Renault Clio Estate TCe 120 GT (2014)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Clio Estate TCe 120 GT |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand laatst | 74.600 km |
Renault Clio Estate GT
- 74.600 km
In 2014 gekocht. Nu 75.600 gereden.
Was oorspronkelijk op zoek naar een kleine comfortabele hatchback (benzine). Voor de redelijke meerprijs toch voor de estate gegaan vanwege praktische voordelen.
Ski's gaan er prima in, maar dan moet je wel het rechter deel van de achterbank (2/3) neerklappen en de ski's diagonaal er in leggen. Doe zelf altijd een kussen dan achter de passagiersstoel en de ski's om beschadiging aan die stoel te voorkomen bij eventueel hard remmen.
De GT versie (niet verwarren met GT-Line) was rijkelijk uitgerust voor de prijs. De 1.2 turbomoter (4 cilinder) met 6-traps automaat met dubbele koppeling, goed voor 120 PK. Gemiddeld verbruik (niet helemaal betrouwbaar door paar keer perongeluk resetten)
:7,3L per 100 km. Best redelijk. En ik rijd graag een beetje door. Terugschakelen via de flippers heeft een kleine vertraging. Eenmaal aan gewend hindert het niet. Nog altijd sneller dan handmatig schakelen.
Voor een kleine 1.2 motor is hij als station heel erg snel.
Maar het vermogen houdt wel op bij acceleren bij snelheden boven de 150 km/h. Gelukkig zit er in deze versie een "RS knop" waardoor de motor hoger in de toeren blijft hangen en vlotter op het gaspedaal reageert.
Erg fijn als je op bergwegen omhoog moet rijden en niet hele tijd wil terugschakelen met de automaat. (het verbruik gaat dan wel aanzienlijk omhoog). Omlaag rijden remt de motor ook goed af in een lage versnelling, (handmatige stand) al moet je wel soms bijremmen.
Standaard waren op GT (NOGMAALS, NIET VERWARREN MET GT_LINE) versie:
- Licht/regen sensor, R-Link systeem voor radio/mp3 en navigatie (geheel Europa tegen meerprijs), Geluid best redelijk. Overweeg betere speakers te laten installeren.
- parkeersensoren achter (parkeersensoren voor als optie bijgekocht). Verder schakelflippers aan het stuur waren inbegrepen.
- verwarmbare buitenspeigels (en elektrisch inklappen )
- verwarmbare achterruit
Het verlaagde en stijvere sportonderstel draagt niet allen bij aan de looks maar je kan er echt goed mee door bochten scheuren zonder bang te worden dat je in de vangreels schiet. De 17# velgen (met Michelin Primacy 3 banden) helpen daar ook bij en doen niet af aan het comfort.
De sportstoelen zitten erg fijn, met goede zijdelingse steun (mits je niet heel lang bent).
Samenvattend:
+ Snelle, efficiente motor met redelijk verbruik
+ Hele fijne sportstoelen met goede steun (waarschijnlijk niet als je heel lang bent)
+ Erg goede wegligging
- R-Link systeem update foutgevoelig. Nu al 3 keer een nieuwe sd-map onder coulance gekregen. Goede service maar fout niet opgelost.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault Clio

Had je deze auto's al gezien?

Renault Clio 1.2 Night & Day keurige 4-cilinder
- 2014
- 143.110 km

Renault Clio 0.9 TCe Limited | Trekhaak | Camera | Navigatie | Cruise control | Airco | Bluetooth | Parkeerhulp | Getint glas | DAB
- 2016
- 190.092 km

Renault Clio 0.9 TCe Expression, Airco, Navigatie, Telefoon, Blue tooth, 16 inch lichtmetaal, Cruise control, Isofix, Zuinig, NL auto, Boekjes, 3 maanden garantie
- 2013
- 105.350 km