Renault 5 E-TECH comfort range iconic cinq (2025) #6
autoreview
Signalement
| Uitvoering | 5 E-TECH comfort range iconic cinq |
|---|---|
| Versnellingen | 1, Automaat |
| Bouwjaar | 2025 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand bij aanschaf | 5 km |
| KM-stand laatst | 4.350 km |
Rijden met een glimlach
- 4.350 km
Veelal zit ik met een glimlach achter hetstuur. Deze auto maakt rijden zo eenvoudig, het is net speelgoed... Wat zijn plofauto's dan ineens ouderwets! De stoel zit goed en de bediening ook. Verbruik in de nazomer was ongeveer 13,5 Kw en in winterse omstandigheden met veel snelweg 15,5 Kw per 100 km. Ik moet dan wel toegeven veelal niet boven de 100 k/u te komen. Maar op die manier hebben we wel net een tocht van ruim 2500 km afgelegd naar Skandinavie. Temperaturen van min 11 gehad en sneeuw. In het binnenland van Zweden kun je nog altijd prima laadpalen vinden, maar je moet het ietsje plannen, omdat je anders in the middle of nowhere staat zonder broodjes en koffieplek. De laadsnelheid varieert en was max 70 a 80 Kw maar dan wel bij temperaturen die winters zijn. Je merkt dan duidelijk verschil of je via de navigatie naar een laadpunt gaat of niet. De accu is dan voorbereid en pikt direct een hogere laadsnelheid.
Het stuur had verder naar achteren mogen kunnen en naast het rempedaal had meer ruimte voor de linkervoet gemogen. Het is niet echt oncomfortabel achter het stuur maar kan beter. Verdere kritiek: Een maal gingen spontaan alle ramen open, mogelijk als gevolg van een verkeerd begrepen commando door Reno. Reno uitgezet. Lane Keeping is soms wat schokkerig en houdt soms meer rechts dan ik zou doen (naast brede vrachtwagen!).
Nog wel eens flink last van spookremmen! Soms begrijp ik dat gezien wegsituatie.
Mogelijk bij een update te herstellen? Laatst zat er bijna iemand bij me achterop; het is echt het meest nare negatieve punt. Wanneer dat nooit zou verbeteren,zou dat voor mij een reden zijn deze auto wellicht niet weer opnieuw te nemen.
Tenslotte zouden wat hulpmiddelen bij vasthouden spulletjes in deurvakken welkom zijn. Misschien zijn die er ook?
Hoe ik gedownloade apps kan gebruiken, snap ik ook nog niet.... en de Renault -app is soms niet altijd even vlot of stabiel ("er is een fout opgetreden, probeer het opnieuw "). Bestellen van een mobilize laadpas lukte alleen bij het betaalde abonnement. Maar de pas werkte dan wel weer prima en bijna overal.
Hoop nog op software voor V2G, want volgens die Renault -app zou mijn omvormer dat toelaten. Maar ach, zo zie je hoe er altijd wensen blijven.
Gaat het om rijden, remmen en sturen, dan blijft bij mij de glimlach.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault 5
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Renault 5 comfort range Roland-Garros 52 kWh HARMAN KARDON / PACK SAFETY & ANDVANDED DRIVING ASSIST
- 2025
- 1.500 km

Renault 5 urban range evolution 40 kWh 123 Pk Apple Carplay / DAB / PDC / Stoelverwarming
- 2025
- 862 km

Renault 5 comfort range iconic cinq 52 kWh Demo Naaldwijk // beschikbaar vanaf februari 2026 // All season banden
- 2025
- 1.200 km
Lees ook

Renault 5 bereikt flinke mijlpaal

Update! Dit zijn de beste elektrische auto’s tot €30.000

Firefly maakt een goede eerste indruk, maar de Renault 5 een betere tweede - Dubbeltest

Dit gebeurt er als je accu elektrische auto leegrijdt en je hem weer laadt met andere EV




Lezersreacties (0)
Reageren