Renault Austral full hybrid 200 Iconic Esprit Alpine (2025)

autoreview

Renault Austral full hybrid 200 Iconic Esprit Alpine (2025)

Signalement

UitvoeringAustral full hybrid 200 Iconic Esprit Alpine
Versnellingen8, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst639 km
Lezerswaardering: 61%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Toch weer een Renault

  • 639 km

Een mooie nieuwe Renault Austral Iconic esprit Alpine sinds begin November in ons bezit. Wij zijn 70+ en rijden ca. 10.000 km per jaar.
We hebben de Seat Ateca uit 2018 waar we overigens zeer tevreden over waren voor een goede prijs ingeruild.
In mijn leven al heel wat auto’s gehad, volkswagenbusjes 3x, renault 8, citroen ami’s break 2x, citroen GS break 2x, mazda 323, mazda 626, renault kangoo, renault scenic 3x, seat ateca en nu de Renault Austral. De Renaults waren allemaal nieuwe auto’s.

Hoe zijn we bij de Austral uitgekomen?
Puur elektrisch waren we nog niet aan toe. We hebben een caravan van ca. 1300 kg die we nog even willen houden en zijn er nog niet van overtuigd dat de transitie naar EV’s voor de gemiddelde particulier al de meest logische is. Temeer daar wij van de gemeente Amsterdam niet van onze zonnepanelen mogen profiteren door een oplaadkabel over de stoep te leggen. Echter we willen wel zo min mogelijk uitstoot produceren met name in stedelijk gebied en zuinig rijden.
Eerst nog even naar plugin hybrides gekeken zoals de Skoda Kodiaq (groot en zwaar) en de Ford Kuga (beetje saai en aan de datum), maar daar geldt hetzelfde nadeel als hierboven genoemd voor de EV’s plus het hogere gewicht en daarmee hogere wegenbelasting (op dit moment)
De Kia Sportage en de nieuwe Renault Austral bleven over. Toyota’s zijn natuurlijk geliefd, maar kunnen meestal maar 750 kg trekken.
Het model van de Austral en de proefrit spraken ons direct aan, evenals de beloofde gunstige gebruikscijfers, de trekkracht, het interieur, het multimediasysteem en de aanwezige fysieke bedieningsknoppen.
Renault krijgt vanuit bepaalde groepen al of niet terechte kritiek, de Renaults die wij gereden hebben waren zo goed als probleemloos. Spannend blijft het wel, een bijzonder hybride systeem, relatief kleine 3 cil. Benzinemotor en een vorig model austral dat niet geheel zonder problemen was. Veel daarvan zou volgens Renault en de vele gelezen reviews en tests opgelost moeten zijn.

Hoe waren de eerste km’s?
De auto rijdt geweldig. Het duurt wel even voordat alle instellingen en hulpsystemen duidelijk zijn en naar believen werken. (Daarover later meer) Je kunt verder nauwelijks invloed uitoefenen op het hybride rijden. De auto regelt dat zelf. Wel schijnt hij rekening te kunnen houden met stedelijk gebied (kijkt mee op de kaart) en gaat dan meer als EV rijden. Opvalt dat als je ca. 50 km/h rijdt de motor vrij hoog in toeren kan blijven, waarschijnlijk om de accu’s bij te laden. Het valt op, maar ik heb het nog niet als storend ervaren. Het hoort er waarschijnlijk bij. De auto is verder stil, ook in vergelijking met de Ford Kuga en de Kia Sportage.
Met de flippers achter het stuur kun je wel het terugwinnen van energie regelen, waardoor de auto meer of minder afremt zonder de remmen te gebruiken (niet instelbaar tijdens adaptieve cruisecontrol)
Na meer ervaring zal ik een update plaatsen en verder ingaan op de aanwezige hulpsystemen.
De sterrenbeoordeling nog even op vier sterren gezet, de huidige ervaring is nog te kort voor een afgewogen oordeel.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Austral

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.