Renault Clio Sport V6 (2003)

autoreview

Renault Clio Sport V6 (2003)

Signalement

UitvoeringClio Sport V6
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf35.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na jarenlang in diverse snelle Subaru Impreza´s gereden te hebben, loop ik tegen een Clio V6 phase 2 aan, een auto waar je door zijn absurde uiterlijk gewoon niet omheen kunt.
Ik rij nu sinds 4 maanden in deze auto. En ik moet zeggen hij blijft me verbazen, door onder andere zijn fantastische wegligging, (mits droog, in de regen blijft het oppassen). De enorme trekkracht van de dikke zescilinder die met ruim 250 PK in zo’n kleine auto natuurlijk voor enorme prestaties en een fantastisch geluid zorgt.
De fantastisch schakelende zesbak is absoluut top , nog nooit een zo precies en soepel schakelende bak meegemaakt.
Het harde, maar zeer preciese onderstel zorgt er in combinatie met een paar 18 inch banden en zeer goede remmen voor dat al het vermogen op de juiste manier op de weg wordt gebracht.
De precisie van de stuurinrichting is helaas wat minder
mede door de enorme draaicirkel van zo’n 13 meter moet je vooral in korte bochten op tijd insturen.Ook de zithouding achter het stuur is niet helemaal optimaal( te rechtop).
De luxe is in orde, airco, climate control, alpine stereo, leer/alcantara bekleding , boordcomputer , enz. het zit er allemaal standaard op ( mag ook voor deze prijs ).
Gelukkig geen systemen als traction control en anti slip
regelingen, gewoon zelf alles onder controle.

PROBLEMEN

De problemen zijn tot dusver gelukkig beperkt gebleven tot een gescheurde achterdemper (welke van wat mindere kwaliteit is) en een lekkende airco, beide onder garantie verholpen.
Ook is er een update nodig geweest in de software om alles weer optimaal te laten werken (garantie).
Al met al dus een fantastische auto die ik ondanks de hoge prijs absoluut aan kan raden aan de echte autoliefhebber.

11-2005 De Clio inmiddels ingeruild voor een Impreza STI prodrive .
De Clio is bij nader inzien door zijn enorme lage ligging zeer onhandig in dit van drempels vergeven land (bij elke drempel sta je vrijwel stil en schuif je met de onderkant over het asfalt , zeer vermoeiend dus). Ook de enorme draaicirkel is in het dagelijkse verkeer een ergenis, zeker bij inparkeren.

Conclusie: een fantastische auto maar eigenlijk alleen bruikbaar op de snelweg of een circuit.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.