Porsche Macan S (2017)

autoreview

Porsche Macan S (2017)

Signalement

UitvoeringMacan S
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf52.000 km
KM-stand laatst62.800 km
Lezerswaardering: 57%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Alleskunner

  • 62.800 km

Van de Macan zijn er maar weinig reviews te vinden. Zelf kocht ik na een tijd zoeken en diverse auto’s bekeken en gereden te hebben een S in de buurt van Hannover en importeerde deze zelf, een niet al te ingewikkelde klus. Mijn Macan is in de prachtige bruine metallic kleur van Porsche en de vorige eigenaar liet niet alleen interieur, maar zelfs de sleutels in de kleur van de carrosserie spuiten. Na mijn licht te hebben opgestoken bij Motron (prima plek voor je Porsche-onderhoud), zocht ik een exemplaar zonder schuifdak en zonder luchtvering. De vering van de Macan is op zich al prima en het schuifdak maakt het plafond behoorlijk laag, al kwam ik met mijn 1,89 nog wel weg. Als je echter wat aan een van deze twee opties hebt, dan is dat een dure grap.
De Macan had 52.000 km gelopen en was 4,5 jaar oud. De auto rijdt als nieuw. Ik ben er inmiddels twee keer mee naar Italië geweest en dat was een genoegen. Snelweg is een feest, de auto is echt snel, stil en zeer comfortabel. Mijn Macan heeft €45.000 aan accessoires waaronder de volledig automatische/adaptieve full-LED verlichting, stoelverwarming en -ventilatie, hij rijdt vanzelf tussen de lijnen, standkachel, Sport plus/chrono, custom geluidsinstallatie, parkassist met camera’s rondom, 14-voudig instelbare stoelen en treeplanken.

De km-stand staat nu op 62.800 en pas heeft hij de eerste beurt gehad. Ik heb er Pirelli all seasons op laten zetten, de meegeleverde zomerbanden waren minder en dat had ik bij de koop al gezien (en onderhandeld). Helaas moesten de voorremmen vervangen, maar verder hadden ze bij Motron eigenlijk niets lelijks te zeggen. Het enige lelijke dat ik over deze auto kan zeggen is het verbruik. Dat is bij rustig rijden net 1 op 10, maar op vakantie ongunstiger. Alleen bij lange ritten, netjes 100 km/u gaat het richting 1 op 11. Voor dat gebruikt krijg je veel terug. Enorme prestaties en ook in het terrein staat de Macan zijn mannetje. Een tweede nadeel van de auto is de binnenruimte. Ik had hiervoor een Citroen Picasso (de korte versie) en daar zat je veel ruimer is en de bagageruimte was ook aanmerkelijk ruimer. Met zijn vieren en niet te veel bagage gaat net. Een Cayenne vind ik echter te groot, van buiten is de Macan ook al best fors, en naar mijn mening mooier qua vormgeving.
Als je met de binnenruimte uit de voeten kunt en het verbruik acceptabel vindt, is er volgens mij geen prettigere alleskunner te krijgen!

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.