Renault Clio Estate TCe 90 Energy Expression (2013) #6
autoreview
Signalement
Uitvoering | Clio Estate TCe 90 Energy Expression |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand bij aanschaf | 5 km |
KM-stand laatst | 4.633 km |
Verbruik
- 4.633 km
Na 4633 km te hebben gereden kan ik alleen maar constateren dat deze Renault mij niet vrolijk maakt.
Het brandstof verbruik ligt met een gemiddelde van 1:14,66 ruim boven de fabrieksopgave 1:22.
zelf op de snelweg en onder de 100 km/u er een verbruik is van 1:18.
En als daarbij het navigatie systeem zijn werk niet goed doet kost het nog meer onnodige brandstof.
Ook constateer ik div. kaartfouten zoals een weg afsluiting in Hendrik Ido Ambacht kruising Reeweg en Zuidwende die begin 2007 is afgesloten en het Maasstadziekenhuis wat in april 2011 is verhuist nog steeds niet in de kaartupdate is verwerkt.
Misschien dat er meerder gebruikers van het MediaNav systeem ook deze ervaringen hebben dat de kaarten oud en niet up to date zijn.
Na 36 jaar Renault te hebben gereden zal ik mij goed bedenken of ik verder met dit merk wil.
Daar ook Renault Nederland niets voor je doet.
Geachte lezer van mijn review over de Renault Clio Estate TCe 90
Waarin werd gevraagd te reageren op de reacties.
1. De verbruikscijfers bij mijn vorige Renaults vanaf de Renault 9, en de 11 lagen deze op een gemiddeld verbruik van 1:14
2. Bij mijn Renault 5 GTX een 1700cc motor 1:14,5
3. De Renault Clio RSi met 1800cc motor zelf daar een 1:13,3 en dat was echt een scheurijzer
4. Reault Megane Coupe 16 16V een gemiddelde van 1:15,4
5. De Renault Clio Estate 16 16V een gemiddelde van 1:14.1
En dit over de gehele levensduur van de auto terwijl er toen echt volgens de fabrieksopgave geen cijfers van 1:22 werden beloofd maar 1:16 hooguit 1:17 werd opgegeven folders zijn nog in mijn bezit.
Misschien kunt u zich nu voorstellen dat als de fabrieksopgave opgeeft 1:22 gemiddeld dit best wat overdreven is maar dat mijn verwachting wel uitgaat naar 1:17 of 1:18 wat de dealer dan ook als haalbaar opgeeft.
Dus met een gemiddelde van 1:14,66 ik dit verbruik aan de hoge kant vind.
Op de opmerking dat elk model van het merk gazelle mij beter zal bevallen kan ik u meedelen dat ik kies voor degelijkheid en dus voor Batavus, maar wat u moet zijn opgevallen dat ik jarenlang Renault heb gereden 36 jaar dus aardig merken trouw dit doe je alleen als je een tevreden rijder bent en dat is helaas bij deze Renault Clio Estate TCe 90 niet het geval.
Ook het navigatiesysteem van deze Renault Clio heeft in mijn bekende omgeving wel heel erg grote fouten.
Eerst even de gegevens van de kaart update die in deze Clio is verwerkt de 2013 Q2 de laatste versie in december 2013
Bij het zoeken naar het Maasstadziekenhuis in Rotterdam via de Poi’s (nuttige plaatsen) geeft hij aan dat het ziekenhuis zich bevindt aan de Groene Hilledijk.
Helaas is dit gebouw al sinds maart 2011 leeg daar het Maasstadziekenhuis is verhuist naar de Maasstadweg 21.
En dit is na bijna 3 jaar nog niet bijgewerkt, een verschil van maar een kleine 4 km. Maar je zal snel medische hulp nodig hebben.
En dan een weg afsluiting uit begin 2007 zie onderstaande tekst van ing. W.A.H. Stigter
Geachte heer Van de Vrede,
Naar aanleiding van het recente telefonische overleg over de Ambachtsezoom hierbij de terugkoppeling.
De Ambachtsezoom hebben wij aangelegd medio 2006 waarbij deze weg een nieuwe ontsluitingsweg is geworden in de richting van de aansluitingen met de rijksweg A-16.
Eind 2006/ begin 2007 verloor dan ook het deel van de Zuidwende en wel gedeelte tussen de Reeweg en De Zelling zijn functie voor het autoverkeer. Dit weggedeelte is aansluitend aan de ingebruikname van de Ambachtsezoom ingericht voor fietsverkeer. De oorspronkelijk rijbaan is hiertoe tussen de Reeweg en de Zelling vormgegeven als een fietspad.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
ing. W.A.H. Stigter
senior beleidsadviseur
Afdeling Beheer Openbare Ruimte
Gemeente Hendrik-Ido-Ambacht
Doorkiesnummer 078-7702642
Dus nu ruim 7 jaar later is er nog niets gewijzigd in de kaarten (te schandalig voor woorden).
Dan de signalering van de flitspalen op de N 59 van Rotterdam naar Zierikzee waarbij de camera’s op de kruising staan 200 meter na het bord 70 km. Maar het systeem begint vanaf 800 meter van te voren te waarschuwen daar is niets mis mee maar wel met het geluid wat zelfs de Dhr. Van Tilburg toegaf wat aan de luide kant is, zeg maar gerust een hele hoop herrie zodat ik de waarschuwing voor de flitspalen heb uitgezet.
Ook is het mij diverse malen overkomen het systeem vast blijft staan doordat de Rijbaan begeleiding niet of te laat van het scherm verdwijnt
Voor dit systeem betaal je bijna een € 1000,--
Het is te gek voor woorden dat ik mijn losse Tomtom weer in de auto moet gaan gebruiken daar ik totaal geen vertrouwen meer heb in het systeem van Renault
Na overleg met Renault Nederland werd mij de volgende link gestuurd dat ik op deze site het kan wijzigen.
https://mapreporter.navteq.com/?lang=nl#dashboard
Met vriendelijke groet, cordialement,
Kees van Tilburg
Consultant
Klant Relaties
Tel: 0800-0303
Na overleg met Dhr. Van Tilburg dat de gegevens op de Mapreporter wel goed zijn bijgewerkt en het Renault zou sieren om te zorgen voor de juiste kaartupdate kreeg ik als antwoord helaas tot 3 maanden na aankoop kunt u de kaarten updaten en daarna kunt u de update’s kopen en verder doen wij niets meer voor U.
Misschien kunt u na dit te hebben gelezen waarom ik schrijf of ik met dit merk nog verder wil.
Met vriendelijke groet,
Johan van de Vrede
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.