kachel warme lucht geeft, dit zal te maken hebben met het zuinige karakter van deze motor. Ook het stuur voelt bij lage buitentemperaturen lang koud aan, dit ken ik niet van mijn vorige auto.
Al met al zijn wij zeer tevreden met deze auto, de auto is stil, rijdt enigszins sportief, zeker met de ecostand uit, als bestuurder heb je het gevoel in een grotere auto te rijden, het B segment heeft tegenwoordig volwassen auto's en daar is de Clio zeker een goed voorbeeld van.
- 4.100 km
De auto bevalt steeds beter. Auto rijdt fijn, niet alleen in stadsverkeer maar ook op de snelweg rijdt de auto prima en prettig stil. Het verbruik is nog niet wat de folder belooft, maar vind ik wel acceptabel met relatief veel stadsverkeer. De navigatie werkt prima en redelijk snel, alleen mis ik een echte zoomfunctie op het systeem. Hier spreekt al met al een tevreden Renault rijder.
- 5.100 km
De auto is nu een half jaar in ons bezit, en bevalt prima. Het verbruik is naar tevredenheid, de laatste tankbeurt gaf een verbruik van 5,5 lt/100 km. Wij hebben geen automatische airco, maar een handbediend exemplaar. Met buiten temperaturen boven de 30 graden heeft de airco moeite om de binnentemperatuur naar een aangename waarde te krijgen. Tijdens een lange rit gaat dit wel lukken. Verder geen kritische noten.
- 5.500 km
Deze tankbeurt een behoorlijke snelwegrit gemaakt ca. 350km. Op de lange afstand wordt de auto niet echt zuiniger, dit zal te maken hebben met de beperkte motorinhoud. Overigens is de lange reis per Clio uitstekend bevallen, de auto is lekker stil, stoelen zijn prima, kortom comfortabel vervoer in een B segment auto!
Een jaar verder
- 11.500 km
We hebben de auto inmiddels een jaar en voldoet aan de verwachting. Het verbruik is natuurlijk niet conform fabrieksopgave, maar dat is het probleem met alle eco modellen. Inmiddels heeft de auto de eerste onderhoudsbeurt gehad, kosten 110 euro, dit viel erg mee. De rubbers van de wielophanging voor zijn vervangen waardoor het gekraak beneden de 10 graden verdwenen is,. Het is echt een genot om zonder gekraak over drempels te kunnen rijden, vervanging van de rubbers viel onder de garantie. Een ander euvel was dat de afdekkap van de tankdop er wel eens af viel bij het tanken, ook hier is onder garantie een oplossing voor gevonden. Na een jaar Clio rijden zijn wij zeer tevreden en kunnen deze auto echt aanraden aan een ieder die een auto in deze klasse zoekt.
Ruim twee jaar Clio
- 23.000 km
We zijn nu ruim twee jaar in het bezit van deze Clio. Wat wij nog steeds leuk vinden is dat wij er nog steeds geen één hebben gezien met blauwe accenten, vreemd wij krijgen juist daar veel positieve reacties op.
De auto bevalt nog steeds prima, nog geen problemen gehad. Het verbruik is in de zomer zo'n 1 op 17 in de winter 1 op 15. Nu moet ik wel zeggen dat wij niet veel lange stukken rijden, onze ritten met de auto variëren van 8 tot 40 kilometer per rit. Over het algemeen worden deze ritten gemaakt op 80 kilometerwegen en binnen de bebouwde kom. Auto rijdt lekkerder zonder gebruik van de eco stand, dat is ook wat ik in andere reviews lees.
Klein minpuntje in de afwerking van de auto vind ik de afdichtrubbertjes onder aan de portieren en de kofferklep, deze raken los en ben je na verloop van tijd dus kwijt.
Wij vinden het comfort van de auto prima en met het introductiepack is het een lekker complete auto die nog niet naar iets anders doet verlangen. Wij kunnen deze auto zeker aanraden mocht u een Clio overwegen.
Update
- 40.000 km
Na bijna 4 jaar en 40000 km nog steeds tevreden met de auto. Wel merk je dat de bouwkwaliteit toch minder is dan de Duitse concurrenten. Je begint zo nu en dan een rammeltje te horen in het interieur. Verbruik blijft gemiddeld zo'n 1:15.
De capaciteit van airco en kachel vind ik maar net aan. Zeker als de temperaturen dalen heeft de kachel wel even werk om de auto warm te krijgen. Ook met ontwasemen van de voorruit is dit te merken. En dan hebben wij de eco stand al standaard uitgeschakeld.
Rijden doet de auto nog steeds prima. Vering en wegligging is prima. Ook de betrouwbaarheid van de auto is goed. Onderhoud beperkt zich tot de reguliere onderhoudsbeurten en één keer een halve liter olie bijgevuld.
Clio ingeruild
- 49.867 km
Na 5 jaar een kleine 50.000 km met de auto gereden. Op een lekke band en de reguliere onderhoudsbeurten geen extra kosten aan de auto gehad. Na 5 jaar vonden wij het model nog steeds mooi en modern, maar na een paar keer rijden in een Duitse auto konden wij duidelijk verschil in degelijkheid vernemen. Natuurlijk hebben de ontwikkelingen ook niet stilgestaan. Dat heeft ons doen besluiten om de Clio in te ruilen voor een VW.
Maar neemt niet weg dat wij 5 jaar met plezier in de auto gereden hebben.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault Clio

Had je deze auto's al gezien?

Renault Clio Estate Energy TCe 90 Limited | Trekhaak | Navigatie | Airco |
- 2016
- 117.668 km

Renault Clio Estate BWJ 2015 1.5 dCi 90 PK ECO Dynamique NAVI / AIRCO / CRUISE / KEYLESS / BLUETOOTH / LMV
- 2015
- 221.729 km

Renault Clio Estate 0.9 TCe Night&Day R-Link, Cruise, Navi, NAP!
- 2014
- 166.393 km