Renault Captur Plug-in Hybrid 160 Intens (2021) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Captur Plug-in Hybrid 160 Intens |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand bij aanschaf | 30.000 km |
KM-stand laatst | 31.000 km |
PHEV, een mooie oplossing! Renault Captur it is!
- 30.000 km
Morgen gaan we deze PHEV ophalen na een proefrit die we 2 weken terug hadden gemaakt. Niet bij de Renault dealer maar bij een autoverkoop bedrijf bij ons op 15 km afstand: https://boekelenbakker.nl/ in Obdam (nh)
Een superleuk bedrijf met een showroom vol lekkere auto's dus. Daarnaast wordt dit bedrijf gerund door een erg leuk team waarbij Rick en Rick het team aansturen. Rick Bakker zag ons binnen komen lopen 2 weken terug en had in een split second door dat wij serieus op zoek waren en dat hier onze toekomstige auto zou staan. Een proefrit werd gelijk aangeboden en bij terugkomst zaten wij een half uurtje aan tafel en hadden de Captur gekocht. Niet zomaar natuurlijk want we waren al een paar weken aan het orienteren op een PHEV maar hier in Obdam viel alles op zijn/haar plek want het gevoel was/is erg goed. Mede door Rick maar eigenlijk de hele entourage erom heen ook maakte het zo dat mijn vrouw en ik niet meer wilden weglopen zonder een handtekening te zetten.
Waarom een PHEV? We wilden toch wat zuiniger rijden en hebben gelukkig een mooie oprit thuis waar we kunnen opladen want een 230v stopcontact zit gemonteerd in de muur bij de voordeur. 1 + 1 = 3 dus. Wij zijn klaar en morgenochtend gaan we de Captur ophalen....zin in!!
Over een week zullen we een leuke review maken een aanvullen hier. Fijn weekend!
Een week verder
- 30.350 km
Een week verder en nog steeds helemaal happy! We rijden veel electrisch en dat lukt prima want we blijven binnen de 40km. Af en toe springt de benzinemotor bij in het begin. Dan zal vaker gebeuren naarmate het kouder wordt. No problem!
We rijden ook alleen in de B stand dus eigenlijk is dat “one pedal driving” en erg fijn bevalt dat hier bij ons in de regio.
We hebben ons aangemeld voor een terugroep actie welke nog gedaan moet worden. Dat kan pas op ergens in december en duurt 90 minuten om de auto van de nieuwe software te voorzien zodat we geen meldingen krijgen mbt accu niet opgeladen?? Nog geen enkele keer die melding gehad dus valt mee!
De Captur rijdt en stuurt gewoon lekker voor ons gevoel, we hadden hiervoor een Yeti die erg goed beviel maar die Yeti was toch uit 2011 en je merkt dat er nu iets nieuws staat. Stoelen zitten top en bediening gaat logisch van de auto. Carplay werkt fijn met de iphone en dat hadden we hiervoor in de Yeti logischerwijs ook niet.
Opladen doen we op de oprit met 230v. Krachtstroom is niet echt goed voor de accu en de Captur wordt niet elke dag gebruikt dus is er ook niet veel nodig.
Het stopcontact zit bij de voordeur buiten op 20 cm van de auto. En het is "plug and play" voor ons. Doen we overdag want dat is goedkoper dan in de nacht. Komt omdat we geen zonnepanelen hebben en die komen er ook niet. Geen zin in en ik koop goedkoop energie in bij mijn werkgever. Klaar.
Aanvullende info is dat deze Captur uit Zweden komt dus dat verklaart het nieuwe kenteken.
Verbruik
- 31.000 km
Waar koop je een PHEV voor? Verbruik zal iedereen aangeven en wij dus ook. Bij aflevering van de Captur kregen we een volle tank benzine mee en sindsdien is er maar 1 streepje gezakt in het verbruik, terwijl we toch al 650 km verder zijn. Die 650 km stelt niets voor (zakelijk rijd ik 40k/jaar) maar het zijn wel allemaal korte ritjes hier in de regio. En dus bijna alles is elektrisch gedaan. Stekker in stopcontact en laden maar. Paar uurtjes per dag als het nodig is. Stroom kost bijna niets per kWh voor ons dus dit is flink besparen. Die Yeti gebruikte wel een slok benzine in de stad, 1 op 10 was netjes dachten we.
Ons verbruik nu is schrikbarend laag en hoe laag dat zien we wel als we over een half jaar eens gaan tanken. Heel raar dit maar wel geweldig.
Verder zijn we erg blij nog steeds met de Captur hoe die rijdt, stuurt, remt etc etc. Ook het uiterlijk is erg geslaagd. Audio en navi werken goed en zijn makkelijk te bedienen. Ruimte is top om te zitten en de bagageruimte is ruim zat. Minpuntjes? Nee, geen een. We zien de Captur best veel rijden, ook de PHEV. Snap ik ook wel. De enige andere auto die ook op onze wishlist stond was een Peugeot 2008. Maar ja, die was er niet in PHEV dus daar waren we snel klaar mee. Andere PHEV's vonden we niet zo leuk alhoewel Toyota toch eigenlijk wel het beste erop staat qua reputatie maar deze Captur was toch nog iets leuker. Beter? Moeilijk, ik denk dat op de lange termijn Toyota iets waardevaster is. Qua pech statistieken is Toyota natuurlijk een begrip: al jarenlang nummer 1 met minste mankementen. So be it! Respect voor Toyota maar daar blijft het bij. Wij zijn happy met deze Renault!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault Captur
Had je deze auto's al gezien?

Renault Captur TCe 101pk Intens | 360 Apk juni 2026 | Carplay | 360° Camera | Instrumentenpaneel met 10'' TFT kleurenscherm |
- 2020
- 94.966 km

Renault Captur 1.6 E-Tech Hybrid 145 Rive Gauche Automaat | 1e eig. | 18" Lm velgen | Nav | Adap. Cruise
- 2022
- 48.422 km

Renault Captur 1.6 E-Tech Plug-in Hybrid 160 Edition One | Trekhaak | Navigatie | Parkeercamera | Climate Control | Keyless Go |
- 2020
- 64.621 km