Renault 5 GTX (1989) #2
autoreview

Signalement
Uitvoering | 5 GTX |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1989 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand bij aanschaf | 155.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ik heb deze auto gekocht op 24 december 2004. Ik heb de auto helaas moeten verkopen ergens in juni 2005 omdat ik voor school een jaar in het buitenland zit.
Ik had in september 2004 mijn rijbewijs gehaald en een paar maanden later was het duidelijk, ik moest en zou een auto hebben. Aangezien ik altijd al een voorliefde voor Renault had gehad zou het een Renault 11 TXE Electronic worden of een Renault 5 GTX/Baccara. Omdat een Renault 11 in die luxe uitvoering niet makkelijk te vinden was in een goede staat (en dan ook nog voor een redelijke prijs) werd het al snel duidelijk dat het een 5 moest worden. Via marktplaats op een witte GTX gekomen met het comfortpakket (elektrische ramen en CV).
Wat mij opviel aan de auto was dat ondanks zijn kleine formaat, toch een uiterst comfortabele auto was. De stoelen zaten goed, de houding achter het stuur was ook wel ok. Verder was de 1.7i motor ook ideaal, hij was snel genoeg om goed mee te komen op de snelweg en bij stoplichten maar tegelijktijd ook behoorlijk zuinig (vooral op V-power).
PROBLEMEN
Ik heb eigenlijk geen abnormale dingen gehad aan onderhoud. Helaas wel dure reperaties (ik ben dan ook zo om met mijn Renaultje 5 naar de dealer te gaan...)
Het volgende moest ik vervangen:
-4 nieuwe banden (actie bij de kwikfit: 4 voor de prijs van 2)
-nieuwe waterpomp, koelvat & enkele slangen
-deurslot voor linkerportier
-hendel voor knipperlicht/lampen etc.
-alle lampjes voor de dashboard schakelaars
De auto rijdt tegenwoordig trouwens rond met Bert&Ernie erop, dat vond de huidige eigenaar leuk...
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.