Renault 5 E-TECH urban range techno (2025)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 5 E-TECH urban range techno |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2025 |
Jaar van aanschaf | 2025 |
KM-stand bij aanschaf | 5 km |
KM-stand laatst | 3.000 km |
Eerste ervaring
- 1.100 km
Nou ben ik niet perse van de impuls aankopen. Maar voor het eerst van mijn leven heb ik het wel gedaan. Ik wad wel op zoek naar een nieuwe auto, maar had nooit verwacht na vier toyota's ineens iets anders te kopen. Maar ik zag de R5 en was meteen verkocht. Ziet er leuk uit! En reed als een grote auto met grote mensen opties (en een ook een grote mensen prijs)
Maar na vier hybrides en ik denk wel 700.000 km in een toyota ga ik voor de R5!
Het is een nocturne blue met zwart dak geworden(foto's volgen).
Ik vind zelf ook dat ik een gok heb genomen, ben niet perse de doorsnee rijder voor deze auto denk ik aangezien ik rond de 45.000 km per jaar rij.
Daarom leek het me leuk mijn ervaringen hier te delen.
Voor nu is ie bijna drie weken oud met 1100 km op de teller. Hij ruikt en voelt nog nieuw.
Alles werkt, nog geen defecten of garantie dingen. Hij rijdt soepel en zoals eerder gezegd als een grote mensen auto. Terwijl hij niet groot is.
Mijn grootste eisen werken tot nu toe prima (Er mag niets rammelen en de adaptive cruise control moet goed functioneren)
Verwacht geen vier personen te vervoeren zeker niet als je langer als gemiddeld bent. Door de plaatsing van de accu's onder de stoelen is een puber het maximale dat je achterinckunt vervoeren.
Met mijn rijgedrag moet hij wel elke dag aan de lader. Ik probeer de lading volgens het boekje te doen en tussen de 20 en 80 procent te houden. Laden gaat to nu toe foutloos en soepel. Het verbruik is nu 14.9kw/100km
Snelladen nog niet gedaan.
Mijn plan is regelmatig de review aan te vullen met de ervaringen.
Dus op naar de xx.xxxx km.
Update 3000 km
- 3.000 km
De eerste 3k aan kilometers zit erop.
Nog steeds heb ik weinig tot geen klachten over de auto. Met mijn rijgedrag staat ie elke dag aan de laadpaal. Ik laad altijd op tot 80 procent. En ik merk dat het over het algemeen prima te doen is. Het is me inmiddels 1 keer overkomen dat ik soort van onverwacht hem aan de snellader gehangen.
Regelmatig wordt ik aangesproken op de auto en mensen delen dan weer hun verhalen over de oude R5. Ik vind het allemaal geweldig!
Heb ik dan helemaal niets te mopperen, ja dat heb ik wel. Ik heb dit inmiddelss vaker gelezen over de R5 maa rook Tesla schijnt hier last van te hebben. Ik heb begrepen dat de correctie term is "Ghost Braking".
Inmiddels is het me al een paar keer overkomen dat de auto zonder aanleiding een noodstop wil maken. Ook op een volle snelweg. Dat is echt wel even schrikken. Het is niet te voorspellen wanneer het gebeurt en het is nog net te weinig gebeurt om eventueel een patroon te zien. In ieder geval gaat deze fout naar de dealer en eens kijken of ze een oplossing hebben.
Mijn gemiddeld verbruik is nog steeds 14,6 KWh/100 km.
Updates volgen weer...
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault 5

Had je deze auto's al gezien?

Renault 5 Techno Comfort Range Techno 52kwh Harmon Kardon| Pack advanced Driving assist
- 2025
- 0 km

Renault 5 E-Tech Electric Iconic Cinq 120pk 40 kWh Urban Range
- 2025
- 0 km

Renault 5 comfort range techno 52 kWh | All season banden | Achteruitrijcamera | Parkeersensoren achter |
- 2025
- 35 km