Renault Clio Sport V6 (2003)
autoreview

Signalement
| Uitvoering | Clio Sport V6 |
|---|---|
| Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 2003 |
| Jaar van aanschaf | 2004 |
| KM-stand bij aanschaf | 35.000 km |
| KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na jarenlang in diverse snelle Subaru Impreza´s gereden te hebben, loop ik tegen een Clio V6 phase 2 aan, een auto waar je door zijn absurde uiterlijk gewoon niet omheen kunt.
Ik rij nu sinds 4 maanden in deze auto. En ik moet zeggen hij blijft me verbazen, door onder andere zijn fantastische wegligging, (mits droog, in de regen blijft het oppassen). De enorme trekkracht van de dikke zescilinder die met ruim 250 PK in zo’n kleine auto natuurlijk voor enorme prestaties en een fantastisch geluid zorgt.
De fantastisch schakelende zesbak is absoluut top , nog nooit een zo precies en soepel schakelende bak meegemaakt.
Het harde, maar zeer preciese onderstel zorgt er in combinatie met een paar 18 inch banden en zeer goede remmen voor dat al het vermogen op de juiste manier op de weg wordt gebracht.
De precisie van de stuurinrichting is helaas wat minder
mede door de enorme draaicirkel van zo’n 13 meter moet je vooral in korte bochten op tijd insturen.Ook de zithouding achter het stuur is niet helemaal optimaal( te rechtop).
De luxe is in orde, airco, climate control, alpine stereo, leer/alcantara bekleding , boordcomputer , enz. het zit er allemaal standaard op ( mag ook voor deze prijs ).
Gelukkig geen systemen als traction control en anti slip
regelingen, gewoon zelf alles onder controle.
PROBLEMEN
De problemen zijn tot dusver gelukkig beperkt gebleven tot een gescheurde achterdemper (welke van wat mindere kwaliteit is) en een lekkende airco, beide onder garantie verholpen.
Ook is er een update nodig geweest in de software om alles weer optimaal te laten werken (garantie).
Al met al dus een fantastische auto die ik ondanks de hoge prijs absoluut aan kan raden aan de echte autoliefhebber.
11-2005 De Clio inmiddels ingeruild voor een Impreza STI prodrive .
De Clio is bij nader inzien door zijn enorme lage ligging zeer onhandig in dit van drempels vergeven land (bij elke drempel sta je vrijwel stil en schuif je met de onderkant over het asfalt , zeer vermoeiend dus). Ook de enorme draaicirkel is in het dagelijkse verkeer een ergenis, zeker bij inparkeren.
Conclusie: een fantastische auto maar eigenlijk alleen bruikbaar op de snelweg of een circuit.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault Clio
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Renault Clio V6 en Avantime bewijzen hoe leuk de jaren nul waren

Op de rollenbank - Renault Clio V6

Op de rollenbank - Renault Clio 2.0 Sport

Test: Opel Corsa – Peugeot 207 – Fiat Grande Punto – Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo






Lezersreacties (0)
Reageren