en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | Clio 1.6 16V 128 GT |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 15 km |
KM-stand laatst | 26.000 km |
Heb deze auto in augustus nieuw gekocht en ben tot nu toe zeer tevreden over zijn prestaties en comfort. Heb hem in de mooie Blue Malte kleur en dat maakt het voor mij een geweldig mooie auto om te zien. Mijn vorige Clio had een 1.4 moter en reed naar behoren, maar als je de GT lekker laat werken en boven de 4000 toeren komt gaat hij echt los. Onder de 4000 toeren is het gewoon een lekker rijdende auto. Alle opties zitten erop en dat maakt het een zeer complete auto. Keyless entry werkt perfect en het panoramisch dak geeft een lekker ruimte gevoel. Het verbruik zit nu gemiddeld op 8.6 op 100km. Dat komt vooral dat ik er niet altijd lange stukken mee rijd.
Pluspunten:
Comfort
Krachtige motor
Looks
Minpuntjes:
Tom Tom niet apart uit te zetten, zit gekoppeld aan de radio.
Electrische spiegels niet automatisch inklapbaar. (handmatig electrisch)
Opletten met ruitenwissers omhoogdoen.(Komen tegen de motorkap aan)
Standaard in de GT:
Sportstoelen (halfleder)
Climate control
Regen en lichtsensor
Navigatiesysteem
Gekoeld en verlicht dashbordkastje
Rondom spoilers + dakspoiler
Verlaagd
15% stugger geveerd
Dubbele uitlaat
Getinte ramen achter
16 inch velgen met michelin energy banden
Carkit met bluetooth
Usb aansluiting
Electrisch instelbare en inklapbare spiegels
Cruise control
Snelheidsbegrenser
ESP
Automatische verlichting
Aluminium pedalen
Stuurwiel bekleed met geperforeerd leer
pookknop met leer bekleed
Witte tellerplaten
Sierlijsten en middenconsole in hooglans antracietgrijs uitgevoerd
Extra opties:
Blue Malte kleur
Panoramisch dak
Keyless entry
Middenarmsteun
GT logo in gril
GT Renault Sport logo op achterkant
Aluminium voetsteun naast pedalen
Renault sport logo op stuur
Parkeersensoren
Nummerborden met opgelegde cijfers/letters
Renault Sport versnellingspook
Al met al dus zeer compleet en ben ik tot nu toe zeer tevreden over deze auto.
Na 10000 km kan ik eigenlijk alleen maar melden dat de motor heerlijk loopt en dat de auto heerlijk rijd. Blijf het een heerlijke wagen vinden die ruimschoots aan mijn verwachtingen voldoed. Heb hem ondertussen nog een beetje opgeleukt met Renault Sport bullets op de zijdeuren. Het leukste vind ik eigenlijk dat als je gewoon rijd hij niet zo sportief aanvoelt, maar als je hem lekker toeren laat maken hij zeer sportief rijd.
Eigenlijk heb ik niks toe te voegen. Auto rijd nog steeds heerlijk en ben geen gekke dingen tegen gekomen. Misschien wil ik hem nog gaan verlagen maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Geen piepjes en kraakjes, gewoon starten en gaan...!
Rond de 18000km begon de GT in te houden en raar te lopen. Lambdasonde bleek defect en is onder garantie gemaakt. Voor de rest geen problemen, vind het nog steeds een heerlijke auto met alles erop en eraan.
Na bijna 25000km heeft de Clio zijn eerste beurt gehad. Daarbij is een defecte deurknop achter onder garantie vervangen, en ook de airco gecheckt. Voor de rest geen gekke dingen. Blijft een heerlijke auto, en als je wilt wordt ie lekker druk.
De GT ingeruild voor een Gordini RS, niet om dat deze niet beviel.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.