Renault Austral full hybrid 200 Iconic Esprit Alpine (2025)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Austral full hybrid 200 Iconic Esprit Alpine |
|---|---|
| Versnellingen | 8, Automaat met dubbele koppeling |
| Bouwjaar | 2025 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand bij aanschaf | 10 km |
| KM-stand laatst | 639 km |
Toch weer een Renault
- 639 km
Een mooie nieuwe Renault Austral Iconic esprit Alpine sinds begin November in ons bezit. Wij zijn 70+ en rijden ca. 10.000 km per jaar.
We hebben de Seat Ateca uit 2018 waar we overigens zeer tevreden over waren voor een goede prijs ingeruild.
In mijn leven al heel wat auto’s gehad, volkswagenbusjes 3x, renault 8, citroen ami’s break 2x, citroen GS break 2x, mazda 323, mazda 626, renault kangoo, renault scenic 3x, seat ateca en nu de Renault Austral. De Renaults waren allemaal nieuwe auto’s.
Hoe zijn we bij de Austral uitgekomen?
Puur elektrisch waren we nog niet aan toe. We hebben een caravan van ca. 1300 kg die we nog even willen houden en zijn er nog niet van overtuigd dat de transitie naar EV’s voor de gemiddelde particulier al de meest logische is. Temeer daar wij van de gemeente Amsterdam niet van onze zonnepanelen mogen profiteren door een oplaadkabel over de stoep te leggen. Echter we willen wel zo min mogelijk uitstoot produceren met name in stedelijk gebied en zuinig rijden.
Eerst nog even naar plugin hybrides gekeken zoals de Skoda Kodiaq (groot en zwaar) en de Ford Kuga (beetje saai en aan de datum), maar daar geldt hetzelfde nadeel als hierboven genoemd voor de EV’s plus het hogere gewicht en daarmee hogere wegenbelasting (op dit moment)
De Kia Sportage en de nieuwe Renault Austral bleven over. Toyota’s zijn natuurlijk geliefd, maar kunnen meestal maar 750 kg trekken.
Het model van de Austral en de proefrit spraken ons direct aan, evenals de beloofde gunstige gebruikscijfers, de trekkracht, het interieur, het multimediasysteem en de aanwezige fysieke bedieningsknoppen.
Renault krijgt vanuit bepaalde groepen al of niet terechte kritiek, de Renaults die wij gereden hebben waren zo goed als probleemloos. Spannend blijft het wel, een bijzonder hybride systeem, relatief kleine 3 cil. Benzinemotor en een vorig model austral dat niet geheel zonder problemen was. Veel daarvan zou volgens Renault en de vele gelezen reviews en tests opgelost moeten zijn.
Hoe waren de eerste km’s?
De auto rijdt geweldig. Het duurt wel even voordat alle instellingen en hulpsystemen duidelijk zijn en naar believen werken. (Daarover later meer) Je kunt verder nauwelijks invloed uitoefenen op het hybride rijden. De auto regelt dat zelf. Wel schijnt hij rekening te kunnen houden met stedelijk gebied (kijkt mee op de kaart) en gaat dan meer als EV rijden. Opvalt dat als je ca. 50 km/h rijdt de motor vrij hoog in toeren kan blijven, waarschijnlijk om de accu’s bij te laden. Het valt op, maar ik heb het nog niet als storend ervaren. Het hoort er waarschijnlijk bij. De auto is verder stil, ook in vergelijking met de Ford Kuga en de Kia Sportage.
Met de flippers achter het stuur kun je wel het terugwinnen van energie regelen, waardoor de auto meer of minder afremt zonder de remmen te gebruiken (niet instelbaar tijdens adaptieve cruisecontrol)
Na meer ervaring zal ik een update plaatsen en verder ingaan op de aanwezige hulpsystemen.
De sterrenbeoordeling nog even op vier sterren gezet, de huidige ervaring is nog te kort voor een afgewogen oordeel.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault Austral
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Renault Austral E-Tech full hybrid 200 techno | STUUR/STOELVERWARMING | CAMERA | NAVI | ADAPT. CRUISE CONTROL | APPLECARPLAY/ANDROIDAUTO | CLIMATE CONTROL | PDC | LMV
- 2025
- 19.973 km

Renault Austral 1.2 E-Tech full hybrid 200 techno | Voorraadkorting! | Van 47850,- voor 42950,- rijklaar | Pack Comfort |
- 2025
- 0 km

Renault Austral E-Tech Hybrid 200 Esprit Alpine | Rijklaar prijs | Direct beschikbaar | Nieuwe auto |
- 2025
- 25 km
Lees ook

Test: Renault Austral - Hybride aandrijflijn weet niet altijd te overtuigen

Deze Opel Corsa is nog zeldzaam strak - Liefhebber gezocht

BMW i3 94Ah High Voltage Edition – 2016 – 332.845 km - Klokje rond

Verkoop Chinese auto's in Europa bijna verdubbeld



