Renault Clio 1.5 dCi 80pk Privilège Luxe (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Clio 1.5 dCi 80pk Privilège Luxe |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand bij aanschaf | 35.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Goed:
- Comfort en zeer goede stoelen
- Lekker compleet (climatronic, cruise control en xenon lampen). Niet allemaal standaard overigens
- de 80 pk dCi trekt lekker fel op
Minder:
- Windgeruis (oud basisontwerp)
- Ruimte op de achterbank
- Afwijking cruise control t.o.v. snelheidsmeter (bekende Clio/Renault kwaal)
160.000 km: auto ingeleverd bij leasemaatschappij en ingeruild voor een Ford Focus Wagon 1.6 TDCI 109 pk futura business.
PROBLEMEN
35.000 km: Geen problemen. Wel geconstateerd dat de auto nog nooit naar de garage is geweest sinds afleveren. Hoezo Renault storingsgevoelig? 35.000 km zonder problemen en ook geen olieverbruik. Prima prestatie. Toch gaat de auto binnenkort naar de garage. Ben benieuwd naar de uitslag.
45.000 km: beurt klein onderhoud. Geen problemen alleen pollenfilter vervangen.
47.000 km: Eerste niet geplande garagebezoek. De uitlaatgasrecirculatieklep is stuk. Gevolg de auto houdt in of acceleert gewoon als een slak. Prima service door dealer en daarna trekt de auto weer als vanouds.
49.000 km: De alarmlichten doen het niet meer. De schakelaar is vermoedelijk kapot. Het display van de radio en het navigatiesysteem valt regelmatig uit. Binnenkort een inspectiebeurt en dan worden deze zaken verholpen.
120.000 km: 2 problemen: de airco functioneert niet goed, dan weer warm en dan weer koud. Erg onprettig. Grootste probleem is de uitlaatgasrecirculatieklep. De auto krijgt dan geen frisse lucht meer en trekt niet op of valt uit. Frequentie om de 40.000 km. Erg storend. De leasemaatschappij heeft contact gezocht met Renault Nederland om dit uit te zoeken en te verhelpen. De auto is onveilig aan het worden: stel dat hij stopt of niet versneld tijdens een inhaalactie. Verder blijft het wel een lekkere auto met goede wegligging. De afwerking is alleen wel Renault en daar moet je tegen kunnen. Zo ja, dan een fijne auto en lekker zuinig.
60.000 km: Geen bijzonderheden. Wel vier nieuwe banden. Bij 60.000 km mag dat wel. Na de beurt rijdt de auto wel stukken beter. Meer grip op de weg. Nu Michelin banden i.p.v. Continental. Is wel een verschil. Ben benieuwd of het verbruik nog verbetert of niet? Tot nu toe gemiddeld 4.6 liter per 100 km. Zeer netjes.
ca. 80.000 km: de uitlaatgasrecirculatieklep heeft het voor de tweede keer begeven. Gevolg: stil langs de snelweg. De ruilauto was een Chevrolet Kalos. Wat is de Clio dan een heerlijke auto. Gelukkig naar 4 dagen was hij weer terug. Ben benieuwd of bij 120.000 km weer raak is?
90.000 km: reguliere beurt. Geen bijzondere zaken.
140.000 km: Geen bijzondere zaken. De clio doet het perfect.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault Clio

Lezersreacties (0)
Reageren