Renault 5 E-TECH comfort range iconic cinq (2024)

autoreview

Renault 5 E-TECH comfort range iconic cinq (2024)

Signalement

Uitvoering5 E-TECH comfort range iconic cinq
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand laatst1.097 km
Lezerswaardering: 40%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste kilometers

Vandaag was het dan zover...
Na een paar maanden met de Megane E-Tech te hebben gereden, was vandaag m'n nieuwe demo klaar: de Renault 5, in de Iconic Cinq-uitvoering in het geel met een zwart dak, met Pack Advanced Driving & Harman Kardon Audio.

De eerste kilometers zijn goed bevallen! De 5 heeft hele fijne stoelen, genoeg vermogen (denk zelf dat de 120 pk versie ook prima is) en het is een heerlijk wendbaar karretje. Punten die tot nu toe opgevallen zijn:
- in tegenstelling tot de Megane heeft de 5 één stand voor het regeneratief remmen. Die is vanaf het begin vrij stevig. Dat is wennen.
- Het is ook wennen dat de automaat geen P-stand heeft. Voor nu zet ik de auto uit, dan staat-ie automatisch op de parkeerrem. Dit gaven de trainers tijdens de modelintroductie ook aan.

Ik ga proberen bij te houden wat de bevindingen zijn. Tot de volgende!

De eerste 1.000 km

  • 1.097 km

De eerste 1.000 kilometer zit er inmiddels op voor de R5. Ben er heel erg tevreden over!
De bevindingen:
- de actieradius blijft, ondanks de lagere temperaturen, rond de 300 kilometer. Dat is bruikbaar!
- de MyRenault-app is echt een aanrader. Ik heb daar m'n laad- en klimaatprogramma's ingesteld. Elke avond dus instappen in een opgewarmde auto, heer-lijk!
- Ondertussen werkt Reno (de AI-Avatar van Renault, een primeur in de R5) ook, al heb ik er persoonlijk niet veel aan. Het is niet storend verder, al zou ik wel uitzetten dat-ie bij in- en uitstappen even komt 'kijken'. Je kan er echt alles aan vragen. Opvallend en grappig detail: als je Google vraagt om de stoelverwarming aan te zetten, zet-ie m in de warmste stand, terwijl Reno in de koudste stand begint.
-De adaptieve cruise control met lane-centering-assist werkt fijner en rustiger dan bij de Megane. Het afremmen gaat geleidelijker en de lane-centering-assist is rustiger. (minder zoeken in de rijbaan)
- De B-stand is nog steeds wennen. Het afremmen heb ik inmiddels beter onder de knie, maar de remlichten gaan al snel aan.
- de Harman Kardon-optie is de moeite waard, subliem geluid! Dat je dan onder de bagagevloer geen opbergruimte meer hebt, neem ik voor lief én is bovendien op te lossen met een tas voor de laadkabel die precies links tegen de bekleding aanpast.

Verder krijg ik er veel leuke reacties op. Het is leuk om te zien en horen dat mensen er iets mee hebben. Je hoort al snel de verhalen over een oom, kennis of buurman met een oud Vijfje.

Tot de volgende!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault 5

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (20)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.