Renault Captur Plug-in Hybrid 160 Initiale Paris (2021)

autoreview

Renault Captur Plug-in Hybrid 160 Initiale Paris (2021)
Renault Captur Plug-in Hybrid 160 Initiale Paris (2021)Renault Captur Plug-in Hybrid 160 Initiale Paris (2021)Renault Captur Plug-in Hybrid 160 Initiale Paris (2021)Renault Captur Plug-in Hybrid 160 Initiale Paris (2021)Renault Captur Plug-in Hybrid 160 Initiale Paris (2021)Renault Captur Plug-in Hybrid 160 Initiale Paris (2021)Renault Captur Plug-in Hybrid 160 Initiale Paris (2021)

Signalement

UitvoeringCaptur Plug-in Hybrid 160 Initiale Paris
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf50.000 km
KM-stand laatst78.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Top Comfort en Luxe

  • 78.000 km

Deze Renault Capture2 plugin hybrid is een heel prettige reisauto en tevens zuinig.

In de Initiale Paris uitvoering ontbreekt het werkelijk aan niets.
Zo zitten er geen stoelen maar dikke zetels in, bekleed met ruw rundleder en elektrisch over 4 assen instelbaar.
Je zit, in combinatie met de hogere zit zeer ontspannen en comfortabel. Gebouwd om lange afstanden af te leggen.

De audio is echt fenomenaal voor een af fabriek versie. Diepe bas en mooi stereo rondom. (Bose)

Ook digitaal is de auto zeer bij de tijd. Fraaie displays, zowel cockpit als 2e scherm met allerlei nuttige info en goed afleesbaar. Erg goed gedaan.

Hoewel je vlot kan accelereren is de auto niet bedoeld voor sportief rijden maar ontworpen voor langere afstanden.

De aandrijflijn is complex en een vernuftig stukje techniek. Ontworpen met subsidie vd Franse overheid wat 10 jaar ontwikkeling heeft gekost.
Het betreft een 2*4 traps automaat waarbij de ECU constant het geheel laat schakelen tussen de diverse en meest optimale aandrijf mode. Alleen brandstof motor, Atkinson, combi met elektromotor, opladen accu tijdens constante snelheden, optimale recuperatie waarbij de de versnellingsbak zich daar op optimaliseert.

Het resultaat is een zeer gunstig verbruik. De truuk daarbij is dat je de accu niet verder ontlaad dan ongeveer 50%. Dan zorgt de ECU voor een optimaal verbruik door te switchen tussen elektrisch, brandstof of een combinatie. Raakt de accu te ver ontladen wordt er geforceerd geladen zodra de omstandigheden daarvoor optimaal zijn.
In het uiterste geval, de accu is lager dan 2% wordt er geforceerd bijgeladen.

De mate van teruggewonnen energie is verrassend hoog. (zie foto)
Voor mijn dagelijkse woon werkverkeer 100km, kwam ik uit op gemiddeld 1 op 30.
Hierbij moet je de accu uiteraard opladen daar waar het kan.

Al met al een zeer luxe auto in de 2e versie, niet te vergelijken met de Captur1.
Stuurt en rijd zeer prettig, alles fraai afgewerkt, fijne bediening van de functies en ook fraaie ledverlichting in het interieur.

Toen kwam de aankondiging uit Den Haag dat alle hybrids (plugin, supergroen of niet) vol belast gaan worden. Een onbegrijpelijk beleid wat mij er toe bracht om de fijne auto te verkopen.





10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Captur

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.