Porsche 911 Carrera S Cabriolet (2005) #2

autoreview

Porsche 911 Carrera S Cabriolet (2005)

Signalement

Uitvoering911 Carrera S Cabriolet
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf60.000 km
KM-stand laatst88.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 88.000 km

Ik heb de porsche nu bijna 2 jaar in mijn bezit. En ben alweer heel wat plezierige kilometers verder. Het is en blijft een jongensdroom om in een 911 te rijden. Het is een emotievoertuig pur sang.

De auto

997 Carrera S in zilver metallic met zwart leer en sport design wielen. Zeer geslaagde uitvoering als zeg ik het zelf. Wilde zeker geen zwarte of andere donkere kleur. Tiptronic is in een cabrio fijn, maar je merkt wel dat het een oudere automaat is.

Rijden

Een 911 is een auto die enorm veel vertrouwen geeft. Kwestie van gas geven en je voet erop houden. Enorm veel grip, en de auto kan eigenlijk altijd harder dan ik durf. Wel is het irritant dat bij het hoge verbruik (1 op 7) en de kleine tank je eigenlijk altijd aan de pomp staat. Benzine tanken is echt een van de domste bezigheden die er is.

Ook is het zo dat dit soort auto's in Nederland steeds moeilijker worden om te rijden. Het potentieel is zo groot dat je als je even gas geeft je meteen ernstig in de problemen kan komen omdat de verschillen tov de andere weggebruikers gewoon zo enorm zijn, zowel acceleratie, als grip en zeker remmen.

Onderhoud.

Tot nu toe eigenlijk weinig tot geen onderhoud. Buiten de beurt om maar 3 dingen. Eerste was een defecte claxon. Wel een dikke rekening omdat ze de halve auto uit elkaar moeten halen om deze te vervangen. Tweede is een kapotte velg en achterband, deze blijkbaar beschadigd door een keer op een slechte weg door een gat te rijden, jammer maar helaas. Recent een storing aan de ABS sensor, maar dat was slechts een gevolg van remstof, dus snel opgelost.

Verklaring voor waardering

Comfort heeft een 911 relatief veel voor een sportauto, maar hij is gewoon hard geveerd, punt. Prestaties zijn goed, waarom niet uitmuntend. Dat is omdat het went, eigenlijk mag er van mij wel 100pk bij. Verder heeft de auto mij nog nooit in de steek gelaten. Kosten zijn gewoon hoog, maar dat weet je als je er eentje koopt. Gelukkig nog geen problemen gehad, want dan gaat de teller pas echt lopen.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (18)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.