Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Renault
  • Clio Estate

Renault Clio Estate dCi 90 Energy Dynamique (2015)

autoreview

2
Renault Clio Estate dCi 90 Energy Dynamique (2015)
Renault Clio Estate dCi 90 Energy Dynamique (2015)Renault Clio Estate dCi 90 Energy Dynamique (2015)Renault Clio Estate dCi 90 Energy Dynamique (2015)Renault Clio Estate dCi 90 Energy Dynamique (2015)Renault Clio Estate dCi 90 Energy Dynamique (2015)Renault Clio Estate dCi 90 Energy Dynamique (2015)Renault Clio Estate dCi 90 Energy Dynamique (2015)Renault Clio Estate dCi 90 Energy Dynamique (2015)Renault Clio Estate dCi 90 Energy Dynamique (2015)Renault Clio Estate dCi 90 Energy Dynamique (2015)Renault Clio Estate dCi 90 Energy Dynamique (2015)Renault Clio Estate dCi 90 Energy Dynamique (2015)Renault Clio Estate dCi 90 Energy Dynamique (2015)Renault Clio Estate dCi 90 Energy Dynamique (2015)Renault Clio Estate dCi 90 Energy Dynamique (2015)Renault Clio Estate dCi 90 Energy Dynamique (2015)
Anoniem
  • Gebruikersreview
28 mei 2016 om 16:35
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringClio Estate dCi 90 Energy Dynamique
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand laatst19.000 km
Lezerswaardering: 80%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Tevreden

  • 19.000 km
  • 28 mei 2016

De auto is nu bijna een half jaar oud en ik heb heel wat uurtjes doorgebracht achter het stuur, dus tijd om wat ervaringen te delen.

Eerst iets over de aanschaf. Omdat ik meer kilometers ben gaan rijden werd het tijd om mijn Ford Fiesta (benzine) in te ruilen voor een diesel. Ik heb me natuurlijk eerst goed georiënteerd op het internet en wist eigenlijk precies welke auto ik wilde hebben. Kortom een afspraak gemaakt bij de Renault dealer en mijn wensen kenbaar gemaakt. Een rode Renault Clio estate diesel met automatische airco en een achteruitrijcamera. Helaas, zo werkt dat tegenwoordig niet meer. Je moet eerst uren de catalogus doorworstelen en je keuze maken uit verschillende optie pakketten. Je krijgt/koopt dus een aantal opties die je helemaal niet wilt, maar goed, dat schijnt tegenwoordig zo bij alle merken te zijn. Over de inruilprijs van mijn oude auto werden we het snel eens, we moesten alleen nog een 'vervolgafspraak' maken om de puntjes op de 'i' te zetten. De volgende dag weer teruggegaan, het papierwerk in orde gemaakt en het bestelproces was gestart. Over drie maanden zou ik mijn nieuwe auto krijgen. Het enige waar ik problemen mee had en heb zijn de torenhoge afleveringskosten.

Het bestelproces is via het internet te volgen, maar dat werkt voor geen meter. De auto is in productie... De auto is klaar en wacht op transport naar Nederland... Wachten, wachten, wachten, totdat ik ineens een telefoontje kreeg van mijn dealer dat de auto geleverd was en klaar zou worden gemaakt voor aflevering. Aan zo' n website, hoe goed bedoeld ook heb je natuurlijk niet veel.

Het rijden:
De auto rijdt heerlijk. Hij rijdt comfortabel, stuurt prima en doet zijn werk in redelijke stilte. De dieselmotor is natuurlijk niet supersnel, maar hij kan goed meekomen met het verkeer. De trekkracht is ook in de vijfde versnelling nog heel acceptabel.
De stoelen zitten prima zelfs op langere ritten kun je het nog prima uithouden. Door de lage toeren valt het motorgeluid binnen erg mee. Bij 140 km per uur maakt de motor ongeveer 2500 toeren. De auto voelt solide en rustig aan ook bij snelheden van 150 km en hoger. Je hebt altijd het gevoel de volledige controle te hebben.
De ruimte voorin is prima en op de achterbank acceptabel. Door het prettige rijgedrag vergeet je bijna dat je in een relatief kleine auto rijdt. De kofferbak is goed bruikbaar en natuurlijk groter dan een hatchback. Zeg maar het formaat van een forse c segment auto, al is de ruimte natuurlijk wel goed uitbreidbaar door de achterbank en de bijrijdersstoel neer te klappen.

Verder werkt eigenlijk alles zo als het werken moet. De automatische airco doet zijn werk. De koplampen gaan automatisch aan wanneer het moet. Het R-link navigatie-systeem werkt perfect maar daarover later meer. De cruisecontrol werkt heerlijk. Ik heb weleens commentaar gelezen over het feit dat de aan/uit knop voor de cc naast de handrem zit, maar dat knopje heb ik één keer gebruikt om het systeem aan te zetten vervolgens kun je de cruise control gewoon vanaf het stuur bedienen. De keyless entry en start functie is heerlijk. Geen gedoe meer met sleutels of kaartjes die je, tenminste ik, constant kwijt bent. Ook het start/stop systeem werkt prima.

Zijn er dan geen minpunten? Jawel hoor legio, maar dit vergeef ik de auto omdat hij zo heerlijk rijdt. Ik zal er een aantal noemen:
*Er zit een eco knop in de auto. Nu ben ik gek op knopjes, zeker als er dan ook nog een symbooltje gaat branden op het dashboard, maar het nut van deze knop heb ik nog niet kunnen ontdekken. Het motorvermogen wordt iets geknepen, maar de auto wordt er niet merkbaar zuiniger van.
* Achter het stuur zit een hendel waarmee je de radio harder of zachter kunt zetten. Dat werkt, maar je kunt er ook de telefoon mee opnemen, of een telefoongesprek mee beëindigen. De beide knoppen daarvoor zitten precies achter het stuur. Je kunt ze niet zien, je kunt ze niet bereiken door het stuur heen, niet onderlangs en niet vanaf de zijkant. Nutteloos dus.
* De knoppen voor het openen van de ramen zitten wat ver naar voren. Ik gebruik steeds de verkeerde knop. Het gebeurt mij geregeld dat ik een parkeergarage uit wil rijden, bij de kaartautomaat stop en vervolgens mijn achterraam open doe. Maar dat zal wel aan mijn eigen onhandigheid liggen.
*Het R-link systeem. Zoals gezegd werkt de TomTom navigatie en de liveservices prima. Maar de koppeling met mijn telefoon (Samsung galaxy s6 edge) is rampzalig. Hij kan nummers niet vinden, namen niet. Verbindingen vallen weg etc. Kortom het is niet betrouwbaar en voor mij dus nauwelijks bruikbaar. Het geluid van het audiosysteem is goed, maar niet spectaculair.
*R-link heeft ook een appstore. Helaas heb ik geen enkele bruikbare app kunnen vinden, of je moet het leuk vinden om naar een digitaal aquarium te kijken als je stilstaat.
*Automatische ruitenwissers. Er zijn drie random mogelijkheden, de wissers schakelen te laat in, de wissers gaan veel te snel, of hij doet het precies goed. Wanneer welke modus wordt gekozen is totaal onvoorspelbaar. Het zal wel aan de plaatsing en de grootte van de sensor liggen.

Voor nu even genoeg. De auto bevalt goed. Heeft een paar ergonomische missers, maar daar kan ik goed mee leven.

Oh ja, het verbruik. Ik ben een redelijk rustige rijder, maak veel snelweg kilometers, zowel binnen als buiten de spits. Mijn gemiddelde verbruik is tot heden zo tussen de 4,1 en 4,5 liter brandstof per 100 kilometer.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Renault Clio? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Renault Clio
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Renault Clio

INFO
Renault
Renault
Renault Clio TCe 90 Life (5D/5H)
€ 314
Stel samen ▸
Alphabet
Alphabet
Renault Clio TCe 90 Equilibre (5D/5H)
€ 359
Stel samen ▸
ANWB
ANWB
Renault Clio TCe 90 Energy Limited (5D/5H)
€ 374
Stel samen ▸
Renault Clio in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Renault Clio 0.9 TCe Expression

    Renault Clio 0.9 TCe Expression

    • 2015
    • 118.421 km

    € 8.500

    Renault Clio 0.9 LIMITED 90PK LED NAVI ECC-AIRCO CAMERA LMV PDC ESP

    Renault Clio 0.9 LIMITED 90PK LED NAVI ECC-AIRCO CAMERA LMV PDC ESP

    • 2014
    • 85.694 km

    € 8.950

    Renault Clio 1.2 GT|Navi|NL-Auto

    Renault Clio 1.2 GT|Navi|NL-Auto

    • 2015
    • 85.142 km

    € 12.750

Meer Renault Clio occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Renault Clio V: Prijzen bekend

    197
    • 2 november 2020

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Renault Clio specificaties
  • Renault Clio occasions
  • Renault Clio video's
Advies en informatie
  • Renault Clio tests
  • Renault Clio gebruikersreviews
  • Renault Clio index
PREMIUM
Renault Clio Estate - Dacia Logan MCV - Skoda Fabia Combi

Renault Clio Estate - Dacia Logan MCV - Skoda Fabia Combi

Groot is het aandeel stationwagens in het B-segment nooit geweest, maar met de komst van de...

Lees meer
 

Renault Clio reviews

  • Gebruikersreview
    Renault Clio Estate TCe 90 Energy Dynamique (2013)

    Renault Clio Estate TCe 90 Energy Dynamique...

    12
    • 29 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Renault Clio Estate dCi 90 Energy Expression (2015)

    Renault Clio Estate dCi 90 Energy Expression...

    13
    • 26 september 2020
  • Gebruikersreview
    Renault Clio Estate TCe 120 GT (2014)

    Renault Clio Estate TCe 120 GT (2014)

    1
    • 26 augustus 2020
  • Gebruikersreview
    Renault Clio Estate dCi 90 Energy Authentique (2013)

    Renault Clio Estate dCi 90 Energy Authentique...

    • 13 juni 2019
  • Gebruikersreview
    Renault Clio Estate dCi 90 Energy Expression (2013)

    Renault Clio Estate dCi 90 Energy Expression...

    3
    • 7 juni 2018
  • Gebruikersreview
    Renault Clio Estate dCi 90 Energy Expression (2015)

    Renault Clio Estate dCi 90 Energy Expression...

    8
    • 8 mei 2018
  • Gebruikersreview
    Renault Clio Estate TCe 120 GT (2015)

    Renault Clio Estate TCe 120 GT (2015)

    2
    • 3 februari 2018
meer reviews
Renault Clio - Occasion Aankoopadvies

Renault Clio - Occasion Aankoopadvies

58

De Renault Clio is een vaste waarde op de weg sinds het begin van de jaren ’90....

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • PREMIUM
    Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

    Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen...

    • 10 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Clio Estate TCe 90 Energy Intens (2016)

    Renault Clio Estate TCe 90 Energy Intens...

    2
    • 17 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Clio Estate TCe 90 Energy Intens (2018)

    Renault Clio Estate TCe 90 Energy Intens...

    • 10 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Clio TCe 100 Bi-Fuel Intens (2020)

    Renault Clio TCe 100 Bi-Fuel Intens (2020)

    4
    • 2 januari 2022
  • Nieuws
    Op zoek naar een compacte stationwagon

    Op zoek naar een compacte stationwagon

    36
    • 21 november 2021
  • Gebruikersreview
    Renault Clio TCe 100 Bi-Fuel Zen (2021)

    Renault Clio TCe 100 Bi-Fuel Zen (2021)

    5
    • 25 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Renault Clio TCE 100 Dynamique (2007)

    Renault Clio TCE 100 Dynamique (2007)

    • 19 oktober 2021
Merk
Merk
  • Nieuws
    Renault 21 - Facelift Friday

    Renault 21 - Facelift Friday

    65
    • 13 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Twingo Electric Intens (2021)

    Renault Twingo Electric Intens (2021)

    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    Renault verkoopt groot aandeel Zuid-Koreaanse tak aan Geely

    Renault verkoopt groot aandeel Zuid-Koreaanse...

    23
    • 10 mei 2022
  • PREMIUM
    Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

    Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen...

    • 10 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Scénic 1.6 16V Expression Luxe (2006)

    Renault Scénic 1.6 16V Expression Luxe...

    2
    • 1 mei 2022
  • Het afscheid van de Renault Scénic - Reportage

    Het afscheid van de Renault Scénic - Reportage

    98
    • 29 april 2022
  • Nieuws
    Dit vonden we 9 jaar geleden van de Renault Zoe

    Dit vonden we 9 jaar geleden van de Renault...

    53
    • 27 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden