Renault 5 TS (1986)

autoreview

Renault 5

Signalement

Uitvoering5 TS
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1986
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf136.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na reeds een renault 5 gtl en tl te hebben gereden was het niet mijn bedoeling als student nogmaals een auto te kopen, mits... Mits ik een Renault 5 TS new-man zou tegenkomen. Een oud collega reed zo"n type, en ik was verbaasd over de snelheidssensatie van het kleine wagentje. Vorig jaar kwam ik er eentje tegen en de koop was zo rond. Prettige aspecten van deze auto zijn de gunstige PK gewicht verhouding (73 pk en 750 kg) het gretige motortje, met dubbele weber carburateur en de leuke aankleding in de vorm van lichtmetalo"s, sportstuur (identiek aan die van de turbo), toerenteller en olieniveaumeter, verstralers, klapdakje en leuk bekledingsstofje. Door de bredere banden dan de standaard 5 ligt ie net wat beter op de weg. Nadelen zijn er ook. Zo heeft de pittige motor ook een pittig brandstofverbruik en is de carrosserie niet ongevoelig voor roest, met name bij de dorpels en kofferbak bodem (wat met regelmatig bijhouden en een goede conservering overigens best in de hand te houden is). Delen die bij een vijfje altijd aandacht behoeven zijn de aandrijfashoezen en daarmee samenhangend de assen zelf, fusee"s en wiellagers. Financieel gezien kan je met een renault 5 gezien weinig fout gaan. De mijne koste 1150 gulden (met een vol jaar APK) en per maand heb ik ca 35 euro aan vaste lasten. Afschrijving is niet van toepassing bij een dergelijke auto. Eigelijk ben ik van plan geen andere auto te kopen mits... mits ik een mooie turbo tegenkom. Blijft toch de echte super vijf. Maar voorlopig red ik het prima met mijn TS.

PROBLEMEN

conservering roestdelen
vervanging wiellagers

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault 5

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.