Renault 5 E-TECH comfort range iconic cinq (2025) #6

autoreview

Renault 5 E-TECH comfort range iconic cinq (2025)

Signalement

Uitvoering5 E-TECH comfort range iconic cinq
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst4.350 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Rijden met een glimlach

  • 4.350 km


Veelal zit ik met een glimlach achter hetstuur. Deze auto maakt rijden zo eenvoudig, het is net speelgoed... Wat zijn plofauto's dan ineens ouderwets! De stoel zit goed en de bediening ook. Verbruik in de nazomer was ongeveer 13,5 Kw en in winterse omstandigheden met veel snelweg 15,5 Kw per 100 km. Ik moet dan wel toegeven veelal niet boven de 100 k/u te komen. Maar op die manier hebben we wel net een tocht van ruim 2500 km afgelegd naar Skandinavie. Temperaturen van min 11 gehad en sneeuw. In het binnenland van Zweden kun je nog altijd prima laadpalen vinden, maar je moet het ietsje plannen, omdat je anders in the middle of nowhere staat zonder broodjes en koffieplek. De laadsnelheid varieert en was max 70 a 80 Kw maar dan wel bij temperaturen die winters zijn. Je merkt dan duidelijk verschil of je via de navigatie naar een laadpunt gaat of niet. De accu is dan voorbereid en pikt direct een hogere laadsnelheid.
Het stuur had verder naar achteren mogen kunnen en naast het rempedaal had meer ruimte voor de linkervoet gemogen. Het is niet echt oncomfortabel achter het stuur maar kan beter. Verdere kritiek: Een maal gingen spontaan alle ramen open, mogelijk als gevolg van een verkeerd begrepen commando door Reno. Reno uitgezet. Lane Keeping is soms wat schokkerig en houdt soms meer rechts dan ik zou doen (naast brede vrachtwagen!).
Nog wel eens flink last van spookremmen! Soms begrijp ik dat gezien wegsituatie.
Mogelijk bij een update te herstellen? Laatst zat er bijna iemand bij me achterop; het is echt het meest nare negatieve punt. Wanneer dat nooit zou verbeteren,zou dat voor mij een reden zijn deze auto wellicht niet weer opnieuw te nemen.
Tenslotte zouden wat hulpmiddelen bij vasthouden spulletjes in deurvakken welkom zijn. Misschien zijn die er ook?
Hoe ik gedownloade apps kan gebruiken, snap ik ook nog niet.... en de Renault -app is soms niet altijd even vlot of stabiel ("er is een fout opgetreden, probeer het opnieuw "). Bestellen van een mobilize laadpas lukte alleen bij het betaalde abonnement. Maar de pas werkte dan wel weer prima en bijna overal.
Hoop nog op software voor V2G, want volgens die Renault -app zou mijn omvormer dat toelaten. Maar ach, zo zie je hoe er altijd wensen blijven.
Gaat het om rijden, remmen en sturen, dan blijft bij mij de glimlach.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault 5

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.