Porsche 911 GT3 Coupé (2011)

autoreview

Porsche 911 GT3 Coupé (2011)

Signalement

Uitvoering911 GT3 Coupé
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf58.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 63%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aanschaf Porsche 997 GT3 MK2

Na een 3 tal BMW M3's te hebben gehad, werd het nu toch echt eens tijd voor mijn droom auto: een Porsche GT3.

Was al een tijdje opzoek naar een mooie full options uitgevoerde GT3.

Aangezien ik de auto als daily driver wou gebruiken had ik een aantal wensen zoals cruise controle en navigatie.


Vorig jaar heb ik met een 997 GT3 Mk1 gereden en deze was "kaal" uitgevoerd en voorzien van het clubsport pakket zoals een GT3 hoort te zijn. Verders een hele mooie auto maar ik had mijn zinnen gezet op een "comfort" uitvoering.

Daarna verder gaan zoeken tot dat ik een hele mooi volle "comfort" GT3 MK2 zag staan. Wat deze zo speciaal maakte en mij over de streep trok zijn toch wel de:

Adaptieve elektrische verstelbare sportstoelen met stoelverwarming, cruise controle en navigatie met soundpackage plus.

Tevens had deze auto als enige in Europa af fabriek zitjes achter!Iets wat normaal niet leverbaar is op een GT3.

Auto was nieuw geleverd in 2011 wat betekende dat het een MK2 3.8 was, een van de laatste handgeschakelde GT3's!

Had direct een goed gevoel bij het binnen stappen bij de Porsche dealer in Heteren.
Je wordt direct uiterst correct behandeld en klant vriendelijkheid staat gewoon heel hoog in het vaandel iets waar BMW nog wat van kan leren!!

Een groot voordeel tov BMW is de mogelijkheid van het bijkopen van garantie. Heb de auto gekocht met 12 maanden Porsche approved garantie.




De rij beleving is geheel anders dan een BMW M3. Je merk het direct in het stuurgedrag, wat rijdt dit ding enorm goed zeg! De grip van de auto lijkt oneindig!
Het zal hem ook zitten in het enorme gewicht verschil van bijna 500kg, mijn laatste auto een E93 M3 cabrio woog bijna 1900kg!

Oke, de M3 coupe was wel lichter tov de M3 cabrio maar beide auto's voelen totaal verschillend aan in vergelijking met de GT3. Al moet het wel wennen om hard te rijden op bochtige wegen etc.
Bij voluit accelereren wordt de neus een beetje gelift en dat merk je echt wel in het stuurgedrag, hij gaat een beetje zoeken.
Laat je dan het gas een beetje los dan voel je de auto direct voor weer "bijten".

Vind de stuur reacties ook verdomd snel, je hoeft maar een tikje aan het stuur te komen en hij reageert direct.
In de M3 was dit veel minder, bij deze auto kon je door een druk op de knop het sturen veel zwaarder instellen.
Vind de GT3 wel heel licht sturen op hogere snelheid en dat moet gewoon wennen.

Ook merkte ik heel snel dat de kont van de auto door wil zetten als je het gas een beetje licht in een bocht, komt natuurlijk door de plaatsing van de motor.
Dit is heel makkelijk te corrigeren door wat gas bij te geven. Als je de auto eenmaal door hebt en onder controle dan ligt dit lat volgens mij erg hoog.

Reed met de M3's regelmatig tegen de grens aan, zodat de elektrische vangnetten (DSC, ESP) op de auto ingrepen. Heb dit nog niet meegemaakt met de GT3, daar is mijn hart nog niet groot genoeg voor.
Al ben ik wel voor mijn gevoel enorm hard door een paar bochten gegaan.

Is echt een enorm sensatie hoe dit apparaat rijdt :D
Het geluid is gewoon weg bizar, Bij 4000 toeren klinkt het alsof de motor bijna gaat exploderen, maar dan heb je nog eens 4500 rpm te gaan voordat het oranje driehoekje gaat branden om je te vertellen dat je moet op schakelen.

Het koppel van de motor bij laag toerental is ook super. Je kunt dan ook heel rustig met de auto toeren, waarbij je een hele zware brom hoort als je de motor laag in toeren houdt.

Enige probleem tot nu toe was een licht slippende koppeling onderweg op naar huis uit Duitsland.

Gehele koppeling vervangen onder garantie door dealer.



Update July 2015:



Auto is inmiddels verkocht aan een andere liefhebber en heeft nu plaats gemaakt voor een 997 GT3 RS mk2.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (16)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.