Porsche 968 Coupé (1993) #2

autoreview

Porsche 968 Coupé (1993)
Porsche 968 Coupé (1993)Porsche 968 Coupé (1993)Porsche 968 Coupé (1993)Porsche 968 Coupé (1993)Porsche 968 Coupé (1993)Porsche 968 Coupé (1993)Porsche 968 Coupé (1993)Porsche 968 Coupé (1993)Porsche 968 Coupé (1993)

Signalement

Uitvoering968 Coupé
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar1993
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf120.000 km
KM-stand laatst120.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Toch nog maar een review

  • 120.000 km

De 968 is helaas verkocht maar toch besloten alsnog een review te maken daar er weinig over te vinden is. Altijd fijn als je er toevallig 1 zoekt.

Meeste mensen zien de 968 als een poor man's Porsche. Terecht? nee geheel onterecht. Je hebt geen 911 nodig voor de Porsche beleving. Doordat de 968 eigenlijk een doorontwikkeling is van de 924/944 is eigenlijk alles aan deze auto volledig doordacht. Door bijna de perfecte gewichtsverdeling van 50/50 in combinatie met het lage gewicht en de achterwielaandrijving is dit een van de leukste auto's die ik ooit gereden heb. Voor dagelijks verkeer prima geschikt. Je moet alleen wat lenig zijn vanwege de lage zit. Voor het rijden van kleine dijkweggetjes de perfecte metgezel. Een 3 liter 4 cilinder die je heerlijk kan doortrekken (in 2 zit je al bijna op de 100). Een klaverblad nemen is geweldig. Hij kleeft als het ware aan de weg. Qua wegligging is het een van de meest vermakelijke auto's.

Praktisch is het 2+2 maar dan moeten je kinderen geen benen hebben. Dit zorgt er wel voor dat het met zijn tweeën een ideale reisgenoot is. Naast een bak bagage in de achterbak heb je ook nog ruimte extra doordat je de rugleuningen van de achterzitjes in kan klappen. Daarmee slikt die aardig wat bagage.

Verbruik. Bij rustig rijden is 1 op11 prima haalbaar. De auto nodigt wel uit tot lekker doortrekken dus meestal kwam het verbruik hier wel iets hoger uit.

Onderhoudskosten: Ik heb de auto uit Zweden gehaald en heb op een startmotor na geen enkele kosten gehad aan onderhoud. Ik heb hem bij binnenkomst wel meteen voorzien van verse Mobil olie en alle filters vervangen. Nodig? Nee. Maar wel prettig.

Enige echte kosten die ik heb gemaakt waren cosmetisch van aard. De achterschermen steken dusdanig uit dat ze gevoelig zijn voor steenslag. Alle skirts voorzien van nieuwe passingsrubbers. Welke gewoon betaalbaar bij Porsche zijn te krijgen. Onderdelenvoorziening is prima op orde.

Als ik weer een leuke betaalbare (dat wordt wel steeds lastiger) voorbij zie komen dan zou dat zomaar een blijvertje kunnen worden.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.