Renault 5 GT Turbo (1988) #2

autoreview

Renault 5 GT Turbo (1988)
Renault 5 GT Turbo (1988)Renault 5 GT Turbo (1988)Renault 5 GT Turbo (1988)Renault 5 GT Turbo (1988)Renault 5 GT Turbo (1988)Renault 5 GT Turbo (1988)

Signalement

Uitvoering5 GT Turbo
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1988
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf134.000 km
KM-stand laatst134.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Jeugdsentiment

  • 134.000 km

Een brandweerrode 5 GT Turbo. Dan val je wel op. Wat resulteert in vele duimpjes als je onderweg bent. Toch wel een beetje jeugdsentiment en gezien de reacties om me heen niet alleen voor mij. Gewicht icm vermogen maakt dat het best een bommetje is wat van zijn plaats wil. Zeker als de turbo erin komt.

Dat ik hem kocht zat er allerlei aftermarket meuk op zoals blow valve en dergelijke. Bij binnenkomst is die helemaal weer technisch 100% in orde en origineel gemaakt. Wat tezamen met een paar spuitdelen resulteerde in een bonnetje van €6.900. Bij de 5 geldt qua onderdelenvoorziening voornamelijk beter duur dan niet verkrijgbaar. Onderdelenvoorziening is bij Renault ronduit slecht te noemen. Je bent echt aangewezen tot de vele Renault specialisten die af en toe nog wat op de plank hebben liggen. Voordat die klaar was heeft best lang geduurd. Dat kwam met name omdat de specialist waar die geweest is, Tour de Corse in Baarn, lang moest wachten op onderdelen.

Auto is nu 100% technisch in orde (voor zover mogelijk bij een 5 GT Turbo). Warmte afvoer is altijd wel een dingetje geweest bij de 5 en is nu ook nog steeds actueel. Temperatuur wil best oplopen bij file rijden en de warmte.

Qua comfort is die best stug afgeveerd maar dat vind ik geen straf. De stoelen zitten voor mij perfect. ik ben zelf niet zo heel groot maar kan me voorstellen dat het met 1.90 mtr best krap wordt. Hier wordt die echt voor de leuke ritjes gebruikt. Qua kilometers na aanschaf denk een kilometertje of 2500 afgelegd. Verbruik heb ik niet zo heel erg in de gaten gehouden dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen. Onderhoudskosten heb ik nu nog weinig maar dat komt omdat die aan de voorkant al het groot onderhoud en voorzorgsonderhoud heeft gehad. Maar kan me zo voorstellen vanwege alle onderdeelprijzen dat onderhoud best een dingetje is. Vandaar maar 3 sterren.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault 5

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.