Renault Captur Plug-in Hybrid 160 Initiale Paris (2021)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Captur Plug-in Hybrid 160 Initiale Paris |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 50.000 km |
KM-stand laatst | 78.000 km |
Top Comfort en Luxe
- 78.000 km
Deze Renault Capture2 plugin hybrid is een heel prettige reisauto en tevens zuinig.
In de Initiale Paris uitvoering ontbreekt het werkelijk aan niets.
Zo zitten er geen stoelen maar dikke zetels in, bekleed met ruw rundleder en elektrisch over 4 assen instelbaar.
Je zit, in combinatie met de hogere zit zeer ontspannen en comfortabel. Gebouwd om lange afstanden af te leggen.
De audio is echt fenomenaal voor een af fabriek versie. Diepe bas en mooi stereo rondom. (Bose)
Ook digitaal is de auto zeer bij de tijd. Fraaie displays, zowel cockpit als 2e scherm met allerlei nuttige info en goed afleesbaar. Erg goed gedaan.
Hoewel je vlot kan accelereren is de auto niet bedoeld voor sportief rijden maar ontworpen voor langere afstanden.
De aandrijflijn is complex en een vernuftig stukje techniek. Ontworpen met subsidie vd Franse overheid wat 10 jaar ontwikkeling heeft gekost.
Het betreft een 2*4 traps automaat waarbij de ECU constant het geheel laat schakelen tussen de diverse en meest optimale aandrijf mode. Alleen brandstof motor, Atkinson, combi met elektromotor, opladen accu tijdens constante snelheden, optimale recuperatie waarbij de de versnellingsbak zich daar op optimaliseert.
Het resultaat is een zeer gunstig verbruik. De truuk daarbij is dat je de accu niet verder ontlaad dan ongeveer 50%. Dan zorgt de ECU voor een optimaal verbruik door te switchen tussen elektrisch, brandstof of een combinatie. Raakt de accu te ver ontladen wordt er geforceerd geladen zodra de omstandigheden daarvoor optimaal zijn.
In het uiterste geval, de accu is lager dan 2% wordt er geforceerd bijgeladen.
De mate van teruggewonnen energie is verrassend hoog. (zie foto)
Voor mijn dagelijkse woon werkverkeer 100km, kwam ik uit op gemiddeld 1 op 30.
Hierbij moet je de accu uiteraard opladen daar waar het kan.
Al met al een zeer luxe auto in de 2e versie, niet te vergelijken met de Captur1.
Stuurt en rijd zeer prettig, alles fraai afgewerkt, fijne bediening van de functies en ook fraaie ledverlichting in het interieur.
Toen kwam de aankondiging uit Den Haag dat alle hybrids (plugin, supergroen of niet) vol belast gaan worden. Een onbegrijpelijk beleid wat mij er toe bracht om de fijne auto te verkopen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault Captur
Had je deze auto's al gezien?

Renault Captur 1.3 TCe 155 Initiale Paris | Automaat | Elektrische bedienbaar schuifkanteldak | Automatische airconditioning | Lederen bekleding | Navigatie | Stoelverwarming
- 2019
- 47.930 km

Renault Captur 1.3 TCe 140 Intens
- 2022
- 61.651 km

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid 160 Initiale Paris | SCHUIF/KANTELDAK | 360 CAMERA | STUUR/STOELVERWARMING | BOSE | NAVI | LEDER | APPLECARPLAY/ANDROIDAUTO | CRUISE CONTROL | CLIMATE CONTROL | PDC | LMV
- 2021
- 48.427 km
Lezersreacties (0)
Reageren