Renault Clio Estate dCi 90 Energy Authentique (2015)

autoreview

Renault Clio Estate
Renault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio Estate

Signalement

UitvoeringClio Estate dCi 90 Energy Authentique
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2016
KM-stand laatst60.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

So far, so good

  • 60.000 km

Eindelijk mijn eerste "nieuwe" auto. Nieuwe baan, met een lease-auto..... En mijn eerste review.

Het allergoedkoopste model, geen poespas, weinig alure. Het eerste wat we me wel opvalt is het zwakke dashboard, als een dun "velletje" ligt dit over een soort schuim. Heel anders dan alle auto's die ik tot nu toe heb gehad. Een simpele navigatie, simpele radio. no nonsense en met de toenmalige bijtellingsregeling alles goed, toch?

Het enige waar de lease maatschappij me voor waarschuwt is de navigatie, leg er geen spullen op.

Een vriend van ons heeft dezelfde auto, alleen een luxer model, met steviger dashboard.

Het rijgedrag bevalt me best; Hij kan best aardig mee in het verkeer, ik moet hem nog inrijden, dus niet te hard. Gaan we later wel proberen. Gebruik is zo'n beetje 1 op 17 ... 1 op 18

Mijn partner wordt echter constant misselijk op de passagiersstoel. En dan rijd ik nog voorzichtig!

Elektrische stuurbekrachtiging .... BIZAR! Heel erg wennen, maar wel te doen.

2000 km
Nieuwe passagiersstoel, kapotte druksensor / connector voor de riem ; Ruim een uur met een loeiende sirene rondgereden.

4000 km
Andere bestuurdersstoel, kapotte druksensor/ connector voor de riem.......

6000 km
Andere ruit, deze is gaan scheuren vanaf de passagiersstoel (Fabrieksfoutje?)

30.000km
Eerste beurt; De bekleding wordt wel ontzettend snel vuil.....

31.000 km
Zonder aankondiging, normaal gaan remmen en remschijven piepen, maar nu ineens spontaan minder remmen.
Nieuwe Remschijven en remblokken (Nu al? Bij mijn Fiatje Bravo gingen ze bijna 60k mee voor de schijven en 30k voor de blokken.....)

35.000 km
Een ramp! mijn telefoon, met afgeronde randjes, heeft een gat gemaakt in het dashboard. We kijken wel wat het kost als ie ingeleverd wordt, het dashboard is zo ontzettend fragiel dat dit me nog wel vaker gaat gebeuren.

Nieuwe bandjes (nu al?)

40.000km, steenslag, laten repareren
En een extra deuk / scheur in het dashboard.

45.000 nieuwe ruit, vorige steenslag was niet goed gerepareerd

50.000 verbruik is goed, inmiddels aardig kunenn rijden ,180 geen probleem (Autobahn) maar daarboven wil ie gewoon niet, ik denk dat ie begrensd is.
Weer een extra scheur in het dashboard.

Wat me tegenvalt is de algehele bouwkwaliteit van de auto, er is veel rijgeluid, of je nu 80 rijdt of 120, niemand kan je verstaan met de handsfree set, maar ook de radio moet dubbel zo hoog qua vermogen staan om überhaupt de radio te verstaan. Collega's met hetzelfde model hebben er allemaal last van.

55.000 km..... Weer steenslag schade aan de ruit.....

65.000 km andere baan, andere werkgever; Dus auto mocht ik inleveren. Blij toe ook, de vervanger, een mazda 6 uit 2002; rijd toch wat beter.

Waarom zou ik wel een clio estate? Als de kosten vooral leidend zijn. Maar hou meer opzij voor incidentele kosten bij dit model.
Ik heb inmiddels proefgereden in een paar mazda's (cx 3, 3) en toyota's, dat rijdt kwalitatief gezien toch echt vele malen beter.

+ estate Ik zou altijd eerder een estate kiezen dan de hatchback, in de hatchback kun je gewoon bijna niets kwijt. Hier kun je nog een kinderwagen in kwijt op z'n zij en een koffer. In de hatchback .... allemaal net niet.

+ betrouwbare stevige motor
Wat ze zeggen over Renault is gewoon waar, prima diesels

- algehele afwerking, rammeltje hier, rammeltje daar, snel beschadigd interieur, snel vuil wordende stoelbekleding.

All-in-all valt het dubbeltje toch net de verkeerde kant op, persoonlijk raad ik hem niet aan. Sterker nog, ik heb minder problemen gehad in mijn leven met oudere auto's van mindere merken.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.